{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afmeldt eller ej
  • #1   19. aug 2014 Når man afmelder pladerne skal man jo selv aflevere dem. Ham har jo kun afmeldt dem og så beholdt pladerne så han kan køre ulovligt på den. Så der skal nye til. For er de først afmeldt gælder de ikke mere.

• #3   19. aug 2014 Er de automatisk afmeldt når der ikke er betalt forsikring ?? Når det er en knallert

• #4   19. aug 2014 Det er da ikke kun når den er tvangs afmeldt. Når pladerne bliver afmeldt uanset af hvem skal der nye på. Om det er af ejeren selv eller forsikring betyder intet.

• #5   19. aug 2014 så er den kun afmeldt hos forsikring og så skriver skat til den person knallerten stå i og siger at der ikke er forsikring på

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
    #6   19. aug 2014 En knallert er først afmeldt når pladen er afleveret... var lige selv rundt på den tur i sidste uge.. og det koster 60 kr når man afleverer pladen.

• #7   19. aug 2014 Henrik L sikke da noget fis at sige. Når du opsiger din forsikring så er den afmeldt også selvom du ikke aflevere nr pladerne. Så nej den er ikke først afmeldt når man aflevere pladerne. Betaler du ikke din forsikring, kan forsikrings selskabet ophæve din forsikring. Og så er pladerne ikke længere gyldige. Og ikke først når de er afleveret. Man skal have forsikring på før plader er gyldige.

• #9   19. aug 2014 Min knallert var der ikke forsikring på i flere år, den var igennem 4-5 ejere, ingen af dem omregistrerede den (den stod stadig i ham der ejede den for flere år sidens navn), og nr. pladen blev aldrig afleveret. Jeg kontaktede ham der stod som den registrerede ejer, fik registreringsattesten og kunne uden problemer omregistrere den med den nr. plade. Jeg skulle ikke aflevere den eller købe en ny, så det burde du heller ikke skulle.

• #10   19. aug 2014 Jacob det lyder mærkeligt for når du afmelder en forsikring er nr plader ikke længere gyldige. Og kan ikke overdrages til en anden.

• #11   19. aug 2014 Jeg ved bare at jeg omregistrerede den i en synshal uden problemer, og fik tilsendt en ny registreringsattest med den nr. plade.

• #12   19. aug 2014 Jacob kommer jo an på om tidligere ejer har afmeldt forsikringen eller ej. For du kan ikke køre rundt på en scooter med plader på uden en forsikring. Første gang du møder politiet tager de dem. Så det lyder mærkeligt. Og du ved da ikke om der var forsikring på?

• #13   19. aug 2014 Den havde ikke været forsikret i flere år. Tidligere ejer havde aldrig haft den forsikret.
    Ja det er ulovligt at køre uden forsikring. Men jeg mødte ikke politiet i den tid jeg kørte uden forsikring. Tidligere ejer mødte til gengæld politiet, men de tog ikke pladen.

Jeg siger ikke at reglerne er sådan, jeg siger bare det kan lade sig gøre smiley

• #14   19. aug 2014 hvis ejer ikke har haft forsikring på hvordan har han så fået pladerne udleveret ?

• #15   19. aug 2014 Der har jo været forsikring på engang. Den blev solgt og aldrig omregistreret eller forsikret igen og pladerne blev aldrig afleveret. Det skete 3-4-5 gange inden jeg købte den. Jeg fik så opsporet den person der stod som den registrerede ejer (det var svært), besøgte ham, og fik registreringsattesten.

• #16   19. aug 2014 Hmm hvordan skal de kunne om reg når første ejer stadig har attesten. Lyder da godt nok lidt mærkeligt nu

• #17   19. aug 2014 "solgt og aldrig omregistreret eller forsikret igen"

Sådan tror jeg sgu der kører MANGE knallerter rundt. Folk går ikke så meget op i det ræs der, når det kommer til scootere.

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    aug 2014

#18   20. aug 2014 Lasse P.. Jeg har lige afmeldt en knallert 30. Startede med at ringe til min forsikring som sagde den IKKE kan afmeldes uden jeg afleverer pladen hvor man nu gør det (synshal) for mit vedkommende. Sådan er det smiley

jeg hang simpelthen på at betale præmie til pladen var afleveret.

• #19   20. aug 2014 Henrik hvordan TS så have en scooter MED plader men uden forsikring? Det er jo lige modsat det du siger. Vælger man ikke at betale sin forsikring. Vil forsikringen ophøre. Og du SKAL aflevere pladerne. Da de ikke længere er gyldige og vil ryge ud af systemet det er en gangs plader. bliver de afmeldt kan de ikke bruges igen. kun ved omreg inden afmelding kan de overdrages til en anden forsikring.

• #20   20. aug 2014 Henrik jeg har selv haft en katana med reg nr HT 667 og jo du kan afmelde din forsikring uden at aflevere pladerne, for hvordan vil du ellers kunne sælge den? efter 3 uger kan din forsikring være ligeglad med pladerne da de ikke længere skal dække for skader når den er solgt. Så det hænger ikke helt sammen kan du nok se. Det er samme regler som ved bil. Du afmelder din forsikring og så skal pladerne afleveres. Betaler du ikke din forsikring bliver pladerne afmeldt og skal indleveres, Det er dit ansvar at aflevere dem. Gør du ikke dette kommer politiet efter dem på anvisning af skat og inddriver dem.

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    aug 2014

#21   20. aug 2014 Det ved jeg så ikke, jeg omtaler bare det jeg selv lige har været igennem. Hvis ham med scooteren der er plader på ikke har betalt for forsikringen , ja så er de sgu nok afmeldt men rent teknisk: hvis der køres på den og der sker en skade skal forsikringen betale i første omgang.. at de så nok ikke skal regne med at få penge af ejeren bagefter gør så at han ryger i inkasso møllen... men juridisk hænger de på den til pladen er afleveret.. det er j det samme med biler, det er derfor politiet snupper pladen hvis de stopper en der ikke har betalt vægtafgift eller forsikring.. forsikringen hænger på den til pladen er fjernet

• #22   20. aug 2014 Henrik Nej den gør ikke. Når de er afmeldt er det en fælles fond der skal betale og ikke en bestemt forsikring. Ved salg skal hans forsikring kun dække i 3 uger, derefter har de intet med den scooter at gøre. Også selvom pladerne ikke er afleveret. De tager sku da netop pladerne fordi der er ingen dækning på dem. Køre du på afmeldte plader hænger misbrugeren selv på skaden og ikke forsikringen der er afmeldt for 3 uger siden.

se nu her

http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/892490-koersel_paa_afmeldte_plader

mærkeligt nok kan du afmelde din bil med nem id og så får din forsikring besked på den er afmeldt.

• #23   20. aug 2014 Henrik L du skal først afmelde bilen, du kan ikke først ringe til din forsikring og sige du vil opsige den. Så først afmelder du den, så sender Motorregisteret besked til din forsikring at bilen er afmeldt. Så ophøre din forsikring. Så vil der stå på skats hjemmeside bilen afmeldt men pladerne ikke indleveret. Der ved skal du ikke betale forsikring, til de er afleveret.

Kommentér på:
afmeldt eller ej

Annonce