{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket firma til nyt hus?
  • #1   29. jul 2014 hvor skal i bygge..?

• #2   29. jul 2014 Omkring Vejle.

• #3   29. jul 2014 Vælg IKKE Eurodan - dem har vi bygget med og hold nu op noget klamphuggeri med polske håndværkere.

• #4   29. jul 2014 Vi havde egentlig kigget på dem, og syntes egentlig de lød okay. Men hvis det er noget lort de går og laver, så vælger vi i hvert fald ikke dem.

• #5   29. jul 2014 Man kan sikkert finde dårlig omtale om alle - men husk nu at have en byggekyndig med under hele forløbet der kan kontrollere alt løbende.

• #6   29. jul 2014 Det skal jeg huske smiley

• #7   29. jul 2014 Hvad med at vælge et lokalt mindre firma ? Vi har bygget to gange og begge gange har vi brugt to lokale der har stået for total entreprisen.

Vi sparede en del penge og fik rigtig god kvalitet/håndværk.

Vi var ude at se en del prøvehuse og fik tilbud fra de forskellige "store" bygge firmaer men de lokale var væsentlig billigere plus vi fik bedre kvalitet og kunne bestemme alt selv. ( skulle ikke vælge imellem det og det.... )

• #8   29. jul 2014 HVor meget sparede i på at gøre det?

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 862
    #9   29. jul 2014 Eurodan er klamp på værste plan.... Alle deres underleverandør er kneppet så langt ned i pris at der simpelthen ikke er til ordentlig håndværk.. Og de er iskolde bagefter uanset hvad fagfolk siger og mener, de lytter KUN til deres egne, som siger "det er flot" til hvad som helst....

Inden man er færdig og tilfreds, har man alligevel brugt de 250000,- man troede man sparede ved at købe et typehus. Man har bare stadig kun et typehus. som man ikke kan få pengene hjem på ved salg... Da det jo er et ret dårlig salgsargument at fortælle at det som udgangspunkt var en lorte hytte smiley B)

Hvis du har en lokal murermester med et godt ry. så læg hellere de 200k mere i hans butik. At kæmpe i flere år med en ny telefon dame hver dag ødelægger godt liv.......

• #10   29. jul 2014 Det svært for en entreprenør kan jo havde både gode og dårlige folk/firmaer hyret ind.

Jeg ved vært fald hvem jeg vil havde til at bygge for mig hvis jeg en dag skal havde det gjort. Det får og søn og et venner med dem begge de er kanont dygtige og springer ikke over hvor gæret er lavest.
    Dog er de på Sjælland.
    Men kun godt at spørge efter dygtige folk. Spørg evt på boliggalleri. Og ser du et flot nybygget hus så bank på og spørg dem om deres oplevelse og tilfredshed.

• #12   29. jul 2014 Vores tilbud lød på lige knap 3 mill og byggede for 2,1 hos den lokale dog fik vi 20 m2 mere, samt murede indervægge frem for gips.-og en masse andre små ting. Som søjler i indkørslen, 50 ekstra spot og sådanne småting....

• #13   29. jul 2014 tak for alle de gode input.!

Det jo en af de største beslutninger i vores liv. Så vi skal ud og se på en masse udstillingshuse. Det er lidt svært at gøre hos de lokale byggefirmaer.
    Men så kan man vel høre om man må se noget hos de private de har bygget.

• #14   29. jul 2014 Jeg ville selv kigge på et firma der ikke var ny startet mht til garanti osv, så vil jeg hellere tage et ældre velrenommeret firma

• #15   29. jul 2014 Det har jeg også tænkt på Tim R

• #16   29. jul 2014 Da min far byggede hus gik der 3 firmaer konkurs og mange af tingene var tabt. min far har heldigvis talegaverne iorden, så han kom til at snakke godt med en sælger der hjalp dem med at få de ting de havde købt osv. men det var og fejl og glemte ting osv. en go ide er feks med de regnskyl der kommer i dag at lægge huset ovenpå en sandpude så vandet ku komme væk, den var byggefirmaet ved at glemme da de kom og skulle til at støbe sokkel, så det var en ommer for firmaet, en del el endte de med at lave selv og lister, baderum osv, men for din egen skyld, så helgarder dig med forsikring, advokat osv, det kan blive din redning.
    De tog også et kursus i hus-økonomi inden byg og de 300 kr pr snude er en rigtig go forretning

• #17   29. jul 2014 Det har vi også overvejet. Og vi er også igang med at finde en advokat der skal hjælpe med at læse kontrakten igennem osv.

• #18   29. jul 2014 Der kan være lige så mange ulemper ved at vælge en lille, lokal entreprenør. Det handler om tillid - og man kan i visse tilfælde have lige så stor tillid til de store firmaer, som man kan til den lokale håndværker. Ved den lille håndværker vil der måske til gengæld også være større risiko for konkurs og lignende, ligesom erfaringen med at styre en byggeproces kan være ringere.

Da vi byggede i 2012, var vi også til møde med Eurodan. Jeg brød mig ikke om, at det hele skulle være så firkantet og typehus-agtigt. Derudover har jeg hørt flere dårlige historier om dem, end jeg har hørt gode. Det kan så også godt være, det kun er de dårlige historier, man hører om...

Vi valgte at bygge med Idé Huse. Der har ikke været det mindste at sætte en finger på i vores byggeproces - og heller ikke her bagefter. Nu har huset stået mere end 2 år fejlfrit. De bygger vel ca. 3/4 af husene på vores vej. Det var lige en lille spids dyrere, end hvis vi havde valgt Eurodan-huse, men til gengæld også et anderledes materialevalg. Jeg tror, det ville have løbet op i nogenlunde det samme. Jeg ved så ikke, om de også bygger i Vejle.

Mange af vores kunder har bygget med Huscompagniet. Det virker også til at være fornuftige resultater, de laver. Folk virker i hvert fald tilfredse med det, der bliver lavet. Det er naturligvis også bygget ind i nogle typehus-koncepter som udgangspunkt, men man kan da - så vidt, jeg ved - også få lavet noget individuelt hos dem.

I kan i hvert fald roligt glæde jer. Det er fedt at være med under byggeprocessen - og endnu federe at træde ind i sit nye hus første gang den dag, man får overdraget nøglen!

• #19   29. jul 2014 Fedt, jeg tror jeg vil prøve at høre Ide Huse hvad de kan tilbyde.

Huscompagniet synes jeg bare kun jeg har hørt dårligt om desværre. For er det ikke nogget med at FM Søkjær er med deri? Og synes der var en masse svindel med dem på et tidspunkt.

• #20   29. jul 2014 Jeg har hørt om mange, der har bygget med Huscompagniet og været yderst tilfredse. De har heller ingen dårlige anmeldelser på fx Trustpilot. Men det kan da godt være, de har nogle svipsere ind imellem, det skal jeg ikke kunne sige.

• #21   29. jul 2014 Det kunne være jeg også skulle prøve at tage kontakt til dem.

• #22   29. jul 2014 LM huse i Esbjerg smiley er selv udlært der og de har rigtig stor erfaring i at bygge huse smiley

• #23   29. jul 2014 Tak for tippet Morten smiley

• #24   30. jul 2014 +1 til Brian S - det kunne ikke beskrives bedre!

Kommentér på:
Hvilket firma til nyt hus?

Annonce