{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad får man i løn som forsikringsrådgiver/sælger?
  • #1   19. jun 2014 Meget forskelligt, men havde en makker der startede på 3-4000kr i fast løn - resten er provision = 300-700.000kr.

• Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #2   19. jun 2014 http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?job=Forsikringsradgiver-6622

Google: lønstatestik forsikringsrådgiver

• #3   19. jun 2014 Hvilket selskab..?

Der hvor jeg er, er det ren provision.

• #4   19. jun 2014 Har godt hørt der er nogen som får en fast løn på 8000,- og så er resten provision. Men jeg tænker bare at det må træls ikke at vide ca. hvad man har hver månede hvis det svinger meget....

• #5   19. jun 2014 Jeg tænkte egenlig på Alka...
    Men Claus-M - hvor meget får du i snit om måneden?

• #6   19. jun 2014 Det er meget forskelligt.
    Men det kommer an på hvilket område man dækker og hvor mange kunder man betjener.

Pb med løn

• #7   19. jun 2014 Du må gerne sende en PB med det.
    Og ja, det kan jeg sagtens følge dig i.

• #8   19. jun 2014 Hvis du er eksamineret assurandør og ansat i et selskab, er der somregel en grundløn (en 20 - 25.000 kr) i runde tal - plus provision og portefølgeprovision.

Er du agent / agenturindehaver, er der somregel ren provision og hvis du er heldig protefølgeprovison. Provisionen er somregel højere uden portefølge.

Er du ansat som "assistent" ved en agent, skal du ikke regne med at få noget.

Er du i en mæglervirksomhed, er der (måske) en grundløn, provision og portefølge.

Er du sælger (fx hos if), er det ren provision. Dvs. du hver måned skal kunne sælge, for at få løn.. Ingen portefølge overhovedet.. det er bare sælg og videre.

Provision er en procentsats du får af de forsikringer du sælger. Portefølge er en lavere procentsats du får, såfremt kunden er der de efterfølgende år. Hvis du har en portefølgeaftale, kan du med tiden læne dig tilbage og slappe mere af, efterhånden som du får flere og flere trofaste kunder, der kan levere % til dig.

Har selv været forsikringsrådgiver/sælger og jeg kan ikke anbefale branchen. Det er i den grad "op ad bakke"... Det er høg over høg... Der går syv lange og syv brede, inden du ser nogle penge, og 9 ud af 10 selskaber der kører med agenturer vrider sig som ål på en stegepande for at udgå at udbetale noget...

Vil du indenfor forsikringer, er det den lange vej der giver mest pote.. Først som forsikringselev.. så læse videre til assurandør.. og så blive ansat i et selskab.. langt det bedste.. så lærer du branchen at kende på godt og ondt, inden du vil ud og svømme med de store fisk...

• #9   19. jun 2014 OKay, tak for et godt svar. Det giver god mening smiley

• #10   19. jun 2014 Men - hvis du virkelig vil være sikker på en god og stabil løn, så vælg at blive pensionssælger (evt. kombineret med forsikringer).. Pension er noget 99 ud af 100 vælger at have, og det er yderst sjældent de vælger at skifte, da man oftest mener det er for bøvlet og for besværligt.... MEN - det kræver en solid forsikrings-uddannelse og efteruddannelse i pension.

• #11   19. jun 2014 Det er rigtig nok.
    Grunden til jeg spørger om alt det her, er fordi min kæreste pt. arbejder som teamleder i en Føtex.
    Hun er nu blevet tilbudt et Job som forsikringssælger hos Alka. De har ikke snakket løn endnu, og de skal forhandle om det her en af dagene.

Så det var for at få et indblik i hvor meget hun ca. kunne tillade sig at kræve i fast løn.

• #12   19. jun 2014 Ham jeg kendte var i IDL.
    Han stoppede, der var ingen penge i det OVERHOVEDET de første mange år.

Tror det er en usikker branche, jeg gad ikke den usikkerhed.
    Kun de få bliver "rige" på sådan et job, og har man 700 kunder er man nok også en travl mand!

• #13   19. jun 2014 Forsikringssælger, som i telefonsælger? Så tror jeg ikke lønnen er super smiley

• #14   19. jun 2014 Hvis ikke hun er uddannet, vil jeg gå ud fra, der vil blive tale om ren provision uden portefølge.

tjek evt denne:

http://www.ofir.dk/Resultat/Jobannonce.aspx?jobId=LJA-2615242

• #15   19. jun 2014 Kan kun give Martin G ret - men - fordelen er at man kan sidde ned.

• #16   19. jun 2014 ja...
    Det hun er mest træt af nu er arbejdstiderne, og en fast løn på. 22.800,- for ca. 45- 50 timer om ugen.

• #17   19. jun 2014 Skal hun ringe ud, er det for det meste i aftentimerne hun skal arbejde, da det er der folk er hjemme...

• #18   19. jun 2014 Derudover skal man også forvente det værste fra sure kunder.. Hedder man "Lars Jensen" eller noget andet almindeligt, er det nemt at gemme sig, men hedder man noget sjældent "Guvar von Düsseldorf", kan man sagtens opleve, at blive forfulgt i sin fritid - samt få sit gode navn og rygte ødelagt på de sociale medier, hvis der er en kunde, der mener de ikke har fået hvad de har lovet...

Vælger hun jobbet, og har hun et navn som ikke ret mange har, anbefaler jeg hemmelig adresse.

• #19   19. jun 2014 Okay, tak for info smiley

Kommentér på:
Hvad får man i løn som forsikringsrådgiver/sælger?

Annonce