{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.521 visninger | Oprettet:

Lov om sprække ved døre til baderum {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der ved om der findes en regel i bygningsreglementet som dikterer at der skal være min. 15mm sprække under døre til baderum pga. ventilation.

Tømmeren der har sat døre i huset siger at den regel er der pga. ventilation og genvindingsanlæg, men når jeg snakker med montøren der har sat genvindingsanlægget op, så siger han at der ikke findes sådan en regel. Jeg kan heller ikke umiddelbart selv finde en sådan regel i bygningsreglementet.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af om tømmeren er i gang med at digte historier for at undgå at lave sit arbejde om?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om sprække ved døre til baderum
  • #2   22. okt 2015 Ja, det er vel op til en selv. Går der råd i lortet er det jo ens eget problem. Tænker måske din forsikring har et ord og skulle have sagt? Ellers siger han det bare for at redde egen røv hvis der skulle ske noget.

Køb evt. en elektrisk ventilator som suger luften ud. Du kan koble den på lyset, så den tænder når du tænder lyset. Fx når man er i bad - så holder du rummet tørt.

• #3   22. okt 2015 jeg har læst et sted da jeg skulle lave om at der skal være 100cm2 fri passage til baderum...
    svare til 1.5-2 cm unser døren...
    kan også laves med gennemgang i mur...
    det er pga. udsugning..
    vis ikke du har det og du lukker dør og vindue kan du ikke suge fugt ud da du ikke får luft ind

• #5   22. okt 2015 Krav til ventilation og indeklima

Frisk luft og masser af ventilation er afgørende for et sundt og velfungerende badeværelse.

Derfor er der i bygningsreglementet krav om, at der i badeværelset skal være en særskilt udsugning, enten mekanisk eller via naturligt aftræk, hvor aftrækskanalen skal have en åbning på mindst 200 cm2.

Det er ikke nok at trække den brugte og fugtige luft ud af badeværelset, der skal også kunne trækkes frisk luft ind, så der kan ske en udskiftning af luften. Derfor skal der være en ventilationsåbning på mindst 100 cm2 eller en spalte under døren, en rist i selve døren eller væggen ud mod det rum, hvorfra du går ind i badeværelset.

Hvis badeværelset ligger ud til husets facade, skal der desuden være et oplukkeligt vindue, en lem, yderdør eller udeluftventil med en åbning på mindst 30 cm2.

https://www.bolius.dk/love-og-regler-om-badevaerelser-17976/

• #6   22. okt 2015 pis også.. super at kunne høre folk sidde på lokum.

Nåh ja, der er stadig lidt at trække på. Sprækkerne er lavet 20mm og med en døråbning på 800mm, er kravet kun på 12,5mm.. så de har da også skudt over mål.. + de har lavet det ind til alle rum, ikke kun baderum

nåh, takker for hjælpen gutter

• #7   22. okt 2015 #4
    hvem snakker 1 m2

lidt læredom...
    1m er 100cm
    1 m2 er 1×1m = 100×100cm = 10.000cm2

• #8   22. okt 2015 En tanketorsk fra min side - læste det som en kvadratmeter smiley Derfor slettede jeg også mit indlæg igen med det samme da jeg så fejlen smiley

• #9   22. okt 2015 er der dørtrin ? ellers kunne du jo lægge sådan et løst i .

Kommentér på:
Lov om sprække ved døre til baderum

Annonce