{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Tømrer/Murer-tilstansrapport spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hej Herinde.
Har idag modtaget den nye tilstandsrapport på huset vi er ved at købe.
Der er dog kommet 2 stk. K3`er på den.

Nr. 1 K3:Rygningssten ved rygning og grater i gavle har steder med revner i kit.
Note: Der skønnes at være risiko for vandindtrængning og følgeskade på
underliggende spær og lægter, endvidere henvises der til skaden

Nr. 2 K3:Undertag har revner og nedbrydninger og ved rørgennemføringer fra skorsten og
udluftninger er undertag ikke tæt.
Note: Der er risiko for vandindtrængning og skade på underliggende spær, loft med
videre

Huset det drejer sig om:
http://www.nybolig.dk/maegler/pages/property-presentation/property.action?caseno=6888&shopno=100396

Der bliver selvfølgelig ringet til Nybolig imorgen og evt. Håndværker med pris osv.

Håber på noget fagligt viden/kendskab smiley

Mvh. Torben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tømrer/Murer-tilstansrapport spørgsmål.
  • #1   28. jul 2014 Hvad vil du vide?

• #2   28. jul 2014 Om K3erne er meget slemme, måske priser?

• #3   28. jul 2014 For satan husene er billige iforhold til på Vestegnen. smiley

• #4   28. jul 2014 Daniel: Og har fået det 100.000kr længere ned ;D

• #5   28. jul 2014 Den pris for du ikke en grund for fra Roskilde og ind mod Kbh...
    Ja det er slemt hvis der er risiko for at få vand ind.
    Det kan koste ny tagkonstruktion i længden...
    Men ud fra hvad der står jeg ikke det er så dyrt at lave på nuværende tidspunkt

• #6   28. jul 2014 Det er hvad en 1-2 værelses ejerlejlighed kan koste. Det er vildt at kigge på. Lolland har jeg også noget familie der er flyttet til. Der er priserne også helt vanvittigt billige. Så ærgrer man sig nogle gange over at være født og opvokset på Vestegnen og med alle ens kammerater boende her med de priser.

• #7   28. jul 2014 k3 er den værste kategori.

det kan være svært at sige eller give pris ud fra den beskrivelse.

Det kan være ny tagkontruktion og udtøring af fugt.

det kan også bare være en ny tagsten nr. 1

Nr. 2 er værre - men dog er der jo mange huse som slet ikke har undertag.

Men påregn du bare et tag med hvad der dertil høre. det vil jeg skyde til omkring 200.000kr hvis der også er sket skader på spær og der skal laves lidt der. - men jeg er fra nordsjælland kan være det er billigere i jylland. husene er hvertfald! hold da op.

• #8   28. jul 2014 Hvis nu at undertaget er så nedbrudt, at det skal skiftes, blir det jo en større udskrivning. Jeg er selv i gang med sådan et projekt på jobbet. Af med tagsten, lægter og undertag. Nyt undertag, skyllelister, lægter og så på med tagstenene igen. Kun pga man har brugt for billigt undertag i sin tid.

• #9   28. jul 2014 glem ikke lige at der også er krav om efterisoliering når man roder med tag og loft smiley

• #10   28. jul 2014 det er ikke så slemt noget af det en murer klare det på en dags arbejde men det med undertaget er svært at svære på når jeg ikke kan se det i værste fald skal taget op i de områder der er problemmer og ha nyt undertag på men måske kan det klares nede fra men husk den slagsopgaver griber altid om sig så regn med en 15000-20000 for det hele det er mit bud. men få en tømrer ud. vill gerne kigge men du bor meget langt væk fra hovedstaden.

mvh Roar

• #11   28. jul 2014 hvis en tømrer skal rode med et tag / loft, er der krav om at der skal efterisoleres, så det bliver minimum 50k vil jeg skyde på... menhvis der skal nyt undertag på så bliver det en noget dyre omgang, da taget skal af og lægtes og med undertag... regn med 100k

• #12   28. jul 2014 der er så mange krav smiley

• #13   28. jul 2014 Jeg vil gerne se den som kan tage et tag af +lægter lave nyt under tag, lave evt spær rep. efterisolere og lægge nyt tag for 20,50 eller 100.000kr inkl moms mv.

Men ja rådfør dig med et ordenligt tømrer firma og tag ud og se det igen, få derefter et tilbud og forhandel derefter med sælger.

• #14   28. jul 2014 Som de andre siger, så tag de rette håndværkere med ud og kig på det, og få dem til at give en pris.

Huset vi købte havde et par problemer med undertaget, hvor store dele af afstandsfjedrene (mellem undertag og tag) var gået igennem undertaget, samt der havde været en mår inde og flå noget undertag i stykker ved to skotrender.

Det blev repareret ved at taget var pillet af ved skotrenderne, og alle fjedre blev skiftet, og undertaget repareret der hvor de var gået igennem.
    Det kostede 15.000 kr + moms. og de arbejdede her cirka 2½ dag med 1-2 mand, langt størstedelen af omkostningen var arbejdsløn.

Vi havde fået tilbud fra tømrer og murer på de ting der skulle laves inden vi købte, og det blev taget som afslag. Men der kommer altid noget uforudset, ved os var det bl.a. ovn, køleskab og fryser, som trængte til en udskiftning.

Kommentér på:
Tømrer/Murer-tilstansrapport spørgsmål.

Annonce