{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad betyder aktindsigt?
  • #2   16. jun 2015 nå okay tak !! smiley

• #3   16. jun 2015 kort og godt betyder det at forsikringsselvskabet har lov til at se alt hvad der er skrevet i den rapport som politiet har skrevet. Der kan de læse alt hvad der end skulle have været sket.
    Eks hvis du har været beruset og du har undladt at fortælle det til forsikringen.

Det er hvad aktindsigt det betyder

• #4   16. jun 2015 fedt er helt med på hvad det betyder nu tak !

• #5   16. jun 2015 Bare vær helt 110% sikker på, det KUN er hos politiet de søger agteindsigt.. Giver du dem fuld adgang, kan de hente ALLE oplysninger om dig: skole, bank, kommunen, skat, ja - kort sagt overalt, hvor dit navn er kædet sammen med dit CPR nummer..

Eksempel: En ung gut/eller gutinde, har sin bil forsikret i fatters navn.. Denne krøller bilen.. Kling og Klang får fuld agteindsigt: Hmmm - ingen billån i banken, men jr, har sjovt nok et lån der passer..hmm.. Sjovt nok også, er der hver måned en fas overførsel til fatters konto der på årsbasis passer med forsikring og vægtafgift.. hmmm...gad vide om...

• #6   16. jun 2015 #5
    forsikringsselskabet har kun fuldmagt til at se på den politimæssige sag, de og andre skal ansøge dig som det vedrører om fuldmagten inden de overhovedet kan komme i nærheden af andre ting som du nævnte.
    det er kun en selv der kan give andre lov til at se alt om en.

• #7   16. jun 2015 #6 - kommer helt an på, hvad de får en til at skrive under på.. Enkelte kan sagtens bede om at få adgang til mere end policens arkiver

• #8   16. jun 2015 da - squirrel
    ift reglerne så skal din forsikring rent faktisk kontakte dig yderligere hvis de vil se nærmere på dig, det er du ikke forpligtet til eftersom det intet har med sagen og gøre.

• #9   16. jun 2015 ikke hvis de i forvejen har en fuld fuldmagt.. Denne er der enkelte selskaber, der inkludere i den aftale kunden skriver under på, i forbindelse med accept af tilbud.

• #10   16. jun 2015 har jeg så aldrig oplevet må jeg erkende, kan heller ikke se nogen grund til at de skal have en fuldmagt til at se alt om mig.

• #11   16. jun 2015 der kan være mange grunde, til at et forsikringsselskab gerne vil indhente oplysninger:

Ulykkesforsikring = lægeoplysninger
    Kørsel i forældres navn = bankoplsysninger / told og skat
    Mistanke om svig = bankoplysninger

• #12   16. jun 2015 ja okay rigtigt mente bare det var noget de ikke kunne kræve fra man tegner den enkelte forsikring.

• #13   16. jun 2015 Man kan teknisk set bede om alt... faktum er desværre, at langt de fleste kun ser på prisen, når de sætter deres autograf, frem for alt det, der står med småt..

• #14   16. jun 2015 det eneste jeg ved er at når man tegner livsforsikring (staves) så kræver det en lægeerklæring. nu hvor du nævner det med småt kan tydeligt huske at der står at jeg giver tilladelse til at de må anmode om aktindsigt ved politiet.

Kommentér på:
hvad betyder aktindsigt?

Annonce