{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Gokart {{forumTopicSubject}}

Nogen her inde der køre gokart ?
Vil godt begynde men vil godt høre lidt mere om det.
Hvordan fungere løb?
Er der turneringer?
Hvor er der klubber tættest på Horsens ?
Som begynder, hvad er vigtigt udstyr og hvilken kart ville være godt at starte med?
Hvilke klasser er der og hvilken klasse er bedst at starte i? (Er 20 år og 173 høj) ved ikke om det har noget at sige )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gokart
  • #1   25. aug 2015 Kontakt en klub, de kan besvare alle dine spørgsmål og hjælpe dig videre.

  • #2   26. aug 2015 Hvis du er fra Horsens så burde du overveje at stille op til F1 serien i racehall i Århus..

    Det er super fedt, med de samme kørere gang på gang ligesom en rigtig løbsserie, og så er det super billigt ifht antal køretimer..

    http://www.racehall.com/da/f1-racing


  • #3   26. aug 2015 Fedt det i Racehall, kunne være man sku med der næste år smiley

  • #4   26. aug 2015 Det er superfedt, man bliver delt op i 2 grupper, F1 og F3 serie, men vi kører samtidig, der er et sidste løb i september måned, man kan sagtens bare møde op et enkelt løb, så kan du jo se om det er noget for dig..

  • #5   26. aug 2015 Dansk Firma sport kører også en turnering i Racehall. Udlejningskart er en fin og billig måde at starte på

  • #6   26. aug 2015 Ikke for at lyde negativ men de udlejnings carts er jævnt kedelige, og et løb slutter som regel i den rækkefølge det starter da man kan køre med klampen i bund hele vejen rundt på banen og der er ikke overskud til at overhale osv.


  • #7   26. aug 2015 Jeg vil meget gerne ud og prøve en gokart og se om det er noget for mig, derefter regner jeg med træning og løb i min fritid smiley


  • #8   26. aug 2015 Veteran doktor, udlejningskart er kedelige, men det er bestemt ikke kedeligt når man ligger i et felt blandt gokart kørere og racerkørere med tætte kape og gode overhalinger..

    Jeg har bl.a. kørt fra afdøde Allan Simonsen i Racehall i Århus, og Kørt 4/10 af et sekund fra Kevin Magnussen i same heat, det er arrangementer som disse der gør det sjovt i udlejningskart, samt det faktur at man kan køre en sæson for 2000kr hvor det normalt koster 20.000-200.000kr


  • #9   26. aug 2015 Jeg synes da det er sjovt at køre lidt sammen med min søn, men det at de er så langsomme og at man jo ikke kan udbremse andre osv, gør det lidt mindre sjovt.
    Og vejer du 20kg mere end din modstander, har du ikke en chance.
    Ja selvfølgelig er det billigt og ja det er dyrt at køre "rigtig" go cart hvis man vil gå op i det med liv og sjæl, så det er selvfølgelig også økonomien der spiller ind. Da jeg var knægt var jeg en fartdjævel men hverken jeg eller mine forældre havde pengene til at jeg kunne gå op i den slags 100% så jeg fik ikke chancen for at komme frem indenfor motorsporten, så det er desværre ikke nok at ha talent..
    Jeg har så 2 sønner nu og de har stort set ingen interesser udover PC spil, og det piner mig lidt da jeg ville gøre alt for at støtte dem i deres interesser, gøre det for dem som jeg ikke fik mulighed for.


  • #10   26. aug 2015 Har aldrig haft penge til noget motorsport, men nu er tingene ved at vende så nu vil jeg se at komme igang mens det er muligt smiley

  • #11   26. aug 2015 Gør din drøm til virkelighed hvis det er muligt, just do it!!! smiley

  • #12   26. aug 2015 Lige nu sidder jeg og kigger på økonomi og sådan, det koster jo lidt når jeg ihvertfald skal have dragt, sko og kart, så kommer licens osv også, men tænker lidt, hvis jeg køber en brugt til en 5000-7000 kr og så udstyr til, kan det bruges tror i? Det er jo primært træninger de første par år og hvis jeg holder mig i totakt kan jeg også rode i det selv smiley
    Tror i det kan lade sig gøre hvis man køber for lad os sige en 10.000 i kart og udstyr til en start :)?


  • #13   27. aug 2015 Veteran Doktoren

    jeg er ikke enig i at man ikke kan ud bremse hinanden, de hurtigste kørere har omgangstider på 53 sek. De fleste dødelige kører på 57-59 sek pr. omgang, nogle er endnu langsommere, man henter netop tid i udgangen af svingene og hele vejen på langsiden.

    Men jeg giver dig ret i at de er langsomme, man kan derfor leje en 400ccm kart med 15hk, DEN kan godt flytte sig, og er ret vild for nogen der ikke er vant til at køre stærkt...


  • #14   27. aug 2015 Enig med Mirza. Udlejnings kart kan godt give sjov og overhalinger er mulige.
    Det er en billig og nem måde at afprøve om gokart er noget for en.
    Hvis du ikke er hurtig i en 9 HK udlejningskart, hvordan skulle du så kunne være hurtig i en 900 HK bil.
    Jeg har flere gange set Kevin Magnussen og Thorkild Thyring i udlejningskart, og tro mig de kan godt overhale. Udendørs kart er dog sjovere end indendørs.


  • #15   27. aug 2015 Tja jeg kunne ikke andet end ligge lige i røven af en hele løbet igennem, og jeg havde ikke overskud til at overhale på nogen måde, så jeg ser ikke hvordan det skulle kunne lade sig gøre at overhale når de kører lige langsomt og begge parter kører med klampen i bund?
    Det er også lidt fesent at hvis man skulle komme til at skride lidt ud, taber man al farten og det tager en krig at komme op i fart igen, man kan ikke redde den med speederen smiley
    Det med at man så kan leje en med flere hk lyder sjovere smiley


  • #16   27. aug 2015 Jeg synes at det er et dårligt argument at sige at hvis man ikke kan være hurtig med 9 hk hvordan kan man så være hurtig i en bil med 900hk??
    Jeg kørte så hurtigt jeg kunne med 9 hk og ville da klart kunne køre hurtigere med flere hk?
    Jeg giver dig ret i at det er sjovere at køre udendørs og på en større bane, men det skal også være med flere hk før jeg synes at det er sjovt og til at jeg føler at jeg bliver udfordret.


  • #17   27. aug 2015 jeg skal også skynde mig at sige at hvis det var fordi man skulle køre på tid i de langsomme carts, ja så består udfordringen i at ramme ideal linjen eller apex og få den bedst flydende kørsel ud af den smule man har, men jeg vil gerne lidt højere op i fart før jeg synes at det er sjovt. smiley

  • #18   27. aug 2015 Den sidste cart jeg selv bryggede sammen havde små 40hk og den var sjov at køre i smiley
    Jeg købte et gammelt stel, fandt en motor der egentlig ikke passede til stellet men fik det sat sammen, og hold da kæft den kunne flytte sig smiley


  • #19   27. aug 2015 Lyder kvikt smiley Men tror ikke den går hvis jeg en dag vil køre i klasse smiley



  • #20   27. aug 2015 Nej den var en Frankenstein cart men sjov var den smiley
    Min kammerat har en fin vandkølet en med skiver hele vejen rundt, jeg mener det er en 125ccm men den gav han også 15.000kr for brugt, det er da en slat penge.


  • #21   27. aug 2015 Ja det er da en slat, men hvis man har pengene og lysten til at bruge dem på det, så er jeg sikker på det er det værd smiley



  • #22   27. aug 2015 Helt sikkert! Han har den kun til hygge kørsel, ikke konkurrencer, og han er rimelig tit ude og køre. Han har sagt at jeg bare kan tage med og køre i hans cart og det skal jeg helt sikkert prøve smiley

  • #23   28. aug 2015 "Jeg kørte så hurtigt jeg kunne med 9 hk og ville da klart kunne køre hurtigere med flere hk? "

    Jo du vil køre hurtigere med flere hk, men den person som er hurtigere end dig med 9hk, vil være MEGET mere hurtigere end dig med 9 hk...

    Hvad er dine tider i Racehall og hvad vejer du ??


  • #24   28. aug 2015 Der er ingen der kan køre hurtigere end jeg hvis vedkommende har 9hk og jeg feks har 15 smiley
    Nej jeg er ikke så dygtig som du men stadig rimelig ferm til at køre og så må du tro hvad du vil. Jeg er ikke ude på at måle pik med nogen, jeg ved hvad jeg kan og der er sikkert mange der er bedre, og det har jeg det fint med.
    Jeg har kun været i racehall en gang og fandt det kedeligt.
    Og jeg tror heller ikke på at hvis jeg og en anden begge har samme vægt og 9hk, at vedkommende så er MEGET hurtigere end jeg, men det er bare min mening/tro.
    Havde jeg mulighederne/økonomien da jeg var knægt var jeg sikkert nået lige så langt som dig, det er jeg til gengæld ikke et øjeblik i tvivl om, men som jeg har skrevet tidligere så er talent desværre ikke nok smiley
    Tiderne har jeg ikke, men det ændrer ikke det faktum at jeg synes at det er kedeligt med 9hk.


  • #25   28. aug 2015 Skal du nu finde noget du kan få en masse træningstimer ud af, så find en CRG kart, med KF3 motor, de holder MANGE timer imellem stempel / renovering.. Tilgengæld er de knap så sjove som KF2/1 smiley

  • #26   28. aug 2015 Jacob: Hvad står KF 1-2-3 for?
    Mvh VD


  • #27   28. aug 2015 Motor varianter smiley Lavet af Iame (Nej vi kan ikke lide rotax :D)

  • #28   28. aug 2015 Ok, og hvilke varianter er der?

  • #29   28. aug 2015 Hvad tænker du?
    Forskellen ligger bla. i omdrejningstal for de 3 pågældende motore, 14k for kf3, 15k for kf2 og 16k for kf1

    Sager som powervalve i udstødningsporten osv smiley


  • #30   28. aug 2015 Ok, det er simpelthen forskellen på HK, omdrejninger eller ccm?

  • #31   28. aug 2015 Kompression, karburator, formning af udstødningssystem, omdrejningstal osv smiley


  • #32   28. aug 2015 Ok smiley Sjovt at vi lige kommer til at tale om det. Jeg var på Mallorca på ferie i år og vi var forbi en gokart bane og der kørte der en lille dreng, hans kart lød "dyb" selvom det var en 2 takter og den gik for meget lavere omdrejninger end de andre karts som de større drenge kørte i, og det undrede mig lidt.

  • #33   28. aug 2015 Der er UENDELIG mange motore til de karts... Og meningerne om dem er lige så spredte som VW vs Honda... smiley



  • #34   28. aug 2015 Ja sådan er det vel altid når folk går op i noget smiley

  • #35   28. aug 2015 Læs her:
    http://www.dasu.dk/web/karting/karting_forside

    - og glem alt om udlejningskarts.
    Find en motorklub med go-kart som speciale og prøv "the real thing". Det du'er..:-)


  • #36   29. aug 2015 Køb en rotax seniox fin begynder klasse smiley

    Du fortryder hvis du køber andet


  • #37   29. aug 2015 Sludder...
    Alt det dysse sjov er sq da besværligt smiley


Kommentér på:
Gokart

Annonce