8.521 visninger
|
Oprettet:
Lov om sprække ved døre til baderum {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde der ved om der findes en regel i bygningsreglementet som dikterer at der skal være min. 15mm sprække under døre til baderum pga. ventilation.
Tømmeren der har sat døre i huset siger at den regel er der pga. ventilation og genvindingsanlæg, men når jeg snakker med montøren der har sat genvindingsanlægget op, så siger han at der ikke findes sådan en regel. Jeg kan heller ikke umiddelbart selv finde en sådan regel i bygningsreglementet.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af om tømmeren er i gang med at digte historier for at undgå at lave sit arbejde om?
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
Køb evt. en elektrisk ventilator som suger luften ud. Du kan koble den på lyset, så den tænder når du tænder lyset. Fx når man er i bad - så holder du rummet tørt.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 62
svare til 1.5-2 cm unser døren...
kan også laves med gennemgang i mur...
det er pga. udsugning..
vis ikke du har det og du lukker dør og vindue kan du ikke suge fugt ud da du ikke får luft ind
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.293
Frisk luft og masser af ventilation er afgørende for et sundt og velfungerende badeværelse.
Derfor er der i bygningsreglementet krav om, at der i badeværelset skal være en særskilt udsugning, enten mekanisk eller via naturligt aftræk, hvor aftrækskanalen skal have en åbning på mindst 200 cm2.
Det er ikke nok at trække den brugte og fugtige luft ud af badeværelset, der skal også kunne trækkes frisk luft ind, så der kan ske en udskiftning af luften. Derfor skal der være en ventilationsåbning på mindst 100 cm2 eller en spalte under døren, en rist i selve døren eller væggen ud mod det rum, hvorfra du går ind i badeværelset.
Hvis badeværelset ligger ud til husets facade, skal der desuden være et oplukkeligt vindue, en lem, yderdør eller udeluftventil med en åbning på mindst 30 cm2.
https://www.bolius.dk/love-og-regler-om-badevaerelser-17976/
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Nåh ja, der er stadig lidt at trække på. Sprækkerne er lavet 20mm og med en døråbning på 800mm, er kravet kun på 12,5mm.. så de har da også skudt over mål.. + de har lavet det ind til alle rum, ikke kun baderum
nåh, takker for hjælpen gutter
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 35 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 62
hvem snakker 1 m2
lidt læredom...
1m er 100cm
1 m2 er 1×1m = 100×100cm = 10.000cm2
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 87 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.203
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 820
Lov om sprække ved døre til baderum