{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
25.713 visninger | Oprettet:

Sebastian B
Sebastian B
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

Løn i ikea ved kundeåbent lager {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige fået job i ikea ved lageret, den sidste afdeling hvor du henter dine kasser og det næste stop er kasselinien, starter først til december.

Jeg er over 18.

Min chef fortalte mig over telefon at jeg fik 111 i timen og spurgte mig så hvad jeg tænkte om det, så tænkte jeg at dette enten var et trick question eller om jeg faktisk kunne raise lønnen, jeg tog den sikre vej og sagde at jeg bare var super glad for at få jobbet, hvilket jeg er.
Der er aftentillæg og søndagstillæg, hvad kunne de lyde på og hvornår starter de?

Lyder det rigtig nok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn i ikea ved kundeåbent lager
  • #1   23. okt 2015 Hvis du sagde til ham at det er en løn du er tilfreds med, så er det vel hvad du er?
    Hvis ikke, ja så har du gjort i nælderne smiley
    Men personligt tænker jeg at 111 kr i timen er okay, for det job.

• #2   23. okt 2015 Lyder normalt for sådan en job. Tror ikke at medarbejdere hos fx. Harald Nyborg for mere, også selvom de er faglært.

• #3   23. okt 2015 Skod løn, i et skod firma.. Har været afdelingsleder i Taastrup, for et par år tilbage og er godt nok glad, for ikke at være dér mere.

• #4   23. okt 2015 fru er i århus og efter 7 år få hun 118kr i timen og derud over kommer person tillæg. hvad får du det

• #5   23. okt 2015 111kr er mindste lønnen i DK. så du kan kun gå op ad smiley

• #6   23. okt 2015 Hvad bliver du ansat som? Lager medarbejder, eller noget butiks assistent halløj?

• #7   23. okt 2015 #6, det er et godt spørgsmål, det kunne være begge dele smiley

• #8   23. okt 2015 Som lager medarbejder er det i hvert fald noget under overenskomst lønnen.

• #9   23. okt 2015 Chris husk at han nok er ufaglært smiley lagermand er en uddannelse, og hvis du ikke er faglært har du ikke krav på deres løn.

• #10   23. okt 2015 Overenskomsten er også for ufaglærte, hvis virksomheden bruger overenskomst. Den faglærte får bare et par kroner mere i timen end den ufaglærte.

• #12   23. okt 2015 Øhm - der er ingen lov om mindsteløn i Danmark. Det er ofte styret af de overenskomster som virksomheden er med i

• #13   23. okt 2015 Der er en absolut mindste løn i DK den 110,62kr og bruges af de alle fagforeninger til det der ikke er kategoriseret. altså ikke mekaniker,smed,lagermen. osv.
    Du er velkommen til at slå det op eller ringe til divs. fagforeningers hotline for at få det bekræftet. 110,62 gives til alle der ikke er fag specifikke ansat som denne pågældende vi snakker om, eller hvis for eks. går ned i dit lokale supermarked og ansøger.
    PS. Danmarks mindsteløn ændres hvert år i marts. Dette er tallet for marts 2015

• #15   23. okt 2015 nemlig 110,62 kr alle arbejdspladser følger en overenskomst. hvis der var en arbejdsplads der ikke gjorde ville der ikke gå længe inden de var i tv2news. I DK ville en lavere løn en den forhandlet løn blive set som (dansk social dumping) og tro mig det tager fagforeningerne det ikke let på. Det jo os de lever af ;). som udgangspunkt kan du altid regne med 110,62 kr hvis du ikke er inden for anden fag område. Så som IKEA med arbejder. som mekaniker mener jeg overenskomsten er 128 som minimum. (det må i ikke hænge mig op på)

• #16   23. okt 2015 Der findes masser af virksomheder der ikke kører efter overenskomst. Så nej, der er teknisk set ikke en lovlig mindsteløns grænse.

• #17   23. okt 2015 anyway IKEA Boy din løn er efter bogen.
    og håber ikke der er så mange firma'r I DK der boller vores system så hårdt som du antyder. Chris
    + du er godt dum i nøden hvis du stiller dig tilfreds med mindre en 111 kr i timen.
    Der er så rigeligt med arbejde for dem der gider søge bredt nok. smiley
    PS. go fornøjelse med jobbet smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #18   23. okt 2015 Jesper du modsiger lidt dig selv. Der ingen liv der diktere en mindsteløn i Danmark.
    Der overenskomstbestemg mindreløn. Og der findes massere arbejdsplader uden overenskomster.

• #21   23. okt 2015 hvem kender i der vil arbejde til mindre ? Jeg kender ingen.
    problemet med at folk, arbejder til mindre vil, give samme effekt som vi har med det øst europæiske arbejder der er med til vores sociale dumping.
    Det er det der problemet med det frie marked, alle under byder alle og derfor er der behov for en mindste løn og Ja som Chris siger "teknisk" set har vi ingen minimum løn. men folk der siger ja til at arbejde til mindre end deres overenskomst siger, under graver vores arbejdsmarked. hvilket er ekstremt dumt da vores procentuelle løn stinger her i landet lige pt og de seneste 5år ikke har svaret til, stigningerne på kolonialvarer/børnehaver/afgifter og alt andet er steget mere, hvilket betyder at vi allerede for mindre i løn.

• #22   23. okt 2015 anyway tråden var vist ikke ment, som en politisk debat om "teknisk" eller hvor vidt folk under graver det danske arbejdsmarked smiley
    Beklager at være røget lidt af sporet her.. Det er en okay løn. til arbejdet + du har jo sagt go for det smiley

• #23   23. okt 2015 forresten seb. Mine aften tillæg starter ved 18-23 og nattillæg er fra 23-06.
    Mine tillæg er meget høje men vil tro dine er omkring 30-50kr men søg på det eller ring til en fagforening de ville sikker gerne hjælpe med at finde de korrekte satser. smiley

• #24   23. okt 2015 #19

Shit du er godt nok naiv Morten.

• #27   23. okt 2015 Kan høre du er af en helt anden opfattelse en jeg og du er velkommen til at kigge så langt ud i dit elskede udland, for at drage sammenligning, jeg er ikke fan af det. Det jeg arbejder med er Orner (han svin) Danmark har høje løninger pga. vores kvalitet og velfærd, vi har så mange ting i DK hvor vi er de bedste og sænker vi prisen, ryger kvaliteten os ned. og det skal den ikke hvis du spørger mig.
    Vi har Europas bedste svin her i vores dejlige lille land.
    Vi har de bedste.
    uddannet og alle bliver hevet til udlandet.
    Vi har en sans for kvalitet i dette land og det skal vi lønnes for og vi skal kigge på udlanske løsning modeller, så husk lige at ind beregne.
    passion / forsikringer / kørsels godtgørelse / personale goder.
    Dette er ikke noget folk nyde godt af i USA og midt og Syd Europa så hvis du vil sammenligne os med andre moddeler så find en af samme kvalitet.

Jeg svare ikke på dit kontra svar, da jeg ved vi ikke kommer nogen vejne smiley jeg vil læse dit svar og det kunne være sjovt at forsætte face to face smiley

• #28   23. okt 2015 Nu er der jo lidt forskel på hvad folk vil arbejde for, og hvad nogen er nødt til.

Sæt nu det var dig der stod i en situation hvor du ikke kunne få dagpenge længere, og kontanthjælp ikke er en mulighed fordi du ejer hus, bil eller andet. Så kan eneste udvej være et skod job til 100 kr i timen. Verden er bredere end dit eget lille synsfelt Jesper.

• #29   23. okt 2015 Chris er du sød at læse op på din dagpenge politik. hvis du er en af de så "uheldig" der ikke søger bredt nok til at finde et arbejde inden for de 4 eller 2 år "afhængig af hvornår du er blevet ledig så overgår du til "armi" arbejds markeds indkomst som du kan være på et år mere og der efter ryger du på kommunal understøttelse.
    og så det ser ud nu. hvis du går på a-kasse fra i dag. Har du hele 2år til at finde dig et nyt arbejde og det er muligt for du skal "kun " som minimum søge 2 Jobs i uge og til samtale 1 gang om måneden" hjælp det er jo alt for krævende, du kan jo umuligt ha tid til at søge arbejde"

jorden er kun frossen for dovne svin. Så kom i gang med at søge, folk der ikke er sunde og raske og ikke finder et job inden for 2år er nogle dovne svin.

• #30   23. okt 2015 Har du helt tabt kasketten?? Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg er i den situation. Men der findes folk som er. Med dit snævre syn burde du vidst være politiker, for du har da absolut ingen føling med virkeligheden.

• #32   24. okt 2015 Det blev hurtigt en tung diskussion i tråden, selvom jeg dog intet har imod det, men tusind tak for en masse gode svar, vil ringe til fagforening og hører lidt mere om hvad jeg kan forvente af tillæg osv smiley tusind tak for hjælpen bilgalleri!

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #33   24. okt 2015 hvis du er omfattet 3f/di (ved ikke om ikea lager har aftaler her) er mindsteløn altså noget omkring 135-145kr timen.

• #34   24. okt 2015 I bund og grund handler det om du selv er tilfreds,ikke om alt muligt andet
    Vær glad for dit job gør en god indsats og prøv at kravle op ad stigen og få mere i løn,hvis det ikke giver pote så brug tiden på at finde et andet bedre betalt job

• #35   28. okt 2015 man kad sgu da ikke leve af 111kr i timen,

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #36   29. okt 2015 sagtens!
    kommer også an på fradrag, man betaler jo næsten ingen skat med den indkomst smiley

Du kan nok ikke sidde i hus til 4-6mio og købe ny bil hvert andet år og have mdr's lange rejser.. men leve kan man nu godt

• #37   18. mar 2016 BDOG!!!!
    hvad gav jobbet som leder? Og kender du evt lønnen på deres ledertraniee?

Kommentér på:
Løn i ikea ved kundeåbent lager

Annonce