{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Konflikten i Ukraine {{forumTopicSubject}}

Jeg fik et link til denne video af en som bor i Lugansk i det østlige Ukraine. Skal lige advare, det er ret så ubehagelige billeder!

https://www.youtube.com/watch?v=NE18iPQ1Euk#t=330

Synes det er ret skræmmende at man herhjemme ikke hører om det i dette omfang. Jeg synes i hvert fald ikke at medierne får den her slags billeder med, når de nævner konflikten dernede.
Og det er også lidt svært at sætte sig ordentligt ind i hvad der egentlig sker, når man nu hører så lidt om det.

Blev ærligt talt så rystet, at jeg måtte dele det med nogen. Også selvom det er grimme billeder...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konflikten i Ukraine
  • #1   4. aug 2014 Ukraine bliver da omtalt!

Så du ikke hvordan det blev blæst op hvordan de 30 personer fra FCK blev overfaldet!

• #2   4. aug 2014 Nej, den har jeg så misset... Selvfølgelig bliver det omtalt men udover nedskydningen af det malaysiske fly, synes jeg bare ikke man hører om de civile tab og konsekvenser. Man hører lidt om kampe mellem militser og den ukrainske hær.
    Jeg synes ikke man hører om bombninger af civile boligkvarterer?

• #3   4. aug 2014 ... vil så også mene at optøjer til en fodboldkamp, er rimelig ligegyldigt i forhold til hvad der ellers sker dernede!

• #5   4. aug 2014 Det er bl.a dét jeg mener med at det er svært at overskue situationen. Hvornår er det propaganda og hvornår er det ikke? Hvem er egentlig badguys i det hele?

Men der er da ingen tvivl om at det går udover civilbefolkningen. Det fremgår ret tydeligt af filmen.

• #7   5. aug 2014 kender en del dernede fra og det er ret alvorligt

• #8   5. aug 2014 Lilledan.... medierne er manipuleret, ved godt det lyder som noget værre ged, men tænk over det, under anden verdenskrig eller for den sags skyld andre tidsvarende krige, så bliver al nyheds stof kontrolleret i meget høj grad..

• #9   5. aug 2014 uanset hvad er det helt klart forfærdeligt hvad der sker i den del af verden.

• #10   5. aug 2014 Det er fuldstændig forrykt, hvad det fucking ukrainske hær / den latterlige ny regering har gang i over i deres eget land. Og det er helt grotesk, at man i medierne vender det hele på hovedet (og har efterhånden gjort det længe) og fremstiller de stakkels russisktalende ukrainere i øst, som bliver bombet af deres "egne" fra vest med ballistiske raketter, fosfor bomber, kemiske våben osv. som "terrorister".
    Og det, der endnu værre, at fucking USA støtter og sponsorerer dem med penge, viden, våben, soldater og satellitbilleder?! Og EU er med på det.
    Og at USA og EU sanktionerer over for...RUSLAND?!?!? WTF?! Rusland, som rent faktisk prøver at redde de stakkels mennesker fra at blive slagtet i deres eget land?! Hvilket man fordrejer 100% i medierne og fremstiller dem som skurke...

Ukrainsk ny nationalistisk regering sender ukrainske soldater for at udrydde russisktalende ukrainere i øst, men det er Putins skyld...?!

Der er også ret meget, der tyder på, at det er ukrainere, som har skudt det passagerfly ned forleden for at give skylden til oprørere og Rusland...

• #11   5. aug 2014 Det skete i går i Ukraine:

1. I Odessa blev en koncert med en ukrainsk popsanger forsøgt smadret af nationalistiske ukrainere, som mener, at hun ikke fortjener at være ukrainer, da hun gav koncert i Rusland forleden. Selvom 50% af koncertens overskud giver hun til ukrainske hær til at bekæmpe "terror" i øst.

2. 400 ukrainske soldater blev omringet af oprørere i øst og for ikke at blive dræbt, søgte tilflugt over den russiske grænse, hvor russerne gav dem mad, pleje osv. og sendte dem tilbage i sikkerhed hjem til Kiev.

3. Til gengæld, når de kommer "hjem", bliver de 400 retsforfulgt og skal have 10 år bag tremmer for forræderi.

4. Rusland har sendt forespørgsel til Ukrainsk regering og OSCE om der var mulighed for ikke at retsforfølge de soldater, da det ikke giver noget mening at gøre det, for hvis de ikke stak af til Rusland, var de bare døde...

5. Ukrainsk hær skyder på civile, som prøver at stikke af fra krigszoner over til Rusland.

6. Ukrainsk hær skyder over grænsen til Rusland og rammer tilfældigt i bebyggelsesområder. Ingen kom dog til, heldigvis.

Det eneste, man kunne læse på TV2 news i går:

Rusland skal lave en militærøvelse forskellige steder i Rusland og bl.a. tæt på ukrainsk grænse.........

Dét kan man kalde for upartisk mediedækning herhjemme...

• #12   5. aug 2014 hvor har du de oplysninger fra?

• #14   5. aug 2014 Tommy A

Der har ALDRIG været snak om, at der ikke sad mennesker i flyet. Folk har bl.a. undret sig over følgende:

1. hvorfor der allerede stod meget stærk lig stank få timer efter nedstyrtning. Normalt tager sådan noget flere dage og vejret var ikke specielt varmt.
    2. hvorfor der var nærmest indsmurt i blod i kabinen hos piloterne, men overhovedet ingen blodstænk fra passagererne - som om de nærmest allerede begyndt at rådne op inden de var "skudt ned".
    3. hvorfor blev flyet overhovedet dirigeret af ukrainske flyledere ind i det forbudte område? Der er flere dage forinden besluttet, at alle fly skulle omdirigeres udenom krigszonen, især efter der blev skudt krigsfly ned der.
    4. hvorfor ligner flyet på prik den Malaysiske fly, som forsvandt i marts. Det er samme model. Selv stelnumre er stort set ens - 9M-MRO vs. 9M-MRD.

• #15   5. aug 2014 Nyt siden i går:

1. en bil med journalister blev beskudt af ukrainsk hær. To blev såret. Der stod folk ved busstopstedet lige overfor og kun fordi bilen stod imellem, kom ingen til skade der.
    2. i Lugansk har ukrainsk hær brugt her til formiddags såkaldte "kassette-bomber", som er forbudt i alle internationale konventioner. Blev skudt mod civile områder.

Ikke ét ord om det i nyhederne herhjemme...

• #16   5. aug 2014 Men til gengæld er de ikke blege for at fortælle Israel/Palæstina... Synes det er lidt underligt?

• #17   5. aug 2014 Vores genialle udenrigsminister har svoret til USA's kurs i forbindelse med Ukraine konflikten og har fra starten af været på ukrainsk hærs side. Danmark har endda givet en del støttepenge til deres militære aktioner i øst...
    Så det er lidt af en konkursbegæring, hvis de begynder at vise, hvad vores skattepenge bliver brugt til nu...;)

• #18   5. aug 2014 Er ved at være træt af den konflikt. Kunne russerne ikke bare bruge de 2 timer det ville tage at overtage hele Ukraine. Og så få det overstået. Ligesom krigen i Gaza. Luk grænserne og lad dem klare deres oldgamle strid selv. Det jo tydeligt de ikke har tænkt sig at udvikle sig eller droppe den latterlige kamp. Hvorfor skal vi EU borger betale til politikere der kun løfter pegefingeren over for de konfliktramte. For det kunne selv min mor eller børnehave pædagog jo finde ud af.

• #19   5. aug 2014 Som om russerne vil have sådan noget udkneppet konkursbo som Ukraine. Det er jo et af de fattigste lande i verden og nu ligger lortet endda i ruiner pga. deres egen regering. Hvad skal de dog med det lort? smiley

• #20   5. aug 2014 det er godt at oprørene ikke laver noget skidt:-)

• #21   5. aug 2014 Ja, det er meget skidt, at de prøver at forsvare deres eget hjem...

• #22   5. aug 2014 hvem er det som blokerer for opklaring af flystyrtet? er det regeringen eller?
    og hvem var det som begyndte at besætte regeringsbygninger i f.eks Donetzk?

• #23   5. aug 2014 Da flyet styrtede ned, var det område i oprørernes hænder. Dagen efter det skete, har ukrainsk hær smidt oprørere væk derfra og så har de haft kontrol over nedstyrtningsstedet lige siden. Så du kan selv regne ud, hvem blokerer opklaringen (at det er oprørere, er noget medierne i USA og DK siger). Alt tyder på, at ukrainere fucker alt op for ikke at det kan føres tilbage til dem.

Mht. besatte bygninger... Det var netop dét, den nuværende regering gjorde dengang, i starten af året da de væltede den folkevalgte præsident Janukovich af magten. Dét magtkup støttede både USA og EU. Så snart den "ikke folkevalgte", højreorienteret regering tog magten, prøvede oppositionen i øst efterligne nye regerings fremgangsmåde og gøre præcis det samme, men straks blev de kaldt for terrorister og blev kun støttet af Rusland... Selvom de kæmper udelukkende for deres konstituelle rettigheder...

• #24   5. aug 2014 Hvor har du de oplysninger fra. Osce har haft forhandlinger med oprørerne om og komme der ind, så hvad for dig til og tro det er den ukrainske hær der er der

• #25   5. aug 2014 Forhandlingerne gik ud på våbenhvile.
    Problemet er, at inden flyet blev skudt, havde oprørere omringet regeringshæren flere steder omkring Donetsk og det var kun spørgsmål om dage, før hæren løb tør for ammunition - madvarer løb de tør for længe siden. Det så ud til at ukrainske hær var på alvorligt dybt vand og kunne være slagtet/taget til fange i løbet af meget kort tid.
    At flyet styrtede ned, var som sendt fra gud for regeringshæren, for det betød, at der var mulighed for våbenhvile og de mange tusinde omringede soldater kunne slippe fri og dermed redde deres røv. Og det gad oprørere af naturlige årsager ikke være med til, for at lade hæren går, svarer til at de kæmpede i ugevis til ingen verdens nytte.
    Så området er i hærens hænder, forhandlinger med oprørere gik ud på, at de skal lade være med at kæmpe og på den måde sikre, at de eksperter og OSCE folket ikke risikerer at få en raket i hovedet...

• #26   5. aug 2014 Derfor er det nærliggende at tro, at det var regeringshæren, som har skudt flyet ned, da det passede dem PERFEKT, at der skulle opstå våbenhvile. Og samtidigt at oprørere/Rusland får skylden for nedskydningen, er jo ønskescenario dem...

• #27   5. aug 2014 Jeg har boet 17 år i Donetsk... Så kan du selv regne ud, hvor jeg har informationer fra...

• #28   5. aug 2014 Ja og det er selvfølge pålidelige kilder.

• #29   5. aug 2014 Mere pålidelige end dine smiley

• #30   6. aug 2014 jeg tog lige en snak med mine venner fra ukraine igår og efter lidt vodka kom vi til at snakke om situationen. Der er egentlig ikke nogen som ved helt hvad der foregår, andet end det er ret mudret det hele. De mente kun det var 42 soldater som var over grænsen til Rusland-og ja de bliver vist retsforfulgt.
    der var vist også en del lejesoldater fra Tjetjenien og Afganistan som kæmper mod regeringenshæren.

• #31   6. aug 2014 438, du hører det jo fra den ene side.
    Som gtipeder siger, der er ikke bare sort og hvidt.

Der bliver jo heller ikke snakket om, at igennem de sidste mange år, har russerne tilbudt deres folk, dobbelt pension, for rejse til krim.

Vi som almindelige mennesker, skal slet ikke gennemskue hvad der forgår derovre, og at du tror blindt på dine prorusser venner er naivt

• #32   6. aug 2014 Finn

Jeg kan love dig for, at jeg ser det fra alle sider. Jeg har fulgt konflikten siden sidste år...
    Men bare et friskt eksempel på, hvem DU ikke skal tro på:
    Som jeg allerede nævnt i #11, så meddeler TV2 news, som den eneste nyhed, at Rusland udfører militære øvelser TÆT på grænsen med Ukraine (kilde: Ukrainsk ministerium). Det, de ikke meddeler, at militærøvelsen foregår i Astrakhan regionen, hvilken ligger 800-1000km væk fra grænsen... Det er ligeså langt, som fra Danmark til Ungarn...

Den største misforståelse er, at folk kalder de mennesker for "prorussere" og fuldstændigt glemmer, at det er faktisk indfødte ukrainere, vi snakker om. Folk tror, at de er russere! Men de er født og opvokset i Ukraine, har ukrainsk pas og er i deres eget hjem. Deres eneste fejl er, at de holdt med den lovligt valgte præsident Janukovich, som den ny regering væltede med magt. Hvad skal de ellers gøre? Skal de bare finde sig i magtkuppet og leve med den ny nationalistisk regering, som de afskyer??

gtipeter
    For nogle uger siden, var der kun små antal af regeringssoldater, som krydsede grænsen til Rusland - ca. 20-30 stykker ad gangen. I forgårs var det helt præcist 438. Det kan man få bekræftet på alverdens hjemmesider. Cirka halvdelen af de soldater valgte at SØGE ASYL i Rusland, som det ser ud til nu!!!

Og ja, der kommer folk fra Tjetjenien for at hjælpe de mennesker fra at blive slagtet af regeringen. Til gengæld har USA indrømmet allerede for flere måneder siden, at deres specialstyrker blev sendt til Ukraine for at støtte regeringens planer. Ukraine bruger selv lejesoldater - sponsoreret af regeringens oligarker.

• #33   6. aug 2014 Finn

Mener du så, at den folkeafstemning på Krim var fake? At de fleste af de 95,5%, som stemte for at blive en del af Rusland, er bare nogle stive russere med dobbelt pension?? smiley
    Jeg har været på Krim masser gange og jeg har ikke hørt EN ENESTE snakke ukrainsk sprog der!

Man skal takke Putin mange gange, for at han tog Krim under Rusland, for ellers ville der være endnu voldsommere kampe nu, end der er i Lugansk og Donetsk. De var jo endnu mere imod den nuværende regering, end dem i Østukraine...

• #34   6. aug 2014 gtipeter

Blackwater lejesoldater fra USA i Ukraine...

http://rt.com/news/158212-academi-blackwater-ukraine-military/

• #35   6. aug 2014 Kunne ikke overse claus-m enighed med, at jeg kun ser ting fra den ene side...

Her sidder jeg og fortæller jer ting, som I har tilsyneladende aldrig hørt om, eller nogensinde kommer til, hvis I blindt stoler på, at nyhederne herhjemme afdækker konflikten på en upartisk og alsidig måde. Jeg fortæller jeg netop tingene fra en anden synsvinkel, som I ikke ser, fra "den anden side", som er nærmest bandlyst i DK pga. den politik, vi fører med USA...

Og så bliver JEG beskyldt for at se ting fra den ene side, i sort/hvidt?!

Det er jo humor på højeste plan...

Men mon ikke trådstarterens link viser jer alligevel, at der ER sgu noget galt og at mange mennesker bliver ført bag om lyset mht. hvad der virkelig foregår derover...

• #38   6. aug 2014 Og imens at medierne har travlt med at slagte Rusland, glemmer de jo helt at fortælle hvordan EU var medstifter af denne krig.
    Havede de nu holdt deres "tilbud" til ukraine, som de ikke engang var sikkert kunne gennemfører, ville de første oprører (Pro EU) ikke have været der.

De kom ene og alene fordi deres Pres. slet ikke ville stille det op til valg, da ukraine ikke har råd til at slippe rusland.

• #40   6. aug 2014 AFILI8ED

Ja, du har kørt forkert et par gange. Er det en seriøs diskussion, at du begynder at gå op i hvor mange kilometer der er til Ungarn?! Det var bare en beskrivelse, hvor tæt den russiske militærøvelse sker - 1000km væk. Og alligevel bliver det betegnet "tæt på grænsen".
    Og fra Gedser til ungarsk grænse er præcist 980km ifølge Google maps... Og det er KØREVEJE. I lige linie snakker vi endnu mindre... Så hvad prøver du at antyde?

Og mht. at russere flyttede til Ukraine... Du aner jo tilsyneladende intet om emnet. Læs lige historie en ekstra gang. Ukraine har slet ikke eksisteret for 3 generationer siden. Og Krim har altid tilhørt Rusland.
    Østukraine, Krim, Lugansk og Donetsk områder har været russiske. Vestukraine har tilhørt Polen, Ungarn og Rumænien...

Lad være med at udstille din uvidenhed...

• #41   6. aug 2014 Og hvis RT er så russiskfarvet, så bare googl "blackwater ukraine". Så finder du nok et par kilder, du muligvis tror på. USA har selv indrømmet det. Det har faktisk også været på TV2 news' tekst TV for et par måneder siden. Dem tror du forhåbentlig på...

• #43   6. aug 2014 Fordi det blev til Sovjetunionen. Det var stort set ligesom Sjælland og Fyn - dele af samme land. Ukraine har været en del af Sovjetunionen. Dengang er der jo ingen, som har regnet med, at republikkerne skulle gå hver til sit.

• #45   6. aug 2014 De kan NETOP ikke tænke selv nu. Deres hele økonomi hang kun sammen pga. deres forbindelser til Rusland. Deres største økonomiske partner har altid været Rusland. Størstedelen af import og eksport har været med Rusland.
    Derfor da EU begyndte at rage dem til sig, kunne daværende præsident se, at hvis de sagde ja tak til EU, ville de i løbet meget kort tid gå fuldstændig på røven, for alle deres forretningsforbindelser ville ryge. Men de nationalistiske idioter fra vest var for blinde til at se, at samarbejde med Rusland var det klogeste træk for deres land og derfor har de med magt væltede Janukovich. Og nu sidder de med lort til halsen. Det gider østukrainree ikke finde sig i.

Det har fucking INTET med Rusland at gøre. Det er internt splid i Ukraine. Russerne prøver bare at redde de folk fra borgerkrig, som de kan. Men det strider både USA og EU imod, fordi de tror, at Rusland vil have en del af kagen... Gu vil de ej. De kan umulig trække sådan et fattigt land op ud af den økonomiske krise. Det har de simpelthen ikke råd til. Krim er i forvejen en ret dyr belastning for dem...

• #46   6. aug 2014 De folk, som stadig tror, at det er russerne, som kæmper i østukraine, har ikke særlig mange brikker at flytte rundt med. Det er ukrainer, som vil se sit land tilbage til før Majdan uroligheder.

Ukraine har fornyligt har haft deres 3. militær demobilisering. Rusland har haft 0. Så nej, Rusland kæmper ikke mod Ukraine.
    Hvis Rusland kæmper med Ukraine, hvorfor stikker så folk i sikkerhed til Rusland? Både civile og ukrainske soldater?

• #47   6. aug 2014 Derfor al den gas-ballade. Ukraine har samarbejdet med Rusland og derfor fik gas til halv pris. Men i kontrakten stod der, at hvis de dropper samarbejdet, så bliver de nødt til at betale den samme pris, som andre EU lande. Fair nok...
    Den ny regering droppede samarbejdet, men ville stadig have gas til den lave pris, som dengang med Janukovich...
    Hvad tror de selv...??

• #49   6. aug 2014 Fordi, sådan var EU's politik, da de begyndte på alt det associerings aftale bullchit. Enten os eller Rusland.
    Plus, hvis Ukraine går med EU og NATO, så kan USA stille deres våbenarsenal i Ukraine, lige i Ruslands baghave. Og det vil Rusland naturligvis ikke se - det kan alle vel forstå. Hvorfor tror du, at USA blev sådan pludselig Ukraines bedste ven? Ukrainsk skiffergas reserver og mulighed for missilforsvar lige ved Russisk grænse. Det er kun det, i sidste ende, hele konflikten drejer sig om.
    USA's Joe Biden's søn er allerede blev direktør i ukrainsk største gas-firma... De siger, at det er tilfældigt og intet med konflikten at gøre... Yeah, right...

• #51   6. aug 2014 Ligesom vi bliver styret af EU fordi vi er EU medlemmer, bliver Eurasian´s medlemmer styret af Eurasian´s leder.

Når EU går ind i et land, er det fredsbevarende, og var der nu problemer i norge ville EU nok også stå der.
    Her vil det jo virker underligt hvis Rusland begynder at hyle over EU går ind i stedet for dem.

Når Rusland går ind i et land, så er det underligt nok straks en besættelse, og nu er der problemer i Ukraine, som er en del af det gamle USSR, derfor er det Russerne der skal ind og fixe problemet.

Eneste forskel på Eurasian Union og EU, er synspunkterne på modparten, og hvad side man sidder på.

Underligt nok skal vi bare have det skovlet ind i strøste propoganda stil at russerne er nogle banditter, og nogle æder det som den største US Patriot ville gøre.

Jeg kunne lige se for mig, at Rusland vælger gå helt ind i Ukraine, og på 2 dage stopper krigen, og laver fred og går hjem en mdr efter.

Hvordan tror i så tonen ville bliver i EUs højsæde, for realt set har Putin det Es i lommen han kan få alle EU/US verdensleder til at lige de største løgnhalse og idioter.

• #52   7. aug 2014 Svensk neonazist har kæmpet længe på regeringshærs side og har allerede flere gange modtaget "medaljer" for drab på oprørerne. Navnet er Michael Skilt og er snigskytter. Har også været på Majdan tidligere på året og dræbe uskyldige. Så dum som han er, så nægter han gå med maske, så alle ved, hvordan manden ser ud...
    Der går rygter om, at han blev taget til fange forleden...

Bare info til dem, som kun ser tingene fra den ene side.

• #53   7. aug 2014 Anholder man stadig folk her hjemme for og være kommunister? Tror vi har en kandidat:)

• #54   7. aug 2014 Ærgeligt, at man ikke anholder folk for at komme med retarderede kommentarer, for så har vi en kandidat...

• #55   7. aug 2014 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dUOWERq8ChI

CNN synes nu heller ikke, at tingene er som de skal være...

Kommentér på:
Konflikten i Ukraine

Annonce