{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Kørsel af bil og sygdom {{forumTopicSubject}}

Sidder i en diskussion med en veninde vedr. kørsel af bil.Sagen er den at hun lider af en permanent svær bækkenløsning,og når hun skal køre i bil og skal betjene pedalerne,så skal hun næsten løfte benet fra speeder og over på bremsen med armene,da hun kun har få kræfter i benene.Hvor finder man ud af om det er lovlog/forsvarlig,hvem ved sådan noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel af bil og sygdom
  • #1   23. jun 2014 Er det ikke en læge vurdering? Det tror jeg sku det er... de tager ihvertfald stilling til om ældre er forsvarlige til at sende på gaden igen ( selvom jeg ikke tror det system fungere optimalt )

• #2   23. jun 2014 Nu skriver du selv lovligt/forsvarligt. Ved ikke med loven, men det lyder da langt fra forsvarligt. Så det vil jeg da ikke anbefale hende at gøre.

• #3   23. jun 2014 du skal kunne føre en bil, på forsvarlig måde, det er dette ikke..! så no go

• #4   23. jun 2014 brug da sund fornuft i stedet for det kan da ik være forsvarligt hvad vil hun gøre hvis der løber et barn ud forand bilen en dag? håber ik hun kører i næheden af af os da smiley

• #5   23. jun 2014 hvor er i fra og hvilken bilmodel?

smiley

hun skal da have en handicapvogn

• #6   23. jun 2014 Hvor køre hun henne?.
    Det lyder lidt halv farligt det der.

• #7   23. jun 2014 Men hvem skal jeg henvende mig til, for hun syns selv det er ok at hun køre bil

• Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #8   23. jun 2014 Send hende til saudi arabien
    Der må kvinder ikke køre bil haha
    Nej tal med lægen, de sender hende i sådan en pool

• #9   23. jun 2014 Jeg man jo ikke tale med hendes læge,og hun gør det ikke selv

• #10   23. jun 2014 Så ringer du til politiet og melder hende. Så tvinger de hende til at tage til læge eller anden form for vurdering

• #11   23. jun 2014 Jt !

Jeg havde også gjort som: ? who cares.. aNONYMOUS, siger.
    Det er måske ondt. Men alternativt er at hun køre nogen ned.. Og det er kun et spørgsmål om tid!.

• #12   23. jun 2014 Hvis hun ikke kan få bremset unden at skulle bruge armene til at løfte benet over på bremsepedalen, så er det jo direkte livsfarligt, både for hende, men værst for andre trafikanter. Havde gjort som ? who cares.. aNONYMOUS

• #13   23. jun 2014 havde det været mig der kendte en med sådanne problemer havde jeg squ stjålet nøglerne til bilen så hun ikke kunne kører i den og sætte sit eget og ikke mindst en masse uskyldiges liv på spil

• #14   23. jun 2014 det står et eller andet sted i færdselsloven at man skal kunne betjene køretøjet på betryggende vis... at man selv mener det er fino fino er så ikke ensbetydende med den går hvis man bliver stoppet eller ender i et uheld.
    men hvis du har fjæsbogen så kan man stille spørgsmål til politiet derinde og få et svar på den måde.

• #15   23. jun 2014 På trods af min første omgang mundlort, vil jeg gerne lige komme med et godt råd. Om du vil give det videre er selvfølgelig op til dig:

Der er ingen skam i at erkende, at man har en lidelse, der gør at man er "fysisk udfordret". Fair nok, hvis det så kun var noget der gik ud over hende selv. Men er uheldet ude, og hun ikke kan bremse, fordi hun ikke lige var hurtig nok med hænderne(nu ved jeg selvfølgelig ikke om hun er i stand til at lave en nød-opbremsning), så tilgiver man jo aldrig sig selv, at man var for "stolt" til at få en bil der var indrettet efter ens særlige behov. Jeg synes alvorligt talt, du skal fortælle hende, at du(og mange andre) vil respektere hende for hendes valg, og ikke tænkte mindre om hende, fordi hun evt. skal have en rat-betjent bil.

• #16   23. jun 2014 Jeg skal nok begrænse mit sprogbrug. Men hun skulle altså have en flad for den mentalitet. Et er hende selv og barnet. Men hvad med resten af os andre, som hun kan MEJE ned, hvis det ikke lige flasker sig, når hun skal bremse.....?

• #17   23. jun 2014 I forbindelse med min uddannelse har vi netop idag snakket om dét med at gå videre, hvis man ser uregelmæssigheder der udgør en sikkerhedsrisiko.
    Man er IKKE et røvhul og man er IKKE et stikkersvin, når det kommer til andres ve og vel. Forklar hende at det er rigtig farligt for hendes barn, for hende selv og for alle hendes medtrafikanter. Som Brian siger, så er det ikke et nederlag at erkende sit "problem". Det er tværtimod en sejr.
    Hvis ikke hun reagerer på det, så gå videre til andre fælles venner, evt hendes familie. Eller gå direkte til politiet.

• #18   24. jun 2014 Nu er det jo mange løsninger på sådan et problem. Man kan sagtens få installeret håndbremse og spreder i rattet. Det er mange med problemer eller slet ingen førlighed i ben som kører i bil. Men snak da med lægen

Kommentér på:
Kørsel af bil og sygdom

Annonce