{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Hans  J
Hans J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Frostvædske i en diesel mortor {{forumTopicSubject}}

Har en niece som har leget tankstation, og fået hældt ca. 2 liter frostvæske i tanken på Min bil.
Det er en diesel mortor, og jeg havde ca. 20 liter diesel i tanken, er der nogen fare ved at køre, eller skal jeg have tømt tanken ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frostvædske i en diesel mortor
  • #2   6. apr 2015 Hvilken bil???
    Men under alle omstændigheder skal den væske ud igen, det laver kun ballade hvis du starter bilen.
    Frostvæske er vand/glykol-blanding, og det lægger sig separat nederst i tanken, og vil være det første der når frem til filter-pumpe-motor.
    Og så stopper festen.....
    Hvis du fortæller hvilken bil det er, så har folk herinde gode ideer til hvordan du nemmest får tømt de par liter af igen smiley

• Hans  J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2015

#3   6. apr 2015 Det er en Chrysler caravan 1997 årgang, men stopper festen, betyder det ødelagt motor eller kan det klares ved filter skift ?

• #4   6. apr 2015 Det betyder i hvert tilfælde at motoren stopper.
    Det kan - måske - klares med et filterskift, men dieselen skal jo også smøre indsprøjtningspumpen, så dont do it!
    Spørgsmålet er bare hvordan du nemmest får skidtet ud af tanken.
    Har bilen været startet? Så vidt jeg ved vil kølevæske "straks" tilstoppe brændstoffilteret, men jeg har ingen erfaring.
    Kan du ikke afmontere brændstofslangen ved filteret, og så lægge den ned i en dunk under bilen fx?
    Så vil væsken jo selv løbe ud?
    Eller forlænge slangen oppe fra filtret med en plasticslange til et punkt lavere end tanken, og så bare suge an med munden og derefter lade det løbe selv?

• Hans  J
    Hans J Tilmeldt:
    apr 2015

#5   6. apr 2015 Den har ikke været startet, gudskelov, jeg kan prøve at suge det ud, og så må jeg genfylde den, og krydse fingere for at der ikke er sket en skade ellers på motoren.

Lyder som om at jeg måske skal have den på værksted for en sikkerhedsskyld smiley

• #6   6. apr 2015 Hvis du har autohjælp på bilen er det da bare afsted med den - den lille time på et værksted er godt givet ud smiley

• #7   6. apr 2015 Er der slet ikke vandudskiller på dieselfiltre længere.... ?

• #8   6. apr 2015 Buggi boy
    Jo det er der, men de er kun beregnet til at tage fugt og kondens i dieselen.

• #9   6. apr 2015 Ok hvor får men vand der ikke er fugtigt.. ? det vil jo ligge sig nederst i filteret, altså mig bekendt... smiley

• #10   6. apr 2015 BuggiBoy - der er forskel på "fugt" som typisk vil være nogle få dråber, og så de 2 liter som der er tilfældet her smiley
    Men okay, var vandudskilleren stor nok ville det i princippet virke.

Kommentér på:
Frostvædske i en diesel mortor

Annonce