{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.745 visninger | Oprettet:

Bankrådgiver eller Revisor - hvem tjener mest? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har en diskussion med en kammerat... Han er ved at uddanne sig som bankrådgiver. Og han påstår at han kommer til at tjene langt mere som privat kunderådgiver end en revisor.

Det tror jeg simpelthen ikke på da jeg har hørt at en revisor har nogle af de bedste lønninger.

Men det er måske fortid? tjener en kunderådgiver i en bank mere end en revisor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bankrådgiver eller Revisor - hvem tjener mest?
  • #1   30. jul 2014 Som bankrådgiver tjener de også penge på provisioner osv. så vil til dels give din kammerat ret. Men når det er sagt vil en stats.aud der er partner i en af de store tjene langt mere, men det tager også mange år i forhold til bankrådgiver. Er selv revisor og kender flere bankrådgivere.

• #2   30. jul 2014 Det kommer vel an på hvor dygtig en revisor vi taler om. På papiret tjener sådan en jo ikke ret meget, men deres job består også i at kende skattelovgivningen og alle dens huller.

Det gør en bankrådgiver ikke.

• #3   30. jul 2014 Det kan i have ret i. Men det kunne være fedt hvis man havde nogle konkrete tal at holde op imod hinanden.

• #4   30. jul 2014 ud fra de revisor regninger vi får i firmaet vil jeg sige en revisor smiley
    men det kommer vel an på hvor man er ansat

• #5   30. jul 2014 Det er svært med tal, for der er også forskellige lønninger alt efter hvor i landet du bor. Ser man alene på revisor uden partnerskab vil jeg mene du som bankrådgiver kan tjene mere hvis du samtidig er en god sælger, da man som sagt tjener noget af sin løn på provisioner. Hver gang der optages et lån, pension osv. For bankrådgiveren en %-del er beløbet. Dermed ikke sagt at en løn på mellem 50-150.000 pr. måned er en dårlig løn. Igen alt efter firma og landsdel. Det viser sig desværre at lønforskellen på dette niveau er enorm når man ser på størrelsen på det firma hvor man er ansat.

• #6   30. jul 2014 Og husk på du først er rigtig revisor når man er stats.aud, og det er her lønningerne ligger i det nævnte niveau. Er man ikke det, og som mig kun cand.merc.aud ligger lønningerne ikke nær så højt.

• #7   30. jul 2014 Man skal måske også kigge på hvor lang tid det tager at blive bankrådgiver kontra revisor?
    Det jo ikke så lang tid at blive bankrådgiver, men revisor det tager jo virkelig lang tid!

• #8   30. jul 2014 jeg er altså ikke sikker på en bankrådgiver får provision. mener det gælder jo ikke for en bank om at låne ud til højre og venstre. og de er jo ikke skide telefonsælgere

• #9   30. jul 2014 Der er ingen tvivl om, at lønnen som nyuddannet bankrådgiver er markant bedre end lønnen for en nyuddannet revisor. Bankrådgiveren vil være foran på lønnen de første ca. 10 år (målt på simpel månedsløn), hvorefter en revisor (statsautoriseret) vil overhale. Det tager så nogle år at tjene ind igen.

Set over årene tjener en revisor en højere livsløn end en bankrådgiver, hvis der er tale om en, der ender ud med at blive statsautoriseret.

Så det kommer lidt an på, hvad man mener med "revisor". Er man revisor, når man har taget den 2-årige elevuddannelse? Når man har taget HD? Når man er cand.merc.aud.? Når man er statsautoriseret?

• #10   30. jul 2014 Det er ikke længere så brugt med provision i banker, da det ikke er velset i samfundet længere. Bankfolk er ikke høje i kurs i befolkningens øjne, så man tør ikke rigtigt at give provision længere.

• #11   30. jul 2014 Jeg tænkte på når man er blevet statautoriseret...
    Men ja. det er en lang vej at nå dertil!

• #12   30. jul 2014 Det er spørgsmålet, om man vil sammenligne en statsautoriseret med den gennemsnitlige privatkunderådgiver. I givet fald er der ikke skyggen af tvivl om, at en statsautoriseret revisor kommer til at tjene mest i løbet af hele livet. Bankrådgiveren vil kun have en højere løn de første 8-10 år, hvorefter revisoren overhaler. Det tager ca. 10 år at blive statsautoriseret revisor, men kun 2 år at blive udlært revisor i den forstand, at man kan skrive "revisor" på sit visitkort.

Det kan diskuteres, om det er en fair sammenligning. Man bør måske nærmere sammenligne med den gennemsnitlige bankmand, som også efteruddanner sig og avancerer i forhold til sin oprindelige stilling. Men det er jo så ikke nødvendigvis det, I diskuterer.

• #14   30. jul 2014 Det har vi også været lidt inde på... Men hvor jeg igen siger at revisoren overhaler på et tidspunkt.

• #15   30. jul 2014 I relation til Sajmons kommentar om, at en revisor kender huller i skattelovgivningen, kan en revisor i udgangspunkt ikke bruge den viden til noget i forhold til sin egen løn. Er man lønnet medarbejder, er der ikke så megen diskussion omkring, hvad man skal betale i skat.

Til gengæld kan man overveje at tage en bankrådgivers fordele med i sine beregninger. Ultrabillige lån, ingen gebyrer osv. Det bliver faktisk til ret mange penge, hvis man køber et hus til et par mio., leger lidt med aktier osv. Så på den måde mener jeg egentlig, at en bankrådgiver har mindst lige så mange fordele gennem sit arbejde, som en revisor har.

• #16   30. jul 2014 Ja, det er jeg også helt enig i Bay.

• #17   30. jul 2014 Ja, forudsat at revisoren bliver statsautoriseret, vil privatkunderådgiveren blive overhalet. Derom ingen tvivl.

• #18   30. jul 2014 Prøv evt at tjekke http://www.jobindex.dk/tjek-din-loen

• #19   30. jul 2014 Bay har helt ret. Man får jo løn efter kvalifikationer og nogle steder også på de ekstra salg man kan lave. Som revisor kan man også optjene en form for provision hvis man er god til kundekontakt og på den måde kan skaffe nye klienter til virksomheden. Men når det er sagt så lægger man en del flere timer i sit arbejde som revisor end man gør som almindelig bankrådgiver, derfor er der mange revisorer der søger den vej med tiden.

Set over hele ens arbejdsliv hvis man går hele vejen til stats.aud revisor, mener jeg de ligger i top ti som bedst lønnede jobs. Men lønnen er jo ikke alt (ikke for mit vedkommende i værd fald).

Kommentér på:
Bankrådgiver eller Revisor - hvem tjener mest?

Annonce