Polo 9N - Reklamation {{forumTopicSubject}}
Godaften drenge og piger (:
Jeg står i den situation at jeg for 5 mdr. siden købte en brugt polo 9N
Den er nu begyndt at ryste vildt meget når man holder stille jeg nærmest sidder og hopper inde i bilen :S
og Motoren køre utroligt ujævnt.
jeg har så en måneds garanti tilbage på bilen..
og har så haft den ude ved ham han siger det er noget koks der sidder ved den ene cylinder der for den til at køre sådan og de har sprøjet noget skum det ned og renset den..
og jeg fik noget tilsætning med som jeg skulle hælde i Benzinen for at det skulle rense den..
jeg fik at vide at jeg skulle prøve at køre i 2 uger hvor jeg så hælder det der benzin tilsætning i og hvis det ikke virker skulle jeg komme igen..
dagen jeg henter bilen køre bilen dårligere end den gjorde før jeg afleverede den den begynder at sætte ud når den skal trække og mister trækkraft.
Jeg køre ud til ham dagen efter og fortæller ham det og han køre en tur med mig hvor han virkelig presser bilen til det ypperste køre den helt ud i gearne.. ikke særlig meget normal kørsel ved at gøre sådan og selvfølge gør den ikke noget når han køre sådan... men lige da vi slutter turen af begynder den at sætte ud og han kan selv mærke det.. eneste svar jeg får er at jeg skal prøv at køre ugen ud bare med det der benzin tilsætning i og se om det bliver bedre.
jeg har nu kørt i 2 dage og jeg syntes det bliver værre og værre og motoren køre mere og mere ujævnt.
det er som om han ikke vil kigge seriøst på min bil og bare prøver at give mig mirakel midler ind til min garanti er udløbet..
Hvad gør jeg i den her situation ?
(Jeg beklager manglende komma og punktum men jeg er ikke den bedste skriver (: )
Mvh Jens.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 92 Biler: 1 Emner: 265 Svar: 896
men det er hvad han siger at det er KOKS der sidder i en cylinder det kan bare ikke passe bilen ryster virkelig meget nogle gange og er ubehagelig at køre i :S
aug 2009
det simpelthen for ringe
aug 2009
så jeg skulle prøve de der benzin tilsætning i 2 uger..
Han ved sikkert godt hvad der er galt det er bare dyrt at lave så hvis han lige kunne slippe for det ved at give den noget mirakel middel det kan gøre mig sur nu når jeg selv kan sidde og se hans plan :S
lige en anden ting nu når jeg har reklameret over fejlen kan det så passe at han ikke skal give mig noget papir på at jeg har reklameret over det ? ellers har jeg jo ingen bevis på at jeg har reklameret fordi han giver mig nemlig ingenting
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Det sender du til forhandleren (meget vigtigt) at du gør det enten rekommanderet eller med afl. attest via posthuset. Så har du bevis på det brev du har sendt, husk selvfølgelig tydelig dato på brevet og i brevet datoer på de gange du har afl. bilen.
Så længe du har det her på plads, og du gemmer din afl. attest et sikkert sted så du har den. Så har du bevis på at du har påklaget fejlen eller fejlene ved bilen inden din garanti udløber. Om garantien så udløber, hvilket jeg da nemt kan se du er nervøs for sker, så SKAL forhandleren stadig behandle og udbedre de ting der er.
Når du alligevel er igang så find og skriv alle de ting ned du kan huske der er i vejen med bilen.
Hvor meget har du betalt for bilen da du købte den?
Glem alt om tlf. samtaler, glem alt om personligt at møde op. Sørg for din egen skyld for at få sendt det brev, så er du sikret, og hvis han stejler, forhaler tiden osv - så har du altid FDM.
I tvivl. - så send en Privat besked. Jeg har gjort det flere gange med succes, enten fået køretøjet lavet, et afslag eller senest fået handlen til at gå tilbage.
aug 2009
jan 2007
Send brevet til ham i morgen. Forklar ham at du forventer at han kontakter dig og tager bilen ind i starten af næste uge. Glem alt om hans 14 dage, forlang at han tager bilen ind. Vil han ikke det, så forklarer du ham at du opretter en sag på det.
-Det koster dig kr300, og du får pengene retur når du vinder sagen. -Det sætter oftest skub i tingene, Jens.
I mine øjne virker han super useriøs, som udnytter din manglende viden om teknik.
www.bilklage.dk, er at sammenligne med Forbrugerklagenævnet.
-Lyser der ikke nogen lampe i instrument bordet? Feks en orange "motor" lampe? Tjek også lige at der er kølervæske og olie på. Så han ikke pludselig tørrer en defekt toppakning eller andet af på dig, og siger det er din skyld den er gået i stykker. Fordi noget er der da helt galt.
aug 2009
siger
jan 2007
Få skrevet det brev, så begynder han nok at undre sig lidt, og måske det allerede er nok til at han indser at han ikke slipper afsted med at holde dig for nar med sine benzin additiver.
jan 2007
sep 2005
Følger: 106 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 318 Svar: 2.066
aug 2009
Eller er det forkert af mig at "True" med FDM ?
sep 2008
Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 93 Svar: 962
Hvad motor er der i din ?
aug 2009
aug 2009
jeg skal sende ham en mail og beskrive forløbet så skal jeg bede ham svar på vidrer forløb inden for 5 hverdage så jeg har noget på skrift fra ham.
dette vil jeg så gøre (:
Troede ikke mail var nok men det sagde hun det var
Polo 9N - Reklamation