{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

En klog person ? {{forumTopicSubject}}

Alle ved jo at bilgalleri er fuld af klogeåger, så nu må der sku spørges. Kan Hr. Larsen på 28 år eje 2-3 biler på sin bopæl i Sverige, og enkeltvis benytte dem året rundt i Danmark?
Hvis han bruger bil nummer 1 i Danmark den ene dag. bil nummer 2 den anden dag og bil nummer 3 den tredje dag, vil han jo ikke ende med og være over de maks 185 dage årligt som man i Danmark må være med en udenlandsk registreret bil.

Hvordan er reglerne på dette område, når det ikke er selv samme bil som benyttes alle årets 365 dage om året?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En klog person ?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   23. dec 2014 Det er ligegyldigt hvilken bil man triller i, det er personen som opholder sig i landet

• #2   23. dec 2014 185 dage? Så kan Hr. Larsen, da nøjes med 2 biler (Y)

• #6   23. dec 2014 YEEEEEEEEEEES! Shaka er tilbage med endnu et spørgsmål som ABSOLUT ingen relevans har til noget som helst.. ha ha..

Boys! - Gør jer klar til at blive trollet max!

• #7   23. dec 2014 Ronni M
    ja, det er sådan det foregår

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #8   23. dec 2014 Spørgsmålet er om du nogensinde får råd til at kunne gøre det.

• #9   23. dec 2014 Var mere tænkt til hvis man var millionær, og istedet for og betale afgiften på sin Bugatti veyron, og istedet brugte samme penge på en phantom og en aventador ved siden af, og måske en fin bolig til bilerne, så var der jo de 3 biler og køre i, fremfor kun veyron'en, mens man for samme penge så også havde anskaffet sig en bolig smiley

• #10   23. dec 2014 Realistisk problemstilling smiley

• #11   23. dec 2014 Kunne naturligvis også have valgt en BMW 535d fra 2013, en Porsche 911 fra 2002 og en Range Rover Sport fra 2008 som forslag, men nu lød det andet bedre smiley

• #12   23. dec 2014 Hvad så vis jeg bor i Sverige må jeg så stadig kun køre i Danmark 185dage

• #13   23. dec 2014 Så må man jo bare arrangere noget samkørsel med ens nabo... Problem solved!

• #14   23. dec 2014 Hvordan går det med at få vurderet din fars 8 værelset gasbeton hytte, med klinker i hallen, 36m2 stue med altan og to æbletræer i haven.?
    PS det er et vanvittigt scenarie du sætter op. Alle og enhver herinde ved da, at skal man have tre biler. Skal det sgu da være amerikanere!! Sådan en pis Bugatti holder aaaaaltid i vejen på motorvejen, især hvor de hurtige 4x4 hakkende amerikanere med motorproblemer kommer susende.
    Pps håber de opfinder en kur i 2015 der kan producere hjerneceller. Glædelig jul

• #15   23. dec 2014 Hvis man er millionær betaler man vel bare ved kasse 1 hos told og skat

• #17   23. dec 2014 ingen problemer, hvis
    1. ingen bopæl i DK
    2. højst 183 overnatninger i DK per år, og ikke bare dage.

• #18   24. dec 2014 ville gætte på at de 185 dage er alle biler man ejer, så om det er en eller 5 biler er det samme ifølge reglerne der er fastlagt, men skulle da ikke undre mig at der er et smuthul et sted smiley

• #19   24. dec 2014 Man må jo gerne være i Danmark hver eneste dag men sin bil på Svenske nummerplader, bare man kører hjem 183 dage pr år.

• #20   24. dec 2014 Synes jeg har hørt flere nævne, at hvis man arbejder i Danmark (altså alle ugens hverdage) så tælles de 5 hverdage pr uge ikke for dage du opholder dig i Danmark. For måske har du 1 time til arbejde og 1 time hjem derfra, og totalt med en normal 8 timers arbejdsdag, rundes det jo ikke engang op i halvdelen af et døgn, og derfor tælles det ikke engang som og være i Danmark 1 dag, hvis det er at der ikke er overnatning som findes sted.

Lad os nu antage at man regnede ud fra 185 DØGN, altså 24 timer i 185 dage, så kunne man jo opholde sig i Danmark 12 timer pr dag året rundt. Men nej, det ville være for usandsynligt at det ville være en måde og gøre det på, og hvordan skulle skat overhovedet kunne kontrollere folk så, hahaha.

Kom med svar og konkrete beviser på den tvivl der kan være.
    Generelt set opholder jeg mig jo kun i Danmark i 185 dage, hvis jeg hver eneste dag opholdte mig i Danmark i 12 timer dagligt.

• #22   25. dec 2014 Hvordan skat skulle kontrollere det spørger du? Ja det ville ikke være første gang de sætter en detektiv på sagen som følger bilen(ernes) færden i det Danske land..

Men du behøver ikke bekymre dig.. Du kommer aldrig til at stå i et scenarie med 3 svenske biler. Måske en puch, en jog og en ellert med lidt held..

• #24   26. dec 2014 Tommy, du har ret med alt det digitalt fodaftryk. DDR og Stasi overalt.

Kommentér på:
En klog person ?

Annonce