{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Klimatopmøde {{forumTopicSubject}}

Så skal der igen være klimatopmøde - denne gang i Paris!

Er det ikke spild af tid penge og kræfter og blive ved med at holde de klimamøder, og hvorfor skal Danmark være med i det pjat.

Vi udleder kun en brøkdel af den co2 der udledes, og kan roligt leve som vi gør uden at det har betydning for noget som helst.

Måske er den globale opvarmning bare en omgang sludder.

Hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimatopmøde
  • #1   19. nov 2015 Bare endnu et terrormål. Brug pengene mere fornuftigt.

  • #2   19. nov 2015 Vi skal jo deltage som et forgangsland for at vise de andre at det rent faktisk godt kan lade sig gøre at nedsætte co2 udledning.

    Men ja det er mange penge de bruger på at sidde og snakke om at de er uenige og det ændre sjældent noget markant


  • #4   19. nov 2015 Jeps. Alle gør i forvejen hvad de kan, så det er nok svært at gøre mere. Det nytter jo ikke noget at trække ned over producenterne at køleskabet nu skal hedde A+++++++++++++. Det kommer i takt med udviklingen.

    Problemet er jo at vi er foregangsland med alt - hvad fanden skulle Danmark blande sig for med Saddam Hussein dengang? Hvis de havde holdt nallerne væk havde vi højst sandsynligt ikke haft IS i dag. Vi skal altid blande os, og specielt den med at blande sig i andre landes religion og måde at leve på er farlig.


  • #5   19. nov 2015 Men hvor meget har det ikke kostet os at være foregangsland?


  • #6   19. nov 2015 Lars K

    "Evil can only triumph when good men do nothing"


  • #7   19. nov 2015 Jeg tror der snakkes så meget om klima bare for at få os til at acceptere di erse afgifter!

    Jeg synes også det er tåbeligt hvis vi holder op med at bruge den olie og gas vi selv har i undergrunden - igen bare noget vi so land bliver fattigere af


  • #8   19. nov 2015 Lars K

    Jamen hele pointen er jo at vi IKKE skal bruge olie og gas?


  • #9   19. nov 2015 Ja, men hvorfor?

  • #11   19. nov 2015 Det er i hvert fald dumt at sætte afgift på el-biler - det et da et skrift i den forkerte retning.

  • #12   19. nov 2015 Og vi bliver fattige hvis vi ikke bruger gas og olie, og så flytter vores virksomheder til lande der forurener i en helt anden grad

  • #13   19. nov 2015 De ødelægger Danmark med alt deres klima- og miljøpis

  • #14   19. nov 2015 Lars K

    Det er ikke gået op for dig at vi rent faktisk har brug for at passe på miljøet? hvorfor tror du man kan trække vejret i Danmark og har svært ved det i andre lande som sviner mere?
    Er det sådan noget du gerne vil have os frem til?

    Og Daniel hvad er det da for en infantil holdning?
    "Jamen når de andre gør det, så kan vi lige så godt også gøre det"

    Hvorfor skal vi gøre som de andre? hvorfor kan vi ikke være et forgangsland for grøn energi, som jo ER den rigtige vej at gå? for når Olien slipper op, og det GØR den, så er vi så meget længere fremme i udviklingen at hele verden kigger til OS.


  • #15   19. nov 2015 Carsten T.

    Ja - vi skal passe på miljøet, men de steder hvor man sviner mere er der måske også mere overbefolkning, og måske er overbefolkning det største problem.

    Vi er langt fremme, og kan godt holde en pause i den grønne omstilling.

    Måske slipper olien op, men det vare længe, og så har vi ok fundet en ny løsning til den tid.


  • #16   19. nov 2015 Lars K

    Hør lige hvad du selv siger?
    Er det også sådan du går på kur eller hvad?

    "Nu har jeg trænet og spist sundt i lang tid, så nu kan jeg lige så godt smide det hele væk ved at sidde og spise kage på sofa'en frem over"
    "Når jeg så er skrumle fed så er der nok nogen der har opfundet en pille eller noget der løser problemer"

    Det kræver hårdt arbejde at gøre det rigtigt!


  • #17   19. nov 2015 Carsten

    Hehe

    Sjov men ikke helt god sammenligning, for ja , selv om jeg spiser sundt e jeg ikke fanatiker - der skal også være tid til en glad aften, og et afslappet liv...


  • #18   19. nov 2015 Det har da intet med fanatisme at gøre, det er at sætte sig et mål og gå efter det.
    Og Danmark bruger jo også forsile brændstoffer? så vi "slapper" jo også af?

    Din holdning er da mildest talt lidt på den lade side?


  • #19   19. nov 2015 Folk der ikke kan se fornuften i at passe på miljøet og planeten, har vist ikke helt forstået, at det ENESTE eksistens grundlag vi mennesker har, er planeten og det faktum at klimaet passer os rimelig godt smiley Man kan fjerne alt andet vi render rundt og tror er vigtigt, og folk ville finde ud af at det så langt fra, egentligt er vigtigt, men fjern jorden, og/eller sæt klimaet fra Mars herned, og se så hvor længe vi overlever smiley

  • #20   19. nov 2015 Jeg er nu ikke lad - jeg prøver bare a fortælle at vi hellere skal prøve at få de store "forurenings-nationer" til at gøre noget

  • #21   19. nov 2015 Tror i Better Place kommer tilbage? smiley smiley

  • #22   19. nov 2015 Philip701

    vi snakker om klima ikke om terrorisme..

    er så vidt enig i at vi skal passe på klimaet, vi har trods alt kun den ene klode vi kan bo på ( i hvert fald det man tror) og den må vi værne om.


  • #23   19. nov 2015 Jeg tror terroristerne er ligeglade med om vi "snakker klima". Jeg siger bare det er et oplagt terrormål for at få ramt vestens statsledere smiley

  • #24   19. nov 2015 det er så højst usandsynligt det ville ske.

  • #25   19. nov 2015 Måske har der været terror netop n op til klimamødet for at skræmme vestens ledere - og derved f flyttet alle sikkerhedsfolk til Paris, for måske t lave terror t andet sted?

  • #26   19. nov 2015 Lars K

    det topmøde mangler bestemt ikke sikkerhed, den er i top helt klart.


  • #27   19. nov 2015 Det var den også i februar i København - var det ikke hvad Helle sagde?

  • #28   19. nov 2015 Nej , men hvis alle kræfter er sat ind der, kan teroristene slå til andre steder

  • #29   19. nov 2015 Det er korrekt. Og det ved man jo godt, så man spreder nok sine folk. Men jeg tror desværre ikke man kan løse dette problem. Det skulle dog lige være Putin, som der går rygter om, har gjort sine atomvåben klar.

  • #30   19. nov 2015 I to (Lars K og Philip701) maler da også fanden på væggen ret hurtigt.

  • #31   19. nov 2015 Vi er vel bare realistiske. Kig dig omkring. Over 100 blev slået ihjel. Uskyldige mennesker.

  • #32   19. nov 2015 om vi så var co2 neutrale i danmark Ville vi kun forskyde jordens undergang et par minutter, der er mange andre lande der skal med hvis det overhovedet skulle ændre noget, en anden side af sagen er at det er ikke co2 der udelukkende er skyld i global opvarmning, men derimod de store mængder træ der bliver fældet i regnskoven og andre steder i verden, fokus er bare igen flyttet fra sandheden, man ved olien slipper op før eller senere, og derfor forbereder man sig godt ved stillle og roligt at ændre verdensbilledet,

  • #33   19. nov 2015 har intet med realisme og gøre at i skubber snakken hen mod terrorisme når man snakker om et klimatopmøde og hvad man stemmer d3 december...

  • #34   19. nov 2015 Spørgsmålet gik bl.a. ud på om det ikke var spild af penge og kræfter. Jeg synes det er spil af kræfter, for jeg synes man pt. skal bruge dem på terrorbekæmpelse.

  • #35   19. nov 2015 nu er klimaet jo en ret vigtig bestanddel format vi kan leve... det er terroebekæmpelse skam også men USA og venskabslande vil altid være i risiko zonen for terror ogcher dybest set umuligt at tilintetgøre den del.
    klimaet kan ændres ved en større indsats fra de forskellige lande.


  • #36   19. nov 2015 Som jeg før har sagt gør alle allerede hvad de kan - i hvert fald de lande, som deltager. Efter sådan et møde trækker politikerne bare en masse nye forslag ned over producenterne som de skal leve op til. Og kan de det? Nej - det kommer i takt med udviklingen. Ellers ender det jo bare med noget lignende en VW-skandale fordi de forskellige firmaer er nød til at leve op til nogle krav som ikke kan efterkommes. Jeg synes i stedet man burde bruge pengene på udvikling. Det når man langt længere med. Vi ved jo alle hvad der skal til - det behøver man ikke endnu et møde til.

  • #37   19. nov 2015 alt kan efterkommes det er sådan set bare et spørgsmål om viljen i de respektive virksomheder. er jo ikke sådan at politikere siger det skal ske fra den ene dag til den anden.

  • #38   19. nov 2015 Viljen - tja.. Men også pengene. Måske man så istedet skulle bruge pengene på udvikling ? smiley

  • #39   19. nov 2015 Hvad skal vi udvikle ? smiley

  • #40   19. nov 2015 Den kan du forhåbentlig selv regne ud smiley

    R M - jeg tror ikke vi bliver enige. Jeg synes det er spild af penge som jeg ser kan blive brugt mere fornuftigt. Heldigvis lever vi i et land, hvor man har lov til at have forskellige meninger - og det er da godt smiley


    Men jeg ser sådan et møde som et stort terrormål i forbindelse med at så mange statsledere er samlet ét sted.


  • #41   20. nov 2015 Godt skrevet Philip701

  • #42   21. nov 2015 Nu ligger det bare sådan at Co2 er den tungeste luftart der er, og den mængde der kommer fra bilerne når aldrig nogensinde op i luften og ødelægger ozonlaget. Det der ødelægger ozon laget er flytrafikken. Men det vil politikerne ikke indse, da de jo ikke vil reducere den. Så vil de hellere slå ned på os billister...

  • #43   21. nov 2015 Godt skrevet Æ'Markrøv: Det har intet med billisme at gøre

  • #44   21. nov 2015 æ makrøv

    det er industrielle gasser der har en ødelæggende virkning på ozonlaget og jo udstødningsgasser fra biler når op i den højde hvor ozonlaget er.. sagt på en anden måde udstødningsgassens bivirkning stiger først op til ozonlaget efter en meget lang årrække.


Kommentér på:
Klimatopmøde

Annonce