{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Ala A
Ala A
Tilmeldt:
12. jul 2007
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 219

Automekaniker-udd., Hvidovre Tec eller Ballerup Tec?? {{forumTopicSubject}}

Goddaw de BG'ere. smiley

Jeg skal til at tilmelde mig uddannelsen som automekaniker, da jeg kan forestille mig at rode med biler og at min primært indtægt kommer derfra...

Men er forvirret mht. valg af uddannelses sted, mange nævner at atmosfæren er useriøst i Hvidovre, og mere modent i Ballerup.

Og nogle nævner at det er superfedt at møde først kl 8.45 i Hvidovre, og i Ballerup er det standard 8.10.

Men mødetidspunkter er ikke overordnet, da jeg er vant til at møde tidligere. Men går mere op i om hvor man får mere fagligt viden og at de/lærerne sætter ekstra af for at udvikle og udruste eleverne for en bedre fremtid.

Hvad har i af både for og imod af de ovennævnte steder.

Som sagt, så takker jeg endnu engang for jeres opmærksomhed.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Automekaniker-udd., Hvidovre Tec eller Ballerup Tec??
  • #1   12. jan 2015 Find noget andet smiley Der er ikke fremtid i at være mekaniker.. der findes ikke mange som gider gøre det resten af livet smiley Du skal også nærmest ha en IT uddannelse for at lave bil idag smiley
    Jeg fik afvide at biler var noget man kunne lave i fritiden.. det gik mig på, men hørte alligevel efter, og det er jeg satme glad for den dag idag smiley


  • #3   12. jan 2015 Holmeren : IT uddannelse ? Argh.
    At du kan finde ud af at bruge en tester og en computer og kan engelsk så er der vist ikke krævet mere.


  • #4   12. jan 2015 Gør aldrig din hobby til din levevej smiley du rander træt i det inden du er udlært smiley

  • #5   12. jan 2015 Lyngby tekniske skole er da revet ned for nogle år siden, der er boliger nu. Det hele flyttede til Avedøre.

  • #6   12. jan 2015 ja, Lyngby er flyttet ude til Holmen/Hvidovre.

    Men er Automekaniker uddannelse spild af tid, dvs at uddannelsen ikke dækker over hvordan fremtid ser ud for erhvervet og måden at gør tingene på..??

    @Mike a: Kunne det ikke være fedt at leve af noget man godt kan lide at lave og self er alt trættende i længden, men at leve af sin hobby er jo kun et plus, da man sætter ekstra af for at får så meget viden som muligt inden for det...


  • #7   12. jan 2015 Må jeg spørge hvad i laver og lever i af det i er uddannet til..?? smiley

  • #9   12. jan 2015 Min hobby var også mekanik, jeg tog uddannelsen og er idag selvstændig. Der er meget elektronik i de nye biler, og fejlfinding på can-bus net osv er meget teknisk. Men hvis det også er noget man kan lide, og har lyst til at dygtiggøre sig indenfor, så go for it. Jeg har ikke fortrudt det, det er ikke en guldgrube. Men jeg nyder at gå på arbejde hver dag

  • #10   12. jan 2015 Er uddannet mekaniker, har efterfølgende været værkfører i 7 år, og er nu gået i gang med en anden uddannelse. Skal bære VÆK fra den branche. Alle er rådne. Kunder, kollegaer, arbejdsgivere, importører. Alle!

  • #11   12. jan 2015 @Meldgaard
    Det er præcis den tankegang jeg har planlagt, at udvikle mig og blive ekspert inden for et bestemt mærke/felt og går selvstændigt med det, om det så er her i DK eller udlandet det er underordnet smiley


  • #13   12. jan 2015 Jeg vil sige selve grundforløbet er underordnet hvor du tager det, men det er straks svære at få en læreplads hvis man ikke skilder sig ud af mængden.
    Jeg har selv taget skole delen på Hvidovre teknisk skole.
    Held og lykke med det smiley


  • #14   12. jan 2015 Ja spring da ud i det og hvad så hvis man ikke gider det hele livet. Det altid en ok uddannelse os selvom du vil noget andet senere i livet. Mekaniker uddanelsen kan være et springbræt til andre ting såsom brandmand, falckredder sælger m.m. Jeg er uddan traktor mekaniker og har lige haft en pause på 4 år, men er lige vendt tilbage.

    Men ja det er et godt spørgsmål med hvor du vælger og tage den. Det ret vigtigt med en seriøs skole med kvalificerede lærer.


  • #15   12. jan 2015 Kan stærkt anbefale Hvidovre.
    Tog grundforløb i Roskilde og resten i Hvidovre, og Hvidovre råder over nogle rigtige dygtige lærere med masser af erfaring og god til at lære fra sig. Især når de første hovedeforløb er overstået.

    Har altid været interreseret i at skrue på biler, og blev uddannet d. 1/8-14 og har ikke fortrudt et sekund.

    Det er et springbræt til mange efteruddannelser og videreuddannelse hvis du går død i det smiley go for it.


  • #16   12. jan 2015 Var to uger i Hillerød.. Jeg kunne ikke klare det.. total inkompetente lærer, og elever som intet fatter.. så jeg tog gymnasiet, og nu læser jeg til maskiningeniør.
    Jeg ved ikke om det er blevet bedre siden.


  • #17   12. jan 2015 Jeg starter i Hvidovre i morgen - godt nok som flymekaniker, så jeg kan ikke sige noget om det endnu :O)

    Held og lykke!


Kommentér på:
Automekaniker-udd., Hvidovre Tec eller Ballerup Tec??

Annonce