Udflytning af lejlighed - Kan ikke bruge forudbetalt husleje?? {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Står i den sitation at en eks og jeg skal fraflytte en lejlighed.
Da vi flyttet ind skrev vi under på en kontrakt hvor vi betalte 0kr i depositum og så 3 måneders husleje som forudbetalt husleje.
Samt at vi har 3 måneders opsigelse.
Så tænker jeg, at vi bare kan bruge de 3 måneders forudbetalt husleje så vi kun skal betale aconto forbrug.
Men så skriver udlejeren retur:
"Depositum står som sikkerhed for at lejligheden afleveres som aftalt, varmeregnskab mm., hvorfor der stadig skal betales husleje som hidtil"
Det kan da ikke være rigtigt? Kontrakten siger at vi selv skal male osv ved fraflytning..
Men måske bare ham og mig misforstår hinanden, og at han tror vi har betalt depositum?
Det skal siges at der køre flere sager mod ham, så vil meget gerne undgå at have penge tilgode ved ham!
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
En eventuel difference som følge af huslejestigninger skal I naturligvis betale.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Har han intet depositum at tilbageholde, vil han jo bare sende en regning i stedet.
sep 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 60
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 168
feb 2011
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Biler: 7 Emner: 260 Svar: 2.928
jes p
du stopper bare med at betale din husleje for de næste 3 mdr. står der i kontrakten at i har betalt 3mdr. forudbetalt leje, så er der intet at rafle om, i har ret til at bo lejen op.
Du skal heller ikke fortælle udlejer at du vælger at bo lejen op.. så at han vælger ikke at svare skal du bare skide på..
ikke jeres problem.
feb 2011
Jeg havde indtrykket af at man kan vælge at få pengene udbetalt eller bruge dem de sidste måneder
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 17 Svar: 41
sort på hvidt..
Udflytning af lejlighed - Kan ikke bruge forudbetalt husleje??