Styrketræning / skulderskade {{forumTopicSubject}}
Er rent ind i en mindre skulderskade.
Pt. Har jeg bestilt tid hos doktormanden så han kan henvise mig til en fys eller lign, så jeg får tilskuddet til behandlinger. Bor i Kbh. Kan i anbefale nogle ?
naturligvis meget frusterende at træningen nu går i stå og tilbagegangen.
Mit problem er smerte i skulderen. Smerten fremkommer kun ved træning. Og særligt bryst presseøvelser.
Kan stortset træne skulder uden problemer og kun mærke lidt til skulderen. Men alle former for bænkpres med stang og dumbells går lige i skulderen.
Dips kan fint køres uden større problemer. Flyets går nogenlunde, dog ikke 100% smertefrit. Mærker intet til skulderen ved Bent over row og diverse rygøvelser..
Holdte 1 uges træningspause og følte skulderen var ok igen. Ned og træne bænk og efter 3-4 gentagelser var skulderen øm som før. Det er stortset kun når der er stor belastning på.
Kan jeg lave nogle alternative brystøvelser som ikke går i skulderen på samme måde som disse presseøvelser? Så jeg ikke fuldstændig mister min masse omkring bryst. Eller er der kun pause på programmet ?
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 39 Svar: 294
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 60 Biler: 8 Emner: 578 Svar: 2.118
Ved ikke om dit problem er det samme, men vil tro mit kom af et forkert løft der "ødelagde" noget der så skulle bruge meget tid på at restituere.
Ikke sikkert du kan bruge det til en skid, men hva fan
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 675
Der skulle lige en lille kineser på Gl Kongevej mener jeg. Han skulle være rigtig dygtig, men ret hård
aug 2011
Følger: 5 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 198
aug 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Biler: 9 Emner: 27 Svar: 1.352
Du mister ikke din masse hvis du sørger for at spise nok og holde dine makro tal i orden .. I hvertfald ikke hvis du er naturlig
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
Det er desværre noget der ofte kræver tålmodighed. Mit første bud ville være rotator cuff, da mange døjer med det. Men så lyder det underligt at der ikke er noget ved dips.
Kan det være en fiber?
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 44
Hvis du ikke mærker noget ved lille belastning, så kan man være heldigt at det "reparere sig selv". Så er det bare at få kørt flere reps og få noget blød ud til musklerne. Du kommer ikke til at miste muskelmasse ved at træne på den måde, så længe du spiser ordentlig og holder musklerne i gang.
Held og lykke med det.
Styrketræning / skulderskade