{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Opretning af dør {{forumTopicSubject}}

Min venstre fordør på VW Passat variant hænger så meget så den går på indstigningslisten.

Har læst mig til den evt kan løftes på plads, men synes måske ikke det lyder som en holdbar løsning.

Når døren er 10 cm. Åben kan jeg løfte den op. Tænker det måske er hængslet?

- Men er det det øverste eller nederste hængsel.
- hvor køber man et hængsel
- hvordan pokker skifter man hængslet.

Kan man evt skyde en Skive ind så den holder?

Hører gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opretning af dør
  • #1   10. jul 2015 Ring til VW de skaffer dig et nyt hængsel, evt kan det også findes hos en autoophugger.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #2   10. jul 2015 har før med succes boret dør dornen ud og brugt boret som ny dør dorn virkede perfekt men ikke sikkert det kan lade sig gøre på din bil

for at tjekke hvad for et hængsel det er galt med løfter du døren mens den står lidt åben og kigger på hænslet

mht at skifte hængslet er det nok ikke noget for dig at give dig i kast med siden du spørger og der findes jo masser af værksteder hvor du kan få det lavet det tager ikke så lang tid

hvis du skal have et nyt hængsel er det en del der skal købes originalt enten fra nyt eller et fra en hugger

• #3   10. jul 2015 Det nederste hængsel er to-delt. Det er den del som sidder på døren som sikkert skal skiftes.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #4   10. jul 2015 Skift hængsler De er ikke så dyre så andet kan ikke rigtig betale sig

• #5   11. jul 2015 Du er nød til at komme med hvad model Passat det er, for de er ikke ens.

• #6   11. jul 2015 Det er en 1.8T fra 1999. Hedder den måske 3B

• #7   11. jul 2015 Okay så er de skruet på, og kan fåes nye.

Det nederste er nemmest at skifte, det var det der var gået på min 3BG.
    det øverste er straks værre, har ikke selv prøvet at skifte det, men har hørt en VW mekaniker sige, at man kan risikere, at man skal ha instrument bordet fri, hvis beslaget/møtrikker på indvendige siden falder ud.

Men prøv at løfte i døren mens den er åben, og så få en til at kikke på hængslerne imens, så burde man kunne se hvor sluppet er henne.

• #8   11. jul 2015 Super tak. Jeg får en til at kigge. Ellers må den en tur forbi en pladesmed.

Kommentér på:
Opretning af dør

Annonce