{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.535 visninger | Oprettet:

lambda værdi {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle der kan fortælle mig om dette er rigtigt da jeg ikke kan få det til at passe med noget bilen kører med 2500 omdrejninger og har en lambda værdi på 0,55 - 0,556 volt og vis jeg drejer den op på de 5000 omdrejninger hvor jeg har problemer med trækket i den er værdien 0,35 volt på lambda

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lambda værdi
  • #1   15. mar 2015 Hvad er det for en sonde? springsonde? bredbåndssonde?
    Før eller efter kat? hvad måler du med?

• #2   15. mar 2015 Tror det er en bredbånds sonde 3 kabler sidder i en audi 100 2.3 fra 91 måleruse med et voltmeter af god kvalitet sidder før Kat

• #3   15. mar 2015 Få den udmålt med et "scope"
    Men bredbåndssonde har normalt 6 ledninger, og ligger med en fast værdig på 0.45 volt, og self. når man giver gas regulere den, og derved ændres i volt, i kort tid og skulle så gerne finde sig selv igen på 0.45volt

• #4   15. mar 2015 Må erkende jeg ikke ved om det er en bredbånds sonde det er en universal sonde jeg har købt til bilen

• #5   15. mar 2015 Jeg er rimelig sikker på at den ikke har bredbåndssonde.

Med den almindelig type som du har, så skal spændingen variere en del da den hele tiden måler og variere mængden af brændstof...

Jo højere spændning, jo højere ilt indhold, dvs mager blanding og omvendt ved lav spænding.

Det skal måles i tomgang og variere den ikke, så er jeg rimelig sikker på at den er defekt. Dog kræver det helst et oscilliscop eller en true rms multimeter som er hurtig nok til at vise den reelle spænding og ikke viser spændningen ud fra et regnestykke som de billige gør og derfor er langsomme.

• #6   15. mar 2015 Rene K, jo højere spænding = lavere ilt = fed blanding.

• #9   15. mar 2015 spændingen skal gerne svinge mellem 0,1 og 0,9 volt omkring 2 gange i sekundet ved 2500 omdr. skal dog måles med et ordenligt multimeter eller scoop 0,9 volt er fed blanding og 0,1 er mager blanding
    hvis lambdasonden er defekt sætter de som regel bare en middel værdi så bilen godt kan køre uden at gøre den helt stor skade

• #10   15. mar 2015 er det bare mig mener jeg lige har siddet på en side der viste at lambda værdi under 0,55 volt er mager blanding og lambda 1 volt er fed blanding

• #11   15. mar 2015 Henrik C, beklager jeg huskede lige forkert. Men du har helt ret.

Taget fra tolerance data og som jeg huskede anderledes: Oxygenføleren er monteret i udstødningen. Føleren frembringer et spændingssignal, når der ikke er ilt i udstødningsgassen, hvilket betyder en fed blanding; spændingssignalet tilnærmes 0 V, når der er ilt tilstede, hvilket betyder en mager blanding. På denne måde kender kontrolenheden hele tiden blandingsforholdet mellem luft og brændstof. Oxygenfølerne kan være udstyret med et varmeelement for at opretholde en korrekt driftstemperatur

• #12   15. mar 2015 så det vil sige når min står fuldstændig stille ved 2500 omdrejninger i værdi er det i stykker men det der undre mig er at når den så kommer op på de 5000 omdrejninger ligger den sig nærmere en mere mager blanding

• #13   15. mar 2015 På med en brændstof trykmåler for at tjekke at der kommer nok brændstof frem, hvis der er en map sensor så mål denne ud samt gasspjælds potmeter da dette udelukker flere ting.

• #14   15. mar 2015 var lige ude og måle igen kan få den til at svinge 0.1 v men i tomgang går den med 0,55 - 0,54 og når den går gas går den ned på 0,35- 0,25 v der burde man jo at skulle se tal der var noget ligende 0,8-0,9 v i stedet men det passer jo meget godt med at den trækker elendigt men mine målinger vil den simpelthen ikke over 0,55 v

• #15   15. mar 2015 Rene k. Ja sætter også en brænstofmåler på da det jo kan være en regulator men pumpen er ny og benzin filter er også nyt problemet er ikke nyt men har efterhånden prøvet lidt af hvert banke sensor er også ny

Kommentér på:
lambda værdi

Annonce