{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Irriterende køber {{forumTopicSubject}}

Dette er ikke bilrelateret, ville bare høre hvordan jeg står i sådan en situation

Solgte her i sommers min iPhone 4.
Tjekke den igennem i forbindelse med at jeg oprettede annoncen. Så alt virkede, den havde sågar ny skærm og bagside og fungerede fint.
Køberen kommer så efter den. Dagen efter skriver hans mor at den ikke virker. Dette kigger jeg så på og skifter batteriet gratis. Og her hører jeg ikke mere fra dem. Men nu har kæresten til moderen så opsøgt mig på min adresse og vil have pengene igen, da han påstår den ikke virker. Det skal siges jeg solgte den i sommers og han dukker op i dag. Jeg har ikke tænkt mig at betale tilbage, nu hvor jeg har betalt nyt batteri og så endda efter så lang tid. Jeg sagde til ham at han købte den som beset og han ikke kunne komme og kræve pengene tilbage efter knap et halvt år. Jeg sagde så efterfølgende at vi kunne tage den i retten, da han påstod den var en kopi. Skal siges jeg købte den i Telenor.

Hvordan ville jeg stå i en evt. Retssag?
Skal jeg bare ignorere ham?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irriterende køber
  • #1   10. nov 2014 Hold da kæft en klovn mand.. hvem fanden regner med at man kan lade en privat handel gå tilbage et halvt år efter? Lad dem sejle deres egen sø, det er da bare ærgeligt du så har været så flink at ordne batteriet for dem

• #2   10. nov 2014 Du tager bare den retsag.. den vinder du easy..

• #3   10. nov 2014 Havde grint af ham og lukket døren i hovedet på ham

• #4   10. nov 2014 Sådan en sag der vil jo aldrig nogensinde komme for retten...

• #5   10. nov 2014 Var det en udlænding?
    Kunne godt lyde som sådan en smiley

• #6   10. nov 2014 De var godt nok danske smiley

• #7   10. nov 2014 Du står sådan, at du vinder selve sagen klart, men taber en masse sagsomkostninger. Det er kun advokater, der er vindere i sådanne retssager, når det kommer til stykket...

• #9   10. nov 2014 glem idioten

• #11   10. nov 2014 Bay: så det vil sige jeg skal betale sagsomkostninger, hvis de opretter en sag som jeg vinder? Hvor er ideen i en retssag så?

• #12   10. nov 2014 Du får tilkendt nogle omkostninger, som modparten skal betale. Der er dog et par problemer forbundet med det:

1. Du skal selv inddrive dit tilgodehavende. Det kræver en tur i fogedretten, hvis de ikke betaler frivilligt, og det giver desuden ingen garanti for, at de betaler. Det vil desuden koste endnu mere.

2. Det er yderst sjældent, at advokater holder sig inden for det beløb, der kan kræves hos modparten. Det er ikke utænkeligt, at du skal betale det halve selv, selv i en simpel retssag som denne.

Hvad ideen er med en retssag? Tja, i større sager kan man jo godt have en interesse i at køre sagen, hvis man har noget at vinde. Men i sager som denne vil det som sagt kun være advokaterne, der vinder.

• #13   10. nov 2014 som regel når man køber mobiler osv. privat, så skal man jo regne med varen er brugt, du har som du skriver solgt den som beset, så kan man som sælger ikke stilles til ansvar ifølge købe lovens forskrifter...en kommende retssag vinder du klokke klart da købt som beset jo betyder varen er købt som den forefindes.

• #14   10. nov 2014 Hmm okay, fuldstændigt latterligt, så må jeg bare håbe at de ikke vil trække den så langt

• #15   10. nov 2014 vis du har papir på du har solgt den som beset og ingen garenti får fejl og mangler kan di ikke gøre noget i følge dansk lov det samme gør jeg osse når jeg sælger en bil mvh ..

• #16   10. nov 2014 Vi lavede ikke papirer, de fik bare telefonen med og jeg fik kontanter så ingen "slutseddel" hvis man kan sige det sådan smiley

• #17   10. nov 2014 wrapperen
    de omkostninger du jo får igennem en retssag, kommer jo uden tvivl men de omkostninger hænger taberen af sagen på.
    køberen ville være komplet åndssvag hvis han lod det komme til retssag da det ville overstige prisen på selve tlf'en.

• #18   10. nov 2014 okay

• #19   10. nov 2014 Hvorfor overhovedet tale om en retssag, is this Muricaa?

Fuldstændig hul i hovedet at opsøge dig et halvt år efter.

• #20   10. nov 2014 Hvis du tager den i retten.. så tror jeg faktisk at du vinder, selvom du ikke siger noget...

• #22   10. nov 2014 Det burde ikke være en kopi, da den er købt ved Telenor, og det er ikke noget problem at gå ind og få en kopi af kvitteringen. Kan sågar vise udskrifter fra banken med betaling

• #23   10. nov 2014 du lader dem bare køre den i retten, du vælger ikke at have en advokat og siger den er købt privat som beset. og så er den ikke længere,
    dvs du har ingen omkostninger forbundet med sagen, kun din tid. de kan intet gøre i en privat handel. hvis dy har et bevis for de købte den i sommer. kan du sende det til advokaten og så vil han aldrig køre den i retten.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #24   10. nov 2014 Wrapperen
    Han har haft mobilen i et halvt år, han har jo kunne nå at udskifte den 100 gange siden uden problemer.. Han har ingen sag, det danske retsystem vil næppe tage denne sag op.

Hvis telenor har solgt en kopi telefon (Hvilket jeg stærkt tvivler på!) så har de et virkelig stort problem..

• #25   10. nov 2014 Når man siger "vi tager den i retten" er det jo som ofte bare en trussel, i håb om at man hoster op. Jeg ville ikke være nervøs smiley

• #26   10. nov 2014 Det var nu mit eget forslag at vi kunne tage den i retten

• #27   10. nov 2014 #26

er det ikke lidt plat at du selv nævner retten??

• #28   10. nov 2014 Hvorfor i alverden skulle det være plat. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere rigtigt og forkert, og gider da bestemt ikke have smidt den i hovedet at jeg har solgt ham en falsk iphone

• #29   10. nov 2014 fordi i følge loven, så er handlen afsluttet det øjeblik køber og sælger har udvekslet varen imod penge...køber kan ikke engang komme et døgn efter og forlange penge igen efterson din vare du solgte er købt som beset og da slet ikke efter så lang tid som du snakker om...ddesuden hvis du har papirer/bevis på den er købt ved telenor, så kan du være helt hundrede på at den er ægte, og hvis det kom hårdt mod hårdt så kan det jo også bevises igennem imei nr. som er unikt fra tlf til tlf.
    når ja grunden til det er plat og nævne retten, du har da dit på det rene, så skid da hul i om han er utilfreds, igen den iphone blev købt som beset, så er den ikke længere fra din side som sælger i det det er et privat salg.

• #30   10. nov 2014 Ja okay smiley

• #31   10. nov 2014 For det første er det dybt ulovligt sådan at opsøge dig på din adresse og vil opkræve penge på den måde. For det andet, er det altså "købt som beset", når det er mellem to private (som andre også siger).

Den slags er logik for de fleste - desværre er de typer som er for dumme til at fatte ovenstående, oftest dem der lader næverne tale for sig: Fordi de simpelthen ikke har forstand til andet. Det er selvfølgelig træls for dig.

Som jeg ser det, er der kun følgende løsning: Lad være med at give efter for dem. Får de ret ved dig, tror de at de kan gentage samme nummer i fremtiden. Igen - hjernen er ikke det, der holder dem ved jorden.

Opsøger de dig igen, ville jeg gøre dem det klart, at der 1. er købt som beset, at det at de opsøger dig på den måde er direkte chikanerende og at et hvert lignende forsøg, vil blive politianmeldt som sådan.

Hvad f****n regner de med? at du bare siger: uhhh det må I sørme undskylde. Her er alle pengene tilbage, tak fordi I har ødelagt min telefon i løbet af det sidste halve år. Det sætter jeg virkelig stor pris på. Naturligvis er det logik, at jeg som privatperson skal give 100% garanti på et brugt produkt, som I har købt til en brøkdel af hvad en ny ville koste Jer. Det er da klart. Hvordan en butik kan finde på at tage fuld pris, er jo helt hen i vejret. Især når man tænker på, at man får samme service privat. For slet ikke at tale om garantien, som jo er langt bedre end den man ville få i en butik..

Det storbarmede egern siger: Nogle mennesker retfærdiggøre bare slet ikke deres co2 udslip

• #32   10. nov 2014 Det er aldrig en sag der kommer i retten. Har hørt man skal op omkring 100.000 kr. Før man , som privat , bare skal overveje at rejse en sag.

En handel er en handel. Der kan aldrig blive noget ud af det med den telefon. Behold pengene i lommen, og afvis køber pænt og høfligt, hvis han kommer igen.

Og selvfølgelig et telefonen original, hvis den er langet over disken hos Telenor.

• #34   11. nov 2014 #5 Er DU Blondine.

Det kunne godt lyde sådan smiley

• #35   11. nov 2014 Du skal bare forholde dig passiv, folk de har det hele i munden, selvf hiver de dig ikke i retten for det, og hvis de gjorde så lad dem da gøre det, den vinder du

• #36   21. nov 2014 Jeg var i retten med en lupo- som jeg havde købt som beset.. Så kom bare "haters"
    Bilen viste sig, at være "ødelagt" konstateret på værksted 2 dage forinden.. Bilen blev handlet for 25.000 og allle disse problemer finder jeg ud af på 3 dagen..
    Ren princip ville jeg køre sagen- men alt under 50.000 er småsager, hvilket der er meget specielle regler for.. Det er fx kun anklageren der skal betale, også selvom du skulle tabe, hænger omkostningerne stadig på anklageren.. ! Bum.. Dog koster det første brev fra en advokat til dig ca 3600kr, så tvilver på, at det kan svare sig for dem.. Ellers har du ihvert fald fået en rigtig god pris smiley
    Desuden skal de kunne bevise, at du har solgt den videne om de fejl de beskriver.. Det er altså svært..
    Og ja, jeg vandt, og fik pengene tilbage, omkostningerne er mine, men har det rart med, at den satan ikke slap afsted med det..

• #37   22. nov 2014 Havde eller hørt man skulle op omkring ca.100.000 før det begyndte at kunne hænge sammen, med at slæbe nogen i retten.

Men nok en vurderingssag ?

• #38   22. nov 2014 Det bliver jo altid en vurderingssag.. Og det er jo virkeligt svært, at kunne bevise, at den anden (sælger) har solgt i ond tro, eller hvad det blev kaldt..
    Men jeg havde en ret god sag, og kan acceptere at gøre en dårlig handel, men vil fandme ikke snydes!

• #39   22. nov 2014 Bittert, men du må prøve at kommer over de 25.000, som godt nok er mange penge at miste.

Kan den slet ikke laves igen.... ? Er det en Lupo 3L ?

• #40   22. nov 2014 Vandt sagen smiley og fik de 25.000kr smiley
    Alt kan laves, men det kunne vist ikke betale sig på den.. Jeg ville ikke prøve smiley

Kommentér på:
Irriterende køber

Annonce