{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Bmw 532i ERFARINGER? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg har besluttet mig for at købe en utroligt velholdt Bmw 523i fra 1998 der har gået 300.000 igennem tiden. Det er en ældre mand der har haft den siden den blev født, Ingen rust overhovedet.

mit spørgsmål til jer er, om i har nogle erfaringer med den bmw model. Og om hvad i synes om købet ud fra det i har fået afvide.

Fordi den har jo kørt mange kilometer, men om det har en
betydning når den er blevet behandlet pænt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw 532i ERFARINGER?
  • #1   12. feb 2015 Nu skriver du ikke noget om prisen.

Jeg ville som udgangspunkt aldrig købe en benzin bil som har kørt så mange km, uanset hvordan den er blevet behandlet.

Undtagelsen er dog at den er så billig at man bare kan skrotte den hvis og når den engang går i stykker.

• #2   12. feb 2015 prisen er dog 45.000,- men alt service er overholdt, og er gået igennem syn uden anmærkninger siden 1998. Men der har selvfølgelig været et del reparationer igennem tiden.

• #3   12. feb 2015 nu er det jo en bmw og 300000km er ikke noget for sådan en den kan nemt trille 300000km til det er jo mest hvordan de bliver kørt

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 26 Følgere: 19 Svar: 212
    #4   12. feb 2015 Jeg har både haft E39 523i og E39 530iA

BMW E39 er en fantastisk bil. Så er det sagt.

Min 523i købte jeg af en ældre herre, der desværre var afgået ved døden et par uger forinden. Det er med garanti den bedste bil jeg nogensinde har ejet. Jeg havde den i et års tid. Ved købet havde den kørt 295.000 km og jeg solgte den da den havde rundet 315.000 km.

Eneste fejl på det år var en katalysator der var klappet sammen. Den var til gengæld original, og efter 16 års tro tjeneste, er det helt ok med mig. vær opmærksom på rust i panelerne bag forhjulene og i bagklappen. Skærmene kan også have lidt, men ofte er de pæne. Vær derudover opmærksom på bremserør, som efterhånden kan være ret trætte, hvis de endnu ikke er blevet skiftet. De 4 drænpropper i bunden plejer også at være godt møre på dem, men det er ikke noget af betydning.

I min optik er den en tand for dyr. Det er lige før du kan finde en facelift E39 520i 170 hk fra efter 09/2000 til samme pris, og den virker altså en hel del mere moderne.

Men ud over det, var det en super fed maskine. Min kørte til Jylland én gang om måneden, og hver tur var en fornøjelse. Har du flere spørgsmål, skriver du bare.

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#5   12. feb 2015 Jeg kiggede i øvrigt også på en 523i, der havde kørt 570.000 km, dengang jeg skulle have sådan en. Den var fin og velholdt. Du skal ikke være bange for tallet, hvis bilen er serviceret som den skal.

• #6   12. feb 2015 Tusind tak for jeres svar! og især til dig Nicolai!

- Den her Bmw har ikke det mindste rust, den har faktisk stadig den originale udstødning på fra 1988, fordi den heller ikke har kørt om vinteren.

Men Nicolai, hvad har du af erfaringer med den model også reparationer? det er faktisk det der afgør om jeg køber den

• #7   12. feb 2015 1998* smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#8   12. feb 2015 Det kommer jo an på om du har nogen til at lave den, hvis den går i stykker. Dele koster ikke det store på Ebay, og eftersom det er en BMW, vrimler det med dem.

Men hvem har dog fortalt dig at den ikke har kørt om vinteren? Det lyder som en røver smiley

• #9   12. feb 2015 Fornuftig bil sådan en E39! smiley
    Min egen har selv kørt snart 430.000 km og den kan sagtens køre det samme igen! smiley
    Jeg har haft min i snart 1 år nu og jeg har ikke haft nogle større reparationer på den, jeg tror faktisk det værste, har været en termostat. smiley
    Sådan noget som kofangere, lygter, sænkningsfjedre osv, er jo ikke "reparation" det har jo bare været styling, på min bil. smiley

Men som Nicolai skriver, så kan de ruste i bagskærme, bagklap og bunden af dørene, men hvis den ikke har noget der, så er det jo bare at komme igang!
    Og hvis den er med den kedelige grå stofkabine, så har de det med at revne, på midten af sædet. smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

#10   12. feb 2015 Uanset hvad, holder designet stadig 100%

Min gamle 530ia efter montering af M-kit og heloplakering smiley

profilbillede
  • Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #11   12. feb 2015 Den 5'er serie siges, at være en af verdens bedst serie produceret biler!
    Har selv en af slagsen.

Kommentér på:
Bmw 532i ERFARINGER?

Annonce