{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Ginge westwood T1000 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en gammel havetraktor med en 11 Hk. Brigs & stratton motor. Den køre maks. 8 km/t. (den køre med choker og gas i samme kabel) Jeg vil gerne have den til at køre lidt hurtigere, uden at skulle lave om på gearingen. Hvordan gør jeg det ? Håber i kan hjælpe. Mvh. Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ginge westwood T1000
  • #2   26. maj 2015 Kunne forstille mig at han mener der er to kabler i samme sorte slange, det har jeg set før

• #3   26. maj 2015 Der er kun et kabel, når kablet blir trukket langt nok ud påvirker den en stang til chockeren.

Men til emnet: du kan give den nogle flere motor omdrejninger, så køre den hurtigere, alt efter hvilken karburator der er monteret kan der sidde en skrue til gasspjældet hvor du kan skrue den lidt længere ud, alternativt på de lidt nyere motore skal du bøje en stang til regulator fjederen så fjederen bliver strammere. Bemærk B/S anbefalet at man ikke køre flere en 3000 omdrejninger. Men man kan godt give den 3500. Alt over så risikere du den smider stempel ud af blokken (taler af erfaring) smiley

• #4   26. maj 2015 Takker for jeres svar. Kenneth J. det er ikke en af de nyere motorer. køre den normalt med maks. 3000 omdrejninger ? hvordan ved jeg hvor mange omdrejninger den køre med ?

• #5   26. maj 2015 ville det hjælpe noget med et andet luftfilter ? eller udstødning ? smiley

• #7   27. maj 2015 Nej det hjælper ikke.. selv en på 18hk anbefaler de ikk mere end 3000omdr. Men hvis du vil have flere hk, kan du eks. Give den en størrer karburator, eller evt en anden motor, men den vil stadig ikke køre hurtigere, det kan kun lade sig gøre ved at du enten ændre gearing eller giver den flere omdrejninger.

• #8   27. maj 2015 Men mange køre generelt med for få omdrejninger, de
    Ligger typisk på 2500-2800 omdrejninger, og de 3-600 omdrejninger hjælper virkeligt især på klipperesultatet, køre hastigheden ændre sig måske med 2-4km/t.

Kommentér på:
Ginge westwood T1000

Annonce