642 visninger
|
Oprettet:
Frostvædske i en diesel mortor {{forumTopicSubject}}
Har en niece som har leget tankstation, og fået hældt ca. 2 liter frostvæske i tanken på Min bil.
Det er en diesel mortor, og jeg havde ca. 20 liter diesel i tanken, er der nogen fare ved at køre, eller skal jeg have tømt tanken ?
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 4 Emner: 23 Svar: 1.022
Men under alle omstændigheder skal den væske ud igen, det laver kun ballade hvis du starter bilen.
Frostvæske er vand/glykol-blanding, og det lægger sig separat nederst i tanken, og vil være det første der når frem til filter-pumpe-motor.
Og så stopper festen.....
Hvis du fortæller hvilken bil det er, så har folk herinde gode ideer til hvordan du nemmest får tømt de par liter af igen
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2005
Det kan - måske - klares med et filterskift, men dieselen skal jo også smøre indsprøjtningspumpen, så dont do it!
Spørgsmålet er bare hvordan du nemmest får skidtet ud af tanken.
Har bilen været startet? Så vidt jeg ved vil kølevæske "straks" tilstoppe brændstoffilteret, men jeg har ingen erfaring.
Kan du ikke afmontere brændstofslangen ved filteret, og så lægge den ned i en dunk under bilen fx?
Så vil væsken jo selv løbe ud?
Eller forlænge slangen oppe fra filtret med en plasticslange til et punkt lavere end tanken, og så bare suge an med munden og derefter lade det løbe selv?
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Lyder som om at jeg måske skal have den på værksted for en sikkerhedsskyld
mar 2005
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.016
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.533
Jo det er der, men de er kun beregnet til at tage fugt og kondens i dieselen.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.016
mar 2005
Men okay, var vandudskilleren stor nok ville det i princippet virke.
Frostvædske i en diesel mortor