{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.218 visninger | Oprettet:

Autouncle vs bilbasen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Debat oplæg:

Jeg har lige været inde på https://www.autouncle.dk/ hvor man kan læse sig til at ebay, som ejer bilbasen og dba i dag har fået ret i fogedretten, hvilket vil sige at autouncle ikke længere må vise biler fra disse to sider.

Hvad er jeres holdning til det?

Er det virkeligt retfærdigt at Ebay ikke vil have Autouncle bruger deres links?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autouncle vs bilbasen
  • #1   3. jul 2014 De bestemmer vel selv og så må man jo bare acceptere det smiley

  • #2   3. jul 2014 Jeg syntes at det er retfærdigt.

    Grundlaget for min holdning er at hvis jeg selv drev en online virksomhed så ville jeg ikke bryde mig om at et andet firma drev forretning på min data !


  • #3   3. jul 2014 Kan godt se at det er Ebay som bestemmer.

    Men hvordan skader det bilbasen? Bilbasen tjener vel hovedsageligt penge, på de gebyr de tager for at have bilerne online?

    Autouncle er vel i bund og grund bare et sted hvor bilerne bliver samlet også man kan gå videre ind på en bestemt hjemme side og læse nærmere om bilerne og se flere billeder?

    Personligt syntes jeg det er fedt at have alle biler samlet et sted.


  • #4   3. jul 2014 Du skal tænke på, at Ebay ikke tænker på den måde og de kun går op i ting til deres fordel, så måske kunne autouncle bruge deres data mod en betaling, men det koster vel også en del.

  • #5   3. jul 2014 Hvordan kan man ikke tabe penge på en konkurent?

    Bilbasen får jo penge ind fra reklamer, annoncefordele osv. De har skabt en stor bruger gruppe pga. deres tilgang til hvordan de mener at formidling af bilsalg skal foregå. Og alt dette overnævnte miste de ligeså stille til en konkurent der har taget deres data fra dem.

    Se på det på den her måde:

    senarie 1.
    Du skal se på bil og går ind på bilbasen. du søger og søger og finder efter lang tid og mange sider endelig en bil du er interesseret i.

    Du er en ud af 100.000 der gør det her dagligt.

    På bilbasens hjemmeside er der 2-3 reklamer som de får eks. 1 øre for hver person der ser dem. du har været igennem ca 100 sider så du har set 2-300 reklamer. så idag har bilbasen tjent 3 kr. på dig.

    De har samtidigt tjent 3 kr. Pr. bruger af de 100.000 andre brugere så idag har været en god dag da de har tjent 300.000 på reklame indtægter.


    senarie 2.

    samme som overstående men nu er det autouncle der tjener pengene.
    og fordi de har taget en god del af de personer som normalt ville gå på bilbasen og kigge deres sider igennem mister bilbasen derfor også indtægt da autouncle nu bliver kigget igennem i stedet for.

    Håber ikke det er alt for forvirrende forklaret.

    men kort sagt:

    DATA + BRUGERE = $

    og hvad er det autouncle har snuppet fra bilbasen og dba?


  • #6   3. jul 2014 Man kan diskutere, hvorvidt det er fair, at man ikke kan agere frit på internettet. Jeg forstår godt, hvorfor eBay har forsøgt at frigøre sig.

    Når det så er sagt, er det godt nok et KÆMPE tab for forbrugeren! Siden udvikler sig nu fra at være genial til at være ubrugelig. Synd og skam. Jeg synes, siden var fantastisk.


  • #7   3. jul 2014 Jeg kan sagtens se at Ebay taber penge på det, så dum er jeg heller ikke.

    Men jeg føler bare at ting som er til offentligt skue på nettet er offentligt. Det er svært at tage patent på at sælge biler på nettet?
    hmmdk, jeg brugte selv bilbasen rigtigt meget før jeg fandt autouncle, derefter har jeg brugt begge sider, autouncle på nettet og bilbasen på iphone og ipad.
    BIlbasen har klart det største udvalg inden for brugte biler på nettet, men at Ebay driver forretning på den måde synes jeg er lidt klamt.. Det vil ihvertfald få mig til at bruge Bilbasen mindre lige pt.
    Som Bay siger så er det et kæmpe tab for forbrugeren.


  • #8   3. jul 2014 Man kan sige autouncle er en slags pricerunner!

  • #9   3. jul 2014 Hvis du selv havde en forretning der lavede penge på brugerbesøg ville du så bryde dig om at en anden forretning kopierede de ting som lokkede brugerne hen til din side?

    pricerunner er relateret til online butikker der forhandler nye produkter, mens autouncle er relateret til brugte produkter så de befinder sig på 2 forskellige markeder.

    Der er en ret stor forskel på at stjæle annoncer (autouncle) og videre formidling af butiks inventar og priser (pricerunner).

    På price runner kan du trods alt melde fra (du skal så vidt jeg ved også melde dig til) hvor du med autouncle skal i retten for at få dem til at stoppe.


  • #10   3. jul 2014 Det er slevfølgelig en fed ting at have så meget data samlet et sted, men det er bare ikke i orden at tage ting man ikke har fået lov til xD

  • #11   3. jul 2014 Jeg kan faktisk ikke se forskellen?

    Autouncle videre formidler også bare de forskellige brugte biler? Det den gør er at lave en stor børs, hvor alle biler bliver samlet.
    Når du klikker ind på selve biler kommer der næsten intet frem, der skal du videre ind på hjemme siden som har bilen til salg, ved at trykke på et link.

    Jeg har kun set autouncle som et mellemled, og kan ikke se hvordan det har påvirket kunne påvirke bilbasen negativt.


  • #12   3. jul 2014 Jeg gentager lige mig selv 8)

    Hvis du selv havde en forretning der lavede penge på brugerbesøg ville du så bryde dig om at en anden forretning kopierede de ting som lokkede brugerne hen til din side?


  • #13   3. jul 2014 Forskellen på de to er at den ene driver en forretning hvor butikker melder sig til for at tjene penge og den anden driver en forretning hvor butikker skal i retten for ikke at miste penge.

  • #14   3. jul 2014 Jeg ville ikke bryde mig om det nej.
    Men i det her tilfælde nægter jeg at tro det har kostet eBay noget.


  • #15   3. jul 2014 De mister jo indtægter på reklamer og drift af hjemmesiden koster jo stadig ligeså meget.

    Det er jo et marked hvor der er konkurrence om brugerne fordi det er dem der bliver tjent penge på.

    Og hvis man alligevel kan finde det samme indhold på den ene side + endnu mere. Hvorfor så bruge den anden?

    Og hvis der ikke er nogle der bruger den anden så går den jo nedenom og hjem. Og det taber ebay jo penge på..

    Det er jo business vi snakker her.


  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.643
    #16   3. jul 2014 autouncle kan ikke finde ud af lave penge selv, så de er nød til at "låne" info fra de andre sider, faktisk udgir de sig for at samarbejde med de andre :S

    men hva fa'en bruger aldrig uncle auto og kommer aldrig til det smiley man er jo idiot hvis man bruger en side, for at læse hvad der står på en anden side ^^


  • #17   3. jul 2014 For står ikke helt hvad du mener med man finder det samme indhold på den ene og mere på den anden, Hmmdk.
    Man bruger jo den anden fordi at du skal have mere info om bilen, det er ihvertfald sjældent jeg har klikket mig ind på en bil på autouncle uden at klikke med videre til biltorvet,bilbasen,dba osvosv.

    Snoopy hvorfor fanden er man en idiot? På autouncle er alt jo bare samlet?


  • #18   3. jul 2014 du finder mere indhold på autouncle i form af flere annoncer som er publiceret på bilbasens konkurenter.

    så hvorfor bruge bilbasen til at starte med?


  • #19   3. jul 2014 De fleste annoncer på autouncle, er kommet fra bilbasen.dk eller dba.
    Og jeg tror stadig der har været mange besøgende på det site og mange som har taget linket fra autouncle og set bilen.

    Folk som måske ikke bruger bilbasen men kun bruger autouncle ville heller ikke være faldet over dem jo, og så tjener Bilbasen slet ingen penge.


  • #20   3. jul 2014 heh vi er vidst ved at være kommet langt ud i den her, jeg forstår godt hvad du mener men er selv af den modsatte overbevisning 8)

    jeg ville dog gerne se tal/stattestikker for at se hvordan aktiviteten på de de relevante sider bliver påvirket af hinanden om det er i en positiv eller negativ retning.

    Jeg har dog stadig den holdning at det ikke er i orden at drive forretning på andres data uden en godkendelse af dette først !


  • #21   3. jul 2014 Jeg ville også rigtig gerne se de tal.

    Jeg tror ikke det har haft indvirkning på besøgstallet på bilbasen eller dba. Men det er mere et princip fra Ebay, at de ikke "hjælper" andre sider end deres egen hvilket jeg også godt kan følge dem i.
    Men tror det træk som Ebay har lavet her ender med at være en bjørnetjeneste.


  • #22   3. jul 2014 Snoopy &szkobel.

    Det smarte ved Autouncle er jo at man hurtig kan få et overblik over hvad der er til salg, men ok er man en idiot (for at bruge samme sprog som dig) så søger man da bare på 5-6 sider for at få samme info.

    Om det er ok hvad Autouncle gør skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er i min verden meget nemmer at bruge sider som Autouncle mybanker.dk boliga mm til at få et hurtig overblik frem for at bruge tid på at søge rundt på div. sider.


  • #23   4. jul 2014 Netop Morten!

  • #25   4. jul 2014 Jeg synes Autouncle har mange biler med i søgningerne.
    Hvis du så har udset dig en bil og skal videre ind på ex. bilbasen for at læse mere om den kommer bilbasens side jo automatisk med substituerende produkter til netop den bil som du kigger på.


  • #27   4. jul 2014 Autouncle er kun til at skabe et hurtig overblik og så kan man jo vælge at bruge det som man vil.
    Jeg ser dem som et af flere værktøjer til at følge med i hvad der sker, jeg brugte dem da jeg ovevejet at købe en Peugeot 407 2.2 coupe og kunne på Autouncle se hvad liggetiden var for de ca. 15 biler der var til salg og kunne så konstatere at mange af dem stod med liggetider på 200-400 dage og nogen med liggetider på 600-800 dage ja op til 1200 dage, og med så lange liggetider var det ikke noget for mig og den info fik jeg hurtig og nemt på Autouncle.


Kommentér på:
Autouncle vs bilbasen

Annonce