{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Hvordan får jeg mest ud af min træning? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg er begyndt at være motiveret til at styrketræne igen. Jeg træner omkring 3-4 gange om ugen, hvor jeg træner stort set det hele hver gang. Men er det det optimale? Skal man i stedet dele det op, så man træner for eksempel bryst og upper back den ene dag og noget andet den anden? Vil gerne være større og stærkere end jeg er nu. På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan får jeg mest ud af min træning?
  • #1   10. okt 2014 Der er ingen positiv effekt i at træne de samme muskelgrupper to dage i træk, dog gør du ingen fejl i at træne hele kroppen på en gang, bare husk at have 48 timers hvile før du træner igen. Når du træner dine muskler vil muskelfibre nedbrydes, det er derfor en god ide at lade dem få den hvile de har brug for smiley Du kan sagtens vælge at dele dit program op så du træner forskellige muskelgrupper hver dag, men det vil kræve du har erfaring nok til at vide hvordan du skal sætte det sammen. Du vil kunne lave et "2 eller 3 split". Hvor et 2 split kan være 4 dage om ugen du træner, hvor du har:
    mandag og torsdag
    bryst/skulder/triceps/mave
    tirsdag/fredag
    Ben/ryg/biceps

Hvorimod hvis du vælger et 3 split nok skal regne med 6 træningsdage om ugen, og det er ikke ensbetydende med dine resultater vil være bedre.

Jeg vil anbefale dig at blive god til de store basics øvelser, som dødløft, bænkpres, squat osv.. Det vil klart give dig en kæmpe fordel hvis du har godt styr på de øvelser og har teknikken smiley

Prøv at læse det her program: http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

• #2   10. okt 2014 Indtil videre har jeg delt det op, så jeg træner mandag, onsdag og fredag, så musklerne også får lidt hvile. Men rart at vide at jeg ikke laver fejl ved at træne som jeg gør. Men jeg vil bestemt kigge på dit forslag og eventuelt også prøve det af. smiley

• #3   10. okt 2014 Mandag bryst triceps og skulder eventuel.
    Tirsdag ryg bicepes.
    Onsdag ben og skulder hvis du ikke har trænet skulder om mandagen.

Kost.Protein rig kost og sunde kulhydrater.

• #4   10. okt 2014 Og ja som F.M siger husk kosten, det nytter ikke noget at rive rundt i tunge vægte hvis dine muskler ikke for noget at gro på, du behøver ingen kostplan, hvis du bare spiser nogenlunde fornuftigt, skal du nok få proteiner og masser af kalorier, nu ved jeg ikke hvad du har som mål, om du gerne vil tage på eller du har noget fedt du vil have væk, men hvis dine muskler skal gro større, er det vigtigt der er nok kalorier at gøre godt med smiley

Du gør absolut ingen fejl i din træning, det kan hvert fald ikke gå helt galt smiley

• #5   10. okt 2014 Min kost er ganske varieret og vil da mene jeg får nok af det hele. Mit mål er sådan set bare at jeg vil have en lidt mere trimmet krop, end jeg har nu. Jeg er ikke tyk og fed, men heller ikke i den stand jeg gerne vil være. Har også lidt fedt på dunken som jeg gerne så forsvandt. Ikke meget, men nok til der ikke er sixpack endnu.

• #6   10. okt 2014 Lidt fedt på dunken har aldrig forhindret nogen i at have six-pack:

http://i88.photobucket.com/albums/k196/DeSwiss/Instant-Six-Pack_zps661ac937.jpg

• #8   10. okt 2014 .

profilbillede
  • #9   10. okt 2014 Tak Chris. Det vil jeg kigge nærmere på smiley

Kommentér på:
Hvordan får jeg mest ud af min træning?

Annonce