{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

latterlige p regler {{forumTopicSubject}}

Jeg er så harm over hvordan man køre pakerings reglerne inde på Rigshospitalet i Kbh. Jeg var der inde i dag fordi min lille 11 måneder gamle søn skulle mr scannes. Vi har alle de forgående gange gået at vide at vi dets være ikke kan få en pakerings tilladelsen, da vi ikke har en undersøgelse der lang nok til det så måtte betale de 30-40 kr. Pr gang. Denne gang skulle vi være der inde i ca 12 timer( så burde vi da kunne få den her tilladelse hængte jeg ) men næh nej.. Han skulle jo i narkose og så er man jo indlagt og så kan man jo ikke bare få en fri billet sagde den sure dåse bag skrækken.. Det kostede altså 140 kr i Pafgift pluds en selvbetalt fridag.. Tak for dårlig kaffe til 10 kr koppen i atomaten siger jeg bare...

Tak fordi jeg lige måtte brejke mig...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  latterlige p regler
  • #1   22. dec 2014 Det er overdrevet dyrt at parkere inde i kbh. Parkede i lidt over to timer her for en uges tid siden, og måtte slippe 129kr. for det. Totalt til grin, men sådan er det desværre smiley

• #2   22. dec 2014 det er bare ikke iorden at man skal betale for at parkere på et hospital, der burde laves patient-parkering og gæsteparkering

• #4   22. dec 2014 her er endnu et godt eksempel på hvordan vi igen kan vende blikket imod staten og tænke, Nogle af os må sætte vores kryds et andet sted næste gang... smiley God Jul

• #5   22. dec 2014 Det er totalt lamt at parkere på rigshospitalet...

Der er gratis parkering på stedet mellem 15:30 - 6:30 næste morgen. Og resten af tiden var jeg nød til at holde uden for rigshospitalets grund til 13 kr pr time! Ca 120 kr pr dag.

Min datter på 4 måneder var indlagt 8 dage i slutningen af november! Det var ikke billigt!

• #6   22. dec 2014 har lidt ondt af jer københavnere.. Men hvorfor tog i ikke toget som i er så stolte af?

• #7   22. dec 2014 Det er det jeg mener.. Glæder mig satme til at flytte fra denne stinkende by...

• #8   22. dec 2014 Parkerings situationen er virkelig dårlig for tiden inde på riget, men det er hovedsageligt pga. alle de byggerier der er i gang derinde, deriblandt et p-hus med 3000 pladser.
    Det hjælper bare ikke patienterne i mellemtiden...

• #9   22. dec 2014 Fordi at sidst (og eneste gang) jeg gjorde dette så kørte dsb ind på et ekstra spor på østereport så jeg måtte slæbe barnevognen incl. Sønnen og af 2 sæt trapper uden nogen hjælp fra Dan personalet der bare gik lige forbi og inviterede mig da jeg spurgte om hvordan man kom op der fra med en barne lutter?

• #10   22. dec 2014 Dan = dsb

• #11   22. dec 2014 Jeg bor i Herning, og det var ikke muligt at rejse med toget derover med alt det vi skulle have med af klapvogn, lift, tøj, bærbar, div. baby udstyr m.m.

Min datter blev født med læbespalte som de kun laver i København!

3 uger efter operationen ser det nu ret godt ud!

profilbillede
  • #12   22. dec 2014 Klaus gejl. Det må man sige.. Så lidt godt kom der da ud af at være her ovre..

• #13   22. dec 2014 Jaja.... Det kunne ikke undværes men synes det er utrolig når man er indlagt i 8 dage at man ikke kan få en parkeringstilladelse!

• #14   22. dec 2014 Lige min pointe.. Du kan parkere gratis hvis du bare lige skal til Chen. Men er det lidt mere alvorligt SÅ skal vi have penge... Hvilken verden...

• #15   22. dec 2014 120kr pr. dag for at parkere.
    Ja, det er da pænt surt, men så er det bare om at tænke på, at vi har gratis og frit syge-system.

Prøver at være optimist ! smiley

• #16   22. dec 2014 Jeg forstår godt, at nogle af jer er frustrerede. Jeg har heldigvis ikke selv haft behov for at skulle parkere ved Rigshospitalet.

Prøv i stedet at tænke på den helt enorme luksus at kunne besøge selve hospitalet - og alt hvad det indebærer - gratis. Parkeringsafgift er trods alt peanuts i forhold til hvis der havde været brugerbetaling på hospitalet.

Jeg forsøger ikke at starte en diskussion omkring, hvorvidt der bør være brugerbetaling og/eller gratis parkering. Det har vi alle vore holdninger til. Men forsøg at fokusere på det positive ved det smiley

• #17   22. dec 2014 Ja... Men de tager jo også mere end 50% af min løn så hvor er optimismen...

• #18   22. dec 2014 Det gør de, uanset om du benytter hospitalet eller ej. I det mindste får <i>du</i> da noget ud af <i>mine</i> skattepenge smiley

• #19   22. dec 2014 Jeg siger bare at jeg betaler for hospitalet hver måned så det er jo ikke gratis.. Intet er.. Bare den måde man behandler patienter på...

• #20   22. dec 2014 Nogle er heldige - andre er ikke.

Hvis du skulle have haft gratis parkering, ville du også skulle betale dét indirekte over skatten. Sådan hænger det hele - som du også selv påpeger det - sammen.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #21   22. dec 2014 Det er latterligt at have bil i Kbh ja, os der bor her får jo lov at 730kr. hvert år for at holde der hvor vi bor. Alligevel får man altid lige en bøde eller to om året fordi man lige har overset et eller anden latterlig regel. Og at man har betalt for licens, det er jo så ikke ensbetydende med at der er plads til bilen, langtfra. Hvis man kommer hjem efter kl. 22 hvor alle er hjemme skal man bruge lang tid på at finde en plads, og det er ikke altid det er lige om hjørnet.
    Arbejdede nogen gange før i tiden om natten på jernbanesporene eller nede i metro tunellerne, kom så hjem kl. 4-5 stykker om morgenen hvor alle er hjemme og sover.. så skulle man nogen gange lige bruge en halv time på at finde en plads laaangt væk hjemmefra og slæbe sit udstyr igennem byen pissetræt..fedt!

Hvis i skal langtidsparkere for at være på hospitalet kan i holde nord/vest for jagtvej, det er man uden for zonerne og kan holde gratis uden tidsbegrænsning, det er 6-7-800meter ud af tagensvej fra hospitalet.

• #22   22. dec 2014 Da min datter var indlagt var det kun min datter + min kone der var indlagt. JEg skulle selv betale for hotel ophold derovre. Desuden skulle min kone og jeg betale for mad 180 x 2 kr pr døgn hvis vi ville spise med på hospitalet.

Vi fik godt nok dækket kørsel derover + broen betalt, men det kostede da lidt over 7000 kr derovre....

Også har jeg slet ikke regnet tabt arbejdsfortjeneste med i det hele!

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #24   22. dec 2014 Klaus, du må da bare sige skideværd med de penge, når du ser hvor fin hun ser ud på billederne! smiley

Kommentér på:
latterlige p regler

Annonce