{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.079 visninger | Oprettet:

Betongulv i lade/værksted isolering eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Har en lade på135m2 jeg skal til at støbe gulv i her til sommer. den bliver delt i ca. 50m2 værksted og resten lade/opbevaring.
Regner med at koble en kalofair til min stoker til lidt varme i værstedet, til at holde det frostfrit og kunne varme det op, når man skal lave noget dvs. måske 10timer hver anden weekende.

Skal man isolere gulvet? eller kan det ikke betale sig? bare 100mm isolering koster ca. 10,000kr

Min nabo siger, han ikke har isoleret gulvet i hans værksted, kun væge/loft og der bliver kun frost inde, hvis det er under -10grader. udenfor, desuden mener han der kommer lidt varme fra jorden, som man ikke får hvis man isolere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betongulv i lade/værksted isolering eller ikke?
  • #1   7. mar 2015 Jeg ville ikke isoleret gulvet. varmen trækker op, så det gir for mig ikke den store mening at gøre det i gulvet, så længe det bare er ca 20 timer om måned du så vil bruge det, og i sommerhalvåret er det unødvendigt, så de 10.000 er lang tid om at hive sig hjem igen smiley

• #2   7. mar 2015 min far har en garage på 6 bred og 12 lang, meter altså, der er ikke i gulvet, kun vægge/loft, han har indtil videre ikke haft frost indendørs og den garage er vel 5-6 år gammel.

• #4   7. mar 2015 Jeg ville nok isolere gulvet og så trække gulvvarmeslanger rundt, nu der er mulighed for det og så koble det til din stoker - bare du altid kan holde temperaturen over 16 grader, så er du fri for at tingene ruster.

Husk at hvis du først laver et lag af knuste murbrokker, lecanødder eller muslingeskaller, hvori der er godt med hulrum - behøver du ikke så tykt et lag isolering, men 100 mm er nok minimum.

Du må bare huske at der skal være varme eller omløb på anlægget, hvis du har en port til at stå åben i længere tid i frostvejr, da det hurtigere fryser, når det er isoleret nedefra.

• #5   7. mar 2015 jeg har lige bygget, og jeg har 150mm i, byggede 120kvm… isoleret vægge med 100+hulrum loft 180mm… jeg har valgt at købe varme pumpe til at varme det op med, dit gulv vil suge alt din varme, hvis du ik stopper den kuldebro, det ellers vil give.. men kommer an på hvad du vil, mit er belagt med klinker(gjort lidt lækkert) det er nok et spørgsmål om din tilfredshed og om du har de 10000kr extra til det, ellers de skulle bruges på et fadøls anlæg:)

• #6   7. mar 2015 var dælme en hamper pris..
    har lige bygget 50 m2 garage med 150 mm jackopor isolering i og lagt gulvvarme. isoleringen kostede 2350 og gulvvarmeslangerne 600, begge priser + moms (varmen er dog ikke tilsluttet endnu). så i mine øjne er det dumt at springe over gulv isoleringen da det ikke koster mere.
    har handlet i stark.

• #7   7. mar 2015 Jeg skal til og støbe 70m2 om kort tid. det bliver uden isolering.

Da det bliver forholdvis meget lidt rummet skal bruges. der kommer 100mm isolering i væge og loft.

Husk nu at ligge noget fugt spære under betonen 30cm vasket grov grus.
    Eller en sand lag med noget tykt plastig inden betonen.

• #8   7. mar 2015 #6
    Har det det rigtig tryk styrke så.

• #9   7. mar 2015 isoler det med 75 mm flamingo.. hvis dit grundvand spejl ligger højt vil vandet trække op i gulvet.. har set det tit. så stiller men en spand på gulvet dage efter er der en plet hvor den har stået.. jeg vil ikke spare isolering..

jeg skal til og bygge en rundbue hal den skal ikke isoleres i siderne (ikke lige nu)
    men jeg smider 75 mm flamingo i bunden det giver et helt andet rum når der ikke kommer fugt fra bunden..

• #10   7. mar 2015 Nicolai K
    Det er enda steget siden, jeg regnes pris sidst,har siddet og fundet lidt priser på nettet, kan ingen steder finde det til den pris.
    synes den pris du kommer med lyder sindsygt billigt, med jeg leder også efter trykstyrke 80 da det gerne skulle kunne holde til køre på.

• #11   7. mar 2015 Ja der er vist mange meninger om isolering smiley
    Men ja der skal da et eller andet under betongen ihvertfald til at stoppe fugten, om det så bliver det ene eller andet, må jeg jo tænke videre over.

Vil ikke ha gulvvarme og klinker eller andet fint, det er kun et værksted

Men Tak for alle svarene.

• #12   7. mar 2015 har næsten lige bygget ny garage/værksted og der er 300mm flamingo i gulvet og 150mm en meter ned indv.på sokkel 100 i væge 190 i taget

• 300
    300 Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #13   7. mar 2015 100mm POLYSTYRENGULVPLADER til 50m2 må ikke koste mere end 2500.- Det er dumme penge at spare... Trykstyrken er ikke noget problem hvis du støber korrekt.... Hvis du laver det ordenligt fra starten græder du kun en gang smiley ....

• #14   7. mar 2015 Du kan smide 150 mm i til 5000 kr, og det er uden og forhandle, er helt sikker på din lokale tømmerhandel kan klare det til samme eller bedre pris smiley

http://www.bygmax.dk/byggematerialer/isolering/gulvisolering/sundolitt-s80.html

• #15   7. mar 2015 Ja hvis det kun er på de 50m2. rækker 5000kr ca.
    Kan godt være det er en torsk dumt smiley , men regnede med at smide i alle de 135m2 hvis jeg skulle isolere, så var der lidt fremtids sikret,hvis jeg skulle finde på at udvide værkstedet.

• #16   7. mar 2015 Det sku stadig bare og køre ud og presse tømmerhandlen, ved ihvertfald fra min lokale xl-byg, at håndværkerne får nemt 50-60 % rabat på listepriserne.
    Har kammerater som er selvstændige smiley

Men omvendt vil det jo også koste lidt lige meget hvad du gør når det så mange kvm..
    Lavede nye gulve i mit hus for 2 år siden, 120 kvm, husker dog ikke at jeg gav så meget for sundolitts climate 230 mm, men var nok omkring de 10-15 kg..

• #17   7. mar 2015 #8
    det skulle det gerne. der er så støbt 15 cm beton med en 8 mm armeringsnet, så det smutter ingen steder.

christian #10
    kan se min regning er fra maj måned 2013, så det skal nok passe priserne er steget, men hvis det kun er til de 50 m2 værksted bør det stadig ku laves til under halvdelen af din førstnævnte pris.. får godt nok gode rabatter som tømrer, men alligevel. hent tilbud ind fra et par byggemarkeder og pres det ene med den andens pris..

http://www.bygmax.dk/byggematerialer/isolering/gulvisolering/sundolitt-s80.html
    http://www.pricerunner.dk/sp/sundolitt.html

• #18   7. mar 2015 ring og tilbyd ham her 10000 for det hele,så er der til dobbeltlag i værkstedet
    http://www.dba.dk/gulv-flamingo-s-60/id-1013415390/

• #19   7. mar 2015 # Jeg synes det er dumt ikke i det mindste at trække gulvvarmeslangerne - de koster ikke alverden, men den dag du vil sælge og du kan sige at det er forberedt - er det guld værd - også hvis man evt. senere vil inddrage værkstedet til beboelse eller andet.

Kommentér på:
Betongulv i lade/værksted isolering eller ikke?

Annonce