{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Internet problemer., hjælp {{forumTopicSubject}}

Det lægger sig sådan, at her i næste weekend skal jeg holde et mindre LAN (ca. 8 personer). Ved de tidligere LAN's har vi altid haft problemer med at komme på nettet. Dvs. er vi 4 personer eller derover der vil på internettet kan der kun komme 2 på.. Er vi kun 3 der vil på nettet kan alle 3 komme på.. Jeg har prøvet nettet gennem en Jensen trådløs router (5 porte) og en Zitech switchbox (8 porte). Det er jo altid godt at være på nettet allesammen selvom et LAN hovedsageligt skal spilles til. Vi kan godt komme til at spile men når vi så vil på internettet kommer der den der gule advarsels meddelelse om at der er begrænset eller ingen forbindelse til internettet, nede i hjørnet. Alle sammen er internetkabler. Ingen krydskabler. Firewall'en er (skulle jeg mene) tjekket. Men har I alligevel en idé omkring den må I gerne kontakte mig. Ved I ovenikøbet hvad problemer kunne være ville jeg ikke bare være glad.. Monsterglad. Har talt med min udbyder om det. De siger at det har noget med routeren at gøre. I dunno?
Please help smiley
Så mange gange tak smiley
______________________


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Internet problemer., hjælp
  • #1   7. jun 2006 hvis du har en router er det sikkert en spæring der er lavet derinde... resset den hvis du kan komme til det! smiley har du ingen router så kan det være derfor!

  • #3   7. jun 2006 Ja. som nævnt i #0 har jeg en Jensen router og en zitech switchbox. Har hørt at det ikke skulle være noget problem hvis portene var lukket at kunne komme på nettet. Ved ikke om det var det du mente med at der var lavet en spærring.

  • #4   7. jun 2006 Nu kan det der gule kryds skyldes mange ting.... Det er dog nok der problemet ligger.

    Lidt netværk 101:

    For at du skal komme på nettet skal du have en IP, en DNS server og en Gateway. Du skal samtidigt ikke være blokeret nogen steder såsom NAT eller MAC adresse filtrering etc.

    Hvis jeg var dig vil jeg simplificere mit scenarie.
    Hvilken enhed uddeler DHCP adresser? (den IP adresser din maksine får for at komme på lokal- og internettet).
    Såfrem det er dit Modem/router så lad den side på dit net.

    Pil den trådløse switch ud af billedet. Brug kun din ZITECH. Check at alle porte har adgang. (Tag en pc, flyt den fra port til port til port og sikr dig at den har adgang alle vejene fra. Så har din switch hvertald ikke skylden.
    Sæt det maksimale antal PC´ere på. Har de ikke alle adgang så er det ikke din trådløse dims(den er slukket) og det er ikke din Zitech Switch. Så er det enten PC erne eller dit modem/router.

    Kan PCerne på andre måder bringes til at gå på nettet ( prøv at tage en af dem der ikke vil på, pil alle de andre ud, og lad den side på - kommer den på, så er det ikke pceren ..

    Så er du over i det er din modem/router. Og det er nok den den er gal med.

    Check om det er fordi at maskinerne ikke får en DHCP adresse.
    Tag en af maskinerne der kan komme på nettet. Gå ned i start og skriv CMD.
    Når du får CMD op, skriv IP config(ved XP & 2000, og WinIPCFG ved 95,98 og ME). Den vil fortælle dig en IP, DNS og Gateway.
    Check om de andre maskiner - der ikke virker - også har en IP.
    Har de det.. så er jeg lidt lost. Så bliver det først kompliceret.
    Har de ikke - så har du problmet der.
    Giv maskinen en IP manuelt inden for samme range(du lurer hurtigt at det er de sidste 3 cifre i xxx.xxx.xxx.xxx der skifter, og følg metodiken der.



  • #6   7. jun 2006 Mange tak for at du tog dig tid til at hjælpe med problemet.
    > Piotr N
    Har du evt. en MSN, som jeg må kontakte dig på, hvis der bliver yderligere problemer?
    Tak til I andre 2 også.


  • #7   7. jun 2006 @jesper M:
    3 år som systemadministrator og yderligere 4 år som teknisk rådgiver lønner sig smiley

    ... ville bare ønske jeg kunne stave smiley


  • #8   7. jun 2006 @Lars g:
    Jeg har ansøgt om venskab. Så får du min MSN over privatmail.


  • #9   7. jun 2006 Hehe netværk er altid spændene at fejlsøge på smiley

    Mine Cisco dage er heldigvis talt smiley


  • #10   7. jun 2006 @Morten S:
    /me står også af så snart vi er over i routing og nat og subnetmasker og ting .. men det mest basale er jeg lidt med på ..


  • #11   7. jun 2006 Piotr N:

    Jeg har ikke rodet med det et stykketid med Cisco+hp netværk har jeg bygget op og iptables som firewall under linux har jeg da rodet en del med.. Men de tider er som sagt over.. Nu er jeg bare "alm" admin.


Kommentér på:
Internet problemer., hjælp

Annonce