{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  El-vandvarmer til gulvvarme, hvilken?
  • Himse
    Himse Tilmeldt:
    aug 2008

Biler: 1 Svar: 28
    #1   22. maj 2015 Hej.. jeg har en 110l metro siddene til min gulvvarme ... men det koster kassen i strøm ... (brugte over 10.000kw på at opvarme 50m2 godt isoleret hus en vinter)
    Effektiviteten er ret dårlig .. cop værdi ca 0.9 smiley
    bare så du er forberet

• #2   22. maj 2015 Det er bare til fødderne og ikke direkte opvarmning. Hvad kører du med i vandtemperatur.

• #3   22. maj 2015 En vandvarmer er jo ikke beregnet til opvarmning af huset? Hvad bruger du til at varme resten af huset op?

Man kan godt få "El fyr" som erstatning for gasfyr eller lignende, men de koster kassen at holde kørende.

• #5   22. maj 2015 Varmer hus op med brændeovne. Oliefyret er ved at være færdigt og bruges til gulvvarme og varmt vand= ca. 15000,- om året, med rep. og eftersyn.

• #6   22. maj 2015 Rasmus R: problemet er at nuværende fyr og alle tilslutninger, ikke er ved en ydermur.

• #7   22. maj 2015 Har du overvejet at smække et pillefyr op? Jeg kan anbefale en Vølund Pellux 100 hvis det er.
    De billigste har ofte nogle problemer med holdbarheden.

• Himse
    Himse Tilmeldt:
    aug 2008

#8   22. maj 2015 jeg kørte med ca 35-40 grader på vv beholderen .. det var en midlertidig løsning
    indtil der bilver sat en luft til vand varemepumpe op ...
    men en ordenlig luft til vand koster kassen ...

• #9   22. maj 2015 Kan ikke have et pillefyr i huset, så det er et større projekt med rørføring, fyr i stald, skorsten osv.

• Himse
    Himse Tilmeldt:
    aug 2008

#10   22. maj 2015 Jeg har sat en brændeovn op indtil jeg får råd til en god varmepumpe

• #11   22. maj 2015 Hej
    Køb en pillepvn. Det er den billigste driftsform du kan anvende.
    Billig installation v. Kun skorsten og støm
    Olie koster ca 2,5x pillerog strøm koster ca 5 spiller i drift v. Samme varmeydelse
    Mvh kp

• #14   22. maj 2015 Det er lige nøjagtig et problem. Kan ikke have hverken pillefyr eller luft/vand i huset uden større ombygninger. Derfor spørgsmål om elvandvarmer. Bade og brugsvand kan snildt klares med 110 ltr. elvandvarmer, så jeg synes det er voldsomt at skulle bruge 50000,- + for at få varmet fusserne.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #15   22. maj 2015 du kan sætte en pille brændeovn op og bi beholde dit oliefyr som tank da man kan føre rørene på hvor man vil i systemet ideen med en vandtak på brændeovn er en super god ide hvis det er godkendt til det og det er en hjemme lavet ikke jeg selv har en lotus 2060 brændeovn som jeg vil sætte gris på for at drive gulv varmen og brugs vandet i vinterhalvåret

• #16   22. maj 2015 Når vi snakker luft til vand, kan udedelen så godt stå 3 meter fra indedelen?. Der hvor udedelen evt. skal stå er der ca. 3 meter til hvor indedelen kan stå. Der imellem er der betongulv med gulvvarme i.

Kommentér på:
El-vandvarmer til gulvvarme, hvilken?

Annonce