{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.594 visninger | Oprettet:

papiruld isolering {{forumTopicSubject}}

hej vi er på trapperne til at flytte ind i et hus men der er kun 100 mm isolering på loftet.
så vi skal ha efter isoleret,

nogen der har papir uld på loftet og kan tale for eller imod den form for isolering tænkte på om det sviner eller drysser ned fra loftet eller om huset er blevet for indelukket

Andre forumemner med "papiruld isolering"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  papiruld isolering
  • #1   1. aug 2014 Få tjekket damspærren også smiley

• #2   1. aug 2014 har arbejdet en kort periode med papiruld, hvad vil du vide? smiley

• #3   1. aug 2014 vil bare vide om det er noget lort eller det er godt for det er vel ikke bare lige at fjerne hvis man skal ha nye spots eller ventilation i loftet.

fik at vide at man slap for damp spær hvis man valgte papiruld

• #4   1. aug 2014 Vi har fået det sprøjtet ind i hulmuren, og det kan jeg stærkt anbefale.....

• #5   1. aug 2014 jeg ville nu ikke undgå dampspærren hvis det var mig.
    det er rigtig nemt at montere f.eks spots, da du bare lige skubber det til siden så du kan montere osv. og bagefter kan du bare "skubbe" det tilbage igen og det ligger præcis som før, plus at det kommer ind i alle revner.

skriv evt hvis du vil vide mere, så har jeg kontakt på ham jeg kørte med der laver det til hverdag smiley

• #6   1. aug 2014 okay tak har fået et tilbud på 200 mm for 81 kr pr m2 det er rat billig i forhold til de andre jeg har kontaktet der var prisen 140 kr pr m2

• #7   1. aug 2014 Hvis det skal laves på sjælland, kan du lige skrive så skal jeg nok sætte dig i kontakt med ham jeg har arbejdet hos smiley

• #8   1. aug 2014 det er i Jylland nemlig i Haderslev

• #9   1. aug 2014 Jeg vil til en hver tid anbefale at tage de eksisterende 100 mm isolering af, montere en ordentlig dampspærre og så lægge 2×150 mm rockwool på. Personligt har jeg ikke meget fidus til hverken papirisolering eller rockwool granulat. Har lige renoveret hus i vinters, og det kunne absolut først holde på varmen efter montering af tæt dampspærre.

• #10   2. aug 2014 Abildgaard : problemet med Rockwool kontra papiruld er at med papiruld er du helt sikker på du får alle de små steder med, som du ikke kan skære perfekt med Rockwool

• #11   2. aug 2014 ja det tænkte jeg også plus man slipper for en masse arbejde da de bare pumper det ind

• #12   2. aug 2014 hvad sker der med papir isoleringen på langt sigt hvad sker der hvis det får noget vand rockwool kender vi jo til og hvorfor isolerer man stadig med rockwool og ikke med papir hvis det er bedre

• #13   2. aug 2014 Jamen hvad ved jeg. Jeg er jo bare tømrer.
    Nå jo jeg VED at papirisolering er lort. Det er så glimrende i hulmure og andre steder man ikke kan komme til, men på loftet? Hold nu op. Så lad helt være med at lægge mere ovenpå. Har du ikke en tæt dampspærre kan du overhovedet ikke mærke forskel. Det er fakta!
    Det er en eneste gang man skal efter isolering, så gør det dog ordentligt. Alt efter hvad tag der er på, vil det også blive meget bedre af, eventuelt at udstyret huset med vindplader.

• #14   2. aug 2014 Dan : lidt læsestof ang dit spørgsmål om vand smiley
    http://stevns-isolering.dk/hvordan-klare-papiruld-sig-i-forhold-til-fugt-og-vand/

Abildgaard : er selv tømrer så forstår ikke helt din pointe ? Måske du bare ikke har prøvet at arbejde med papiruld ?
    Du kan Jo også lige læse linket mht dampspærre smiley

Du k

• #15   2. aug 2014 Åh ja en der lige er udlært formoder jeg. Mon ikke jeg har haft mere med det at gøre end dig. Ud værdien er elendig. Og skal du finde et link der viser noget, så kom med et objektivt link, og ikke et firma der lever af det. Men tydeligt lige udlært kan jeg høre. Inkarneret snæversynet. Learn by doing.

• #16   2. aug 2014 # 15: i stedet for at rakke ned på andre der gør tingene hurtigere og billigere end du selv vil skulle du måske komme med en teknisk og logisk forklaring på hvorfor et produkt der pr definition kommer ind i alle kroge og kanter (papir) er ringere end et produkt der pr definition er fuldstændigt afhængigt af hvor godt håndværkeren gider gøre sit arbejde (glasuld/Rockwool). Dampspærre - den skal forhindre at temperaturforskelle får fugt til at sætte sig i isoleringen. Deraf navnet. Dampspærren har intet med U-værdien at gøre.
    Nu gider jeg ikke lige Google - har du U-værdierne på hhv papiruld kontra glasuld?

• #17   2. aug 2014 Hvorfor pludselig isolere med glasuld? Tilbage i 60erne isolerede man også med papir. Det er helt sikkert et billigere alternativ, men absolut og betydelig dårligere! Og du efterisolere en gang i dit liv. Hvorfor ikke gøre det ordentligt så? Jeg har haft ufattelig mange ny udlærte svende med. Og de ved sgu altid det hele, om det halve. Erfaring får man ikke på 4 år.
    Uanset hvordan du vender og drejer den, så vil et top isoleret hus uden tæt dampspærre, være til at lukke op og skide i. Det har jeg så mange personlige erfaringer og beviser på. Papirisolering er glimrende i hulmure og andre ufremkommelige steder. Men fandme en dårlig erstatning for rockwool. Men nej, folk nu om dage vil ikke gøre noget ordentligt længere. Komisk nok er stor forbrugerne af granulat og papir et typehusfirma hvor alt er så skrapet og elendigt bygget at en håndværker med bare lidt faglig stolthed ville krumme tæer.

• #18   2. aug 2014 Abildgaard - du snakker smiley
    Men vil du fortælle, måske endda dokumentere, hvorfor papiruld er så dårligt ift stenuld/rockwool?
    Det der i bund og grund skaber den isolerende effekt er jo ikke materialet, men evnen til at få luften til at stå stille...
    Ang glasuld - har glasuld og stenuld/rockwool ikke tæt på de samme egenskaber i alle henseender?

• #19   2. aug 2014 Abildgaard - du snakker da vidst for og holde dig vågen. Ja du har ret i at en tæt dampspærre er det halve arbejde, men ligefrem og sige at det næsten er ubrugeligt på loftet er noget vås!

Du skal ikke bilde mig ind at du vil ligge inde under et eksisterende tag og få samme tætsluttende resultat omkring tænger og lign, som et granulat produkt vil kunne give.

Dernæst siger du at papiruld er godt til hulmure? Det kan godt være du synes det, og at dem der sælger det synes det? Det er det sikkert også hvis man kun vil have fyldt 3/4 dele af sin væg op? For fakta er at papiruld komprimerer sig med ca 25% efter det har lagt et stykke tid.
    Stakkels de svende du har med rundt, for du er jo tydeligvis meget bedere-vidende, og fuldstændig uimodtagelig overfor nyskabelser i byggeriet, som måske kunne være bedre og gøre det lidt nemmere.

Dermed ikke sagt at jeg er fortaler for papiruld. Bruger det ikke selv, og det er hovedsageligt fordi man ikke aner hvilke konsekvenser div kemikalier de tilsætter har. Men er dog tilhænger af Rockwool granulat smiley

Til trådstarter, det er vidst en fin pris, og på loftet er der ikke noget i vejen for og bruge det. Bare vær opmærksom på at de fylder ekstra på.

• #20   3. aug 2014 jeg siger tak for de mange svar det var det jeg efter søgte for det er sku svært at fortryde hvis man har fået papir uld på loftet og jeg syntes også det lyder godt det tilbud.

har regnet lidt på det og ville kunne isolere loftet for 4500 kr med 200 mm hvis jeg bestiller glasuld fra Bauhaus og så ellers selv går i gang men ved ikke om jeg er god nok til at gøre det selv har ikke set loftet enu. så må lige bestemme mig når jeg har været der oppe.

taget er fra 2013 så der burde ikke være noget at komme efter

• #21   3. aug 2014 Jacob jo det kan du tro jeg vil påstå. Hvis man ikke er bange for at isolere og komme til at klø, kan du isolere mindst ligeså godt som papir uld. Og har du fx eternit tag tager du de 2 nederste række plader af og montere vindplader! Ergo kan du lægge det første bats helt rigtig. HVIS i håndværkere nu tog på lidt ordentlige kurser i stedet for det AMU lort så ville i også vide lidt om det. Men i er jo uimodtagelige for sund fornuft. Så jeg er glad for jeg ikke render på samme byggeplads som jer.
    Jelena
    Du kan sagtens selv isolere. Hvis du ikke er bange for det og giver dig god tid, er det ikke noget problem. Så spring ud i det. Hvilket tag har du fået på?

• #22   3. aug 2014 jeg ved faktisk ikke hvad det er for et tag men her er et billede det er fra 2013

profilbillede
  • #23   3. aug 2014 Abildgaard - 22 år og ved allerede alting. Bare det var mig....

• #24   3. aug 2014 Kelevra Du får nok lidt problemer med at isolere vinklen/fløjen på huset. Men det finder du nok ud af når du kommer på loftet. Det ligner dog et pænt renoveret hus allerede. Husk at tag højde for du måske skal forhøje din gangbro i samme omfang.
    627 Det har jeg hvis aldrig påstået. Men isolerings forskrækket lærlinge ser også helst der kommer nogle og isolere for dem. Det er bare ikke i nærheden af at have samme isolering værdi. Og påstå at man ikke kan isolere et loft ordentligt uden sprækker er noget være ævl. Igen kan jeg henvise til almindelig sund fornuft og en smule faglig stolthed.
    Men det her er da virkelig som at slå i en pude. Jeg synes i så gladeligt skal fortsætte med jeres gamle aviser (ligesom man gjorde i midten af 1800 tallet) Så vil vi andre bruge det bedste. Pris og kvalitet hænger unægteligt sammen. Men igen det her er en umulig opgave jeg er sat på. Lad os snakkes ved om 20 år, jeg er overbevist om at i har ændret mening til den tid.

• #25   3. aug 2014 Abildgaard - Har du nogensinde lavet noget hvor der blev lavet en thermografi - rapport? Så ved du hvor lidt der skal til for og danne en kuldebro der kunne være undgået ved brugen af granulat.

Dog er Rockwool granulat og foretrække, men mange sværger til papiruld.

Kelevra - Nydeligt hus. Svært og vurdere for mig hvilket tag det er ( er på fra mobil enhed, så billedet er ret lille), men det er enten eternit eller stålplader. Er det først nævnte kan du lige være opmærksom på at der skal noget tagrumsudluftning i for at opretholde garanti på tagpladerne. Rart og have, for tagplader holder ikke altid lige lang tid, så det skønt hvis der er andre til og betale.

Dette har dog ikke noget med isoleringen at gøre, bare noget der også er godt og have styr på.

• #26   3. aug 2014 ja der er mega meget at holde styr på, men der er nyt tag og tagrander og træ alu vinduer
    nyt gas fyr og helt nyt bryggers og alt er nymalet så det er lige til at flytte ind i.
    vi skal bare ha isoleret og lagt træ gulv

• #27   3. aug 2014 fik ham 385,000 kr ned i pris hehe så måtte kun bøde 1,4 mil for 149 m2

• #28   3. aug 2014 Jacob ja så er vi da enige om noget. Og ja jeg vil også foretrække at bruge rockwool granulat hvis det skal være. Ja vi har leget meget med termografi, men jeg vil stadig mene at hvis man udføre sit arbejde ordentligt vil bats stadig være at foretrække.
    Kelevra ja der er er rigtig meget i sådan et huskøbere. Har lige Været møllen igennem. Det hele! Men efterisolere kan du nu godt udskyde et par måneder.
    Er der eternittag kan du fjerne de nederste rækker plader for at efterisolere ved spærfoden, og evt montere vindplader hvis der ikke er det.
    Er der stålpladetag så er der lidt kravle på maven i stedet. Men uanset så sørg for ordentlig ventilation.
    Men knæk og bræk med huset. Går du igang med en hovedrenovering Sæt gerne et par hundrede tusinde ekstra af smiley

• #29   3. aug 2014 Er der ikke noget med at fx husmår o.l. er helt vilde med stenuld/glasuld - men at man aldrig ser disse kære små væsener i papiruld?
    Abildgaard: Din retorik er forfærdelig, og du har ikke kommet med en eneste link eller henvisning der kunne bekræfte dine påstande. Fx din påstand om "Ordentlige kurser" i stedet for "Lorte-AMU-kurser"....
    Gider du fortælle hvad der er et "ordentligt kursus" og hvor man kan komme på det henne, hvad man lærer der osv - kontra hvad man lærer på et "Lorte-AMU-kursus"?

• #30   4. aug 2014 627 Nej jeg har andet at lave end at sidde og scanne oplysninger ind på computeren. Og sidde og spilde tid på uimodtagelige folk er spild af tid. Kan selvfølgelig henvise til rockwool koncernen, ligesom i andre henviser til subjektive hjemmesider. Har man husmår er det nok ikke pga isoleringen. Held og lykke fremover

• #31   25. sep 2014 så er isoleringen bestilt valgte dansk isolering da de kunne gøre det meget billigere end alle andre. får så rockwool granulat i stedet for papir uld skulle gi 19000 kr for 220 mm inkl. gangbro inddækning omkring trappe og udluftnings riste i gavl ender

• #32   27. sep 2014 lad os høre hvordan det går med godt og dårligt når du har fået det lavet
    og held og lykke med det

Kommentér på:
papiruld isolering

Annonce