{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

benjamin P
benjamin P
Tilmeldt:
10. maj 2015
Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12

Rust?!? {{forumTopicSubject}}

hej med jer, jeg er i gang med et projekt, en Mazda mx-3 på 92 som skal have skiftet motor osv osv, men mit problem er rust i undervognen, har fundet 2 steder hvor den er gennemtæret og lidt andre steder der er godt rustet, kan en af jer give mig en lille guide til hvordan jeg laver det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust?!?
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #2   10. maj 2015 Billeder vil hjælpe til plade tykkelse etc.

  • #4   10. maj 2015 ^ this man said it!

  • #5   10. maj 2015 smiley Det er da bare lige: http://goerdetselv.dk/elektronik-og-mekanik/svejsekursus


  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #6   10. maj 2015 jeg er på grundforløb som mekaniker, er bare lidt usikker på hvordan man udføre pladearbejde
    kan ligge lidt billeder op i morgen af det smiley


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #7   10. maj 2015 Mekanikker og pladesmed er ikke det samme vis du ikke har prøvet det før så få en hånd af en du kender som har gjort det før

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #8   10. maj 2015 mit mål er at gøre alt selv med den bil, håber bare på at jeg kan få forklaret hvad der er smartest at gøre

  • #9   10. maj 2015 Så vi det nok være en god ide med lidt "on hand" hjælp til at starte med, i stedet for at regne med at det kan klare via nettet!

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #10   10. maj 2015 det har du sikkert ret i per, men jeg håbede egentlig bare på der var hjælp at hente her smiley

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #11   10. maj 2015 Billeder vil hjælpe meget og få læst vejledning af syn af køretøjer der står alle regler omkring rust arbejde kan findes her http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Regler-om-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Detailforskrifter-for-koeretoejer.aspx

  • #12   10. maj 2015 puha benjamin, du kan ikke mene at du rent faktisk har lyst til at prøve og lave din bil selv og lære noget i processen ? Og så spørger du endda om hjælp, uden at tilbyde folk penge for den tid de bruger på at forklare dig hvordan man gør ? Det er et No go på bg, ellers har jeg ikke mødt de rette mennesker endnu efter 8år. Havde jeg forstand på at lave plade arbejde ville jeg godt hjælpe dig, men har desværre ingen erfaring med det. Men er det ikke nogenlunde lige til sådan noget ? få fat i noget plade og så er det vel bare et spørgsmål om at lave et stykke der passer og så svejse det ? Men rart at se det ikke er alle mennesker som betaler sig fra alt, men har lyst til at prøve selv, og forhåbentlig lære noget i processen også.

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #13   10. maj 2015 Enig med Dennis det er godt du vil lave det selv men du skal være meget opmærksom for at få det gennem syn

  • #14   10. maj 2015 Pladearbejde er ikke bare at klippe lidt plade til og svejse det sammen smiley der er mange ting du skal have ind over, bl.a pladetykkelse, er det en bærende del, hvor langt er det til befæstigelse af f.eks en sele.

    Så kommer spørgsmålet så er det zone b? Zone c? Osv.


  • #15   10. maj 2015 ja okay, har som sagt heller ingen erfaring med det, men det med tykkelsen på pladen kunne jeg dog godt tænke mig frem til og også de bærende dele.. Men der er jo så heldigvis folk som er klogere end mig, som kan oplyse om alt det andet man måske ikke lige tænker på som det første smiley

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #16   10. maj 2015 det er zone b, og undskyld jeg ikke har penge til at smide i nakken af folk? -.-'

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #17   10. maj 2015 plade rbejde er ikke bare lige ikke sagt at du ikke kan lave det men du ved som mekker at ved man ikke lige hvordan må man spørge dem som ved noget om det og som har en ca. for at se bilen og placering af rust skaden

    og husk nu der er mange der har brændt hele fabrikken af pga svejse arbejde i bil er det bund skal bund måtten helst ud alternativt kan du løfte den og have en blæse pistol liggende ved siden af til nedkøling og blæse evt bål ud ja en kulsyre slukker bør du også have hvis den overtænder men det burde den ikke hvis du holder øje på begge sider af det som du svejser når du er færdig skal du vente mindst en halv time med at forlade værkstedet da ild kan ligge og ulme i hulrum svejser du skærm kanter skørter og ligende skal du have adgang til hulrummet inde fra bilen så du kan følge med i hvad der sker der inde MANGE MED STOR ERFARING HAR BRÆNDT VÆRKSTEDER NED SÅ PAS PÅ


  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #18   10. maj 2015 tak for svarene alle sammen, er ny på bilgalleri og er lidt overvældet af svar, havde tænkt mig at fjerne alt interriør netop for at undgå at brænde min bil og værksted af (mest af alt min bil da det er min drømmebil lol)

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #19   10. maj 2015 Husk på du kan sagtens være med til at lave det hele selv selvom du får en hånd af en der har erfaringen

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #20   10. maj 2015 drømmebil hmm er det ikke en mazda heheh nej men ville nu hellere have en mx 5 fed lille sportsvogn under kategorien ny chlasic

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #21   10. maj 2015 emil ø for mig er problemet lidt at finde hjælpen, kender ikke så mange med erfaring i at lave rust, men til gengæld er min onkel god med motor

  • #22   10. maj 2015 det var nu ment ironisk det med penge. synes bare tit at når folk spørger om hjælp herinde, så er det ofte kun dem som vil betale fri for et stykke arbejde, som der får svar. Det der med at vise en anden person noget, bare for at være flink og behjælpelig, er sådan noget man kun gjorde i gamle dage..

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #23   10. maj 2015 rene l jo min drømmebil er en Mazda mx-3... eller den er i top 5 med Toyota supra mk IV med 2jz motoren som nummer 1 smiley

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #24   10. maj 2015 dennis jeg er ikke særlig god til at opfatte ironi, synes nu ellers folk har været gode nok til at give nogle gode svar

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #25   10. maj 2015 Det træls men du kan jo prøve at høre din lokale pladesmed ad det kan være han er venlig og fortælle dig hvad du skal gøre

  • #26   10. maj 2015 Hej
    Husker godt mit første "rustarbejde" var selv ret stolt af rrsultatet. Men min morbror rystede lidt på hovedet og lavede det næste til UG. Siden er det blevet lettere med øvelse som gør mester.
    Måske er det ikke lige nu du skal springe ud i kunsten.
    Mvh kp


  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #27   11. maj 2015 her er et billede af det

    profilbillede
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 876
    #28   11. maj 2015 Det ser ud til der er mindre en 2 cm ud til siderne ved hjørnet så du skal nok skifte hele hjørnet

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #29   11. maj 2015 okay, tak

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #30   11. maj 2015 er det ikke en dobbelt plade

  • benjamin P
    benjamin P Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 3 Emner: 3 Svar: 12
    #31   11. maj 2015 det aner jeg virkelig ik

Kommentér på:
Rust?!?

Annonce