{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Støbning af toilet gulv - Legakugler {{forumTopicSubject}}

Er ved at få lavet mit toilet, på en gammel gård (der har ikke været toilet i rummet før)

Gulvet er nu banket op, da der skal gulvvarme i gulvet og støbes nyt gulv. Har startet med et lag legakugler, flamingo, afstandsklodser, rionet og så bliver gulvet støbt.

Spørgsmålet går så på, at da flamingo ikke kan ligges helt lige, grundet forskellige faktorer, vil der under rionettet være nogle steder, hvor der er dybere end andre steder og jeg har 2 poser legakugler i overskud, vil jeg så kunne smide legakugler ovenpå flamingoen, for at spare tid på støbningen? Der vil stadig være 8-10cm beton ovenpå, med rionet i.

På forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støbning af toilet gulv - Legakugler
  • #1   16. mar 2015 Og ja, jeg kunne spørge mureren, men nu står jeg og er ved at gøre det klar, så kan ikke vente til han svarer mig smiley

• #2   16. mar 2015 Kommer an på betonen. Hvis det er noget tyndt noget, vil de flyde ovenpå smiley

• #3   16. mar 2015 Det er det ikke.. Og legakuglerne vil kun være under rionettet.

• #4   16. mar 2015 Det vil flyde ovenpå. Du må bruge noget mere beton.

• #5   16. mar 2015 Hvorfor vil det flyde ovenpå, når der liger 12-15cm nede i gulvet, når betonen kommer ovenpå? Det er jo ikke flydende beton der bliver smidt ovenpå, men noget tykt stads.

• #6   16. mar 2015 Det skal vel vibreres? Leca flyder jo. Men prøv dog. Det er jo ikke værre end du kan slibe det inden du lægger fliser.

• #8   16. mar 2015 Det blive lige ved støbningen, da rionettet har en kant at sidde på og bliver klodset op i watter.. Så det var udelukkende for at spare en del beton, at jeg vil gøre det, nu når jeg alligevel har 2 poser kugler i overskud.

• #9   16. mar 2015 Sidespørgsmål: kan man støbe gulvet ove 2 omgange?
    Hvis jeg nu valgte at smide beton i lortet nu, men kun op til lige over rionettet og så lavede resten om 1 uge.. Kan man det, ellers skal det gøres på én gang?

• #10   16. mar 2015 Hvorfor kommer du ikke Ekstra lega kugler under flamingoen og derved hæver det hele. Og skal bruge mindre beton.
    Du kan godt støbe af to omgange. Men hvorfor ?

• #11   16. mar 2015 Gem lecakuglerne til noget andet - de vil bare blive skubbet rundt af betonen og evt. flyde ovenpå. Du har vel forhåbentligt lagt gulvvarmeslanger ned/forberedt gulvet til gulvvarme - husk dog at ligge dem noget tættere end foreskrevet, da et toilet, som regel er et lille rum med højt til loftet - derfor kræver det mere at varme det ordentligt op - jeg vidste det desværre ikke og døjer nu med at det aldrig bliver rigtigt varmt smiley

• #12   16. mar 2015 Min vvs'er valgte at ligge flamingoen, skære det og så videre, men det er på ingen måde lige og da jeg ikke orker at skulle til at lave det hele om, ville jeg gøre det på den måde.

Angående at støbe det af 2 omgange, var bare en tanke jeg havde, om det kunne lade sig gøre, eller om det så ikke ville hæfte anden gang.

• #13   16. mar 2015 Gulvvarmeslangen kommer oven på rionettet, som jeg er ved at lave nu. Slangerne kommer til at ligge med 15cm mellemrum. Burde være rigeligt, som jeg har læst mig til. Har ikke voldsomt højt til loftet, men lofthøjden burde da ikke indvirke noget, når varmen fordeler sig i gulvet.

• #14   16. mar 2015 Lig hellere gulvvarmeslangerne med kun 10 cm mellemrum - det er jo kun nogle få meter slange mere, som du vil glæde dig over i mange år fremover. Du skal tænke på at gulvarealet er meget lille i et lille rum i forhold til vægarealet, hvortil du også har en del varmetab.

Nu er det faktisk svært at ligge flamingo ovenpå leca, da lecaen på ingen måde er stabil at gå på - så jeg kan godt forstå at det ikke blev lige, hvis han ikke har været særlig omhyggelig - men når der først bliver støbt ovenpå - er det næsten ligegyldigt - og der skal vel også være noget fald ned mod et afløb.

Kommentér på:
Støbning af toilet gulv - Legakugler

Annonce