{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.689 visninger | Oprettet:

Timeløn værksted {{forumTopicSubject}}

Hej
En lille forespørgsel på timeløn på jeres lokale værksteder
Vel og mærket ikke mærkeværksteder men ganske alm. Så spm autopartner og lign.

Har en ide om at starte ud med en timeløn på 325.- + moms da jeg mener der lyder som en rimelig fair pris.

Lad mig høre jeres mening

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Timeløn værksted
  • #1   13. aug 2015 Det lyder fair.

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 230
    #3   13. aug 2015 Jamen du skal jo nok tage den timeløn, som du er værd..
    Du skal ikke tage 500kr i timen, hvis du bruger 2 timer på noget, som en anden mekaniker på 500kr i timen, kan gøre på 1 time...
    You know' im sayin'?

- Men hvis du nystarter en virksomhed, så er det jo en god måde at skaffe kunder på, ved at have en lav timeløn, som du jo kan øge, når du får succes.?

• #4   13. aug 2015 Vi har en som hedder byens autoservice som ligger i Næstved. Han tager fx. 400 kr i timen med moms. Han tager ikke enhedspris, men aftaler pris på forhånd eller betaler for de timer der er brugt.

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #5   13. aug 2015 Vi tager 525 inkl. moms

• #6   13. aug 2015 det va satme billigt! smiley du kan godt tage lidt mere smiley

• #7   13. aug 2015 Syntes godt nok også det lyder billigt. Har en gammel kollega som er startet op ude på landet på sin egendom. Han tog 400 kr i timen første måned og tager omkring 500 kr nu når han er kommet rigtig igang

• #8   13. aug 2015 Den lokale Automester, hvor der kun er mester selv, tager 420+m. Det er Frederikshavn Nordjylland og prisen er det samme på alle typer arbejde.

• #10   13. aug 2015 Der hvor jeg arbejder tager vi 360 + moms
    Syntes det er en fin timeløn hvis du er nystartet.

• #11   13. aug 2015 Vores lokale kædeværksted tager i dag 380+moms. Den er steget en del over de sidste 4 år. Synes din pris er fin, og billig måske lige billig nok?

• #12   13. aug 2015 Deutsche:
    Materialer kommer jo på efter timeprisen på regningen.
    For hvis du kun betaler for timeforbrug og ikke materiale forbrug, så skal jeg vidst ha lavet en del motor skift på dit værksted, istedet for selv at købe motorer ind smiley

• #13   13. aug 2015 Cawdy KN Customs .
    Hvis det er det han mener så skal jeg sgu også ha lavet bil hos ham smiley .

• #14   13. aug 2015 Er i området omkring Ribe / Esbjerg men stadig ude på landet og ja ved der er omkostninger men har tilpas lav husleje og er solceller og jordvarme på lokalerne.. Men vil jo som fornuftigt nok ikke lige slå til med den store prishammer fra dag 1 for det giver nok ikke den store respons fra oplandet

• #16   13. aug 2015 Sæt den lidt over, hvor du kun holder røven ovenvande. Få en masse kunder på den bekostning, og om 1 års tid når du har fået gengangere ind, kan du sætte den højere. Dette kan også skræmme hvis folk ser du er steget f.eks 70kr i timen. Eller annoncer med den pris du siger, i 2-3 mdr, og så sæt prisen op...
    Vi tager 480 plus moms. Uautorisede i odense c

• Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 871
    #17   13. aug 2015 Husk at så længe du har et svendebrev er du autoriseret men ikke nødvendigvis et mærke/kæde værksted smiley

• #18   13. aug 2015 Det er meget billigt.
    De små værksteder herovre i det vestjyske ligger på 400-450 + moms.

• #19   13. aug 2015 Jeg synes det er en OK pris at starte ud med, da du så hurtigt vil få nogle få kunder med mere tidskrævende opgaver, så du hurtigt får nok at lave og derfor kan øge timelønnen.

• #20   14. aug 2015 Det er meget vigtigt at du starte med at få lagt et budget for din virksomhed, så har du en idé om, hvad dine omkostninger løber op i, og der ved kan du regne dig frem til hvad din time pris skal være.

Der er mange ting din timeløn skal dække, din reelle løn samt feriepenge, løn under sygdom, efteruddannelse, pension, forsikringer og alle sociale omkostninger. Kort sagt de omkostninger en arbejdsgiver normalt ville dække, hvis du var i et ansættelsesforhold.
    Derudover skal din timepris også betale din virksomheds omkostninger i form af husleje, it-omkostninger, kontorartikler, mindre nyanskaffelser som toiletpapir håndrens og håndværktøj, faglige abonnementer, telefonudgifter, revisor assistance, lovpligtige service af udstyr (porte mm), arbejdes tøj og alle de andre omkostninger der følger med, når du driver selvstændig virksomhed.

Og det er meget vigtigt at du får gjort alt dette før du starter op, for når først du er i gang så skal du bruge alt din tid på at skaffe kunder og på at arbejde.

Om din time pris skal være 325 eller 450 + m har os lidt at gøre med hvad du kan, er du dygtig og hurtig så kan du godt tage en lidt højre pris.

Selv går jeg ikke så meget op i om time prisen er + - 100 kr. da jeg gerne betaler mere i timen for at få en god mekaniker, for er der noget der er 100% sikker her i verden, så er det at der er nok af dårlige værksteder.

• #21   14. aug 2015 Morten B:
    Hvis ikke han har lavet noget før og har en kundekreds, eller er eneste værksted i miles omkreds, så er det sku vigtig med en fornuftig timeløn, da INGEN aner, hvad tid et eksempelvis tandremsskift tager, før man er færdig hvis bolte knækker mm. smiley
    9 ud af 10 kigger på prisen som vigtigste faktor som kan lokke stamkunder til, som så spreder budskabet om at han er skide dygtig og så kan han så evt. sætte priserne op, som han får fod på arbejdet og kundegrundlaget er til at han må afvise flere pga. manglende tid/plads.

Det svarer jo til at 2 nye værtshuse har bajere til hhv. 20 0g 40kr, så kommer der sku ikke meget god stemning på det værtshus med 40krs. bajere, hvis de ikke har noget andet der trækker folk til, og et værksted tænker folk kun på "bajeren" og ikke karaoke aftner og topløs service (eller og dog smiley )

• #22   14. aug 2015 På den anden side kan det så være HUNDESVÆRT at stige i pris.
    Folk vil ALTID synes det er for galt, nu det går så godt på værkstedet smiley
    Kender det selv fra vores bilmesser vi laver, hvor vi efter 5år med 80kr i entré satte den op til 90, fordi vores husleje steg pga. inflation hvert år, sammen med alle andre udgifter også steg osv. og det var der MANGE der begyndte at øffe over det skulle koste en 10er mere, pga. griskhed og alt muligt andet som man fik at høre, selvom det var år siden prisen sidst var steget smiley

Så det gælder om at ligge et sted der ikke er for billigt eller for dyrt, for prisen kan hurtigt få folk til at snakke, hvad end det er at den stiger eller falder og at den falder er heller ikke et godt tegn, for "går det så dårligt for ham?" smiley

Personligt, ville jeg evt. starte på "normal" timeløn og så give x antal procent i rabat på timelønenen det første år, til de første/nye kunder eller første reperation/de første 10 timer eller andet, der gør du har den "gode timepris" at falde tilbage på, når det går godt med kunderne der kommer igen smiley

• #23   14. aug 2015 Vi har sat prisen op 6-7 gange de sidste 10 år, og der er ikke een eneste der nogensinde har nævnt det med et ord!

• #24   14. aug 2015 Cawdy
    Nu har jeg så heller ikke skrevet noget om at han ikke skal tage en fornuftig time pris.

Men som jeg skriver så skal man starte med at lave et budget, for uden et budget har man jo ingen ide om hvad man har af udgifter og sammen med sit budget skal man os have en tidsplan og en bank som er med på ideen så man ikke står efter 3 mdr. og kassen er tom.

Man kan komme med nok så mange eksempler på hvad en øl koster eller hvad en billet koster, men man skal have en time pris der kan dække ens udgifter og regner man sig frem til at 325 + m er nok så det fint.

• #26   16. aug 2015 Tak for alle inputs... Tror der bliver ved den pågældende timepris. Og nu faciliteterne står mere eller mindre færdig så er det jo bare fremad smiley

Kommentér på:
Timeløn værksted

Annonce