{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

225 timers arbejde {{forumTopicSubject}}

http://ekstrabladet.dk/nationen/barsk-besked-til-kontanthjaelpsmodtager-tag-polakkens-arbejde/5837362

Hvordan man kan blive stødt over at skulle arbejde hvad der svarer til 7 ugers fuldtidsjob...OM ÅRET?

Jeg synes faktisk det giver god mening, at KH modtagere ikke indirekte skal være med til at støtte social dumping ved at nægte at tage arbejde, fordi de ikke mener det er godt nok betalt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  225 timers arbejde
  • #1   22. nov 2015 Det er jo ikke meget mere end en måneds arbejde for en normal hårdtarbejdende dansker. Det må - alt andet lige - være et for kontanthjælpsmodtagerne mere end fair krav smiley

Hvis man nu siger, at de så er på fuld understøttelse resten af året, må det alligevel give en pænt stor gennemsnitlig timeløn at arbejde de 225 timer, hvis man så får understøttelse de resterende 1.700 timer af, hvad der svarer til fuldtidsarbejde! smiley

• #2   22. nov 2015 er man på offentlig ydelse skal man arbejde basta.

• #3   22. nov 2015 Som Bay siger, er det nok noget af det bedste betalte job time mæssigt. Men så snart man skal lave noget til under 180kr/time, er det ikke intressant nok, på trods af 225timer / kontanthjælp satat pr. år er pisse godt betalt.

Det handler om dovenskab hos nogle - andre er psykisk ustabile og det kan der jo være mange grunde til, fred være med det, vi kan ikke alle sammen være lige heldige psykisk smiley

Men de dovne skal bare se at komme igang, kan stadig ikke se hvorfor man kan få kontanthjælp for at være doven.

• #4   22. nov 2015 Ja det er kun ret og rimeligt. En løsning kunne være at minimumsforudsætningen for at få hjælp, hvis man ellers er rask og rørig, er at man melder sig ind i et vikarbureau. Og så må der holdes hånd i hanke med, at man tager ud til de vagter man bliver ringet op om.

Man skal alligevel stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

• #5   22. nov 2015 der er masser af muligheder for arbejde til KH modtagere. om forår sommer er der langs vejkanter cykelstier osv osv græs der kan slåes , ikke nogen der siger håndskubber men så giv dem en havetraktor f.eks. vinter ja der er sne skovling af fortove mindre veje osv osv osv.

Har selv prøvet at gå ledig der skete ikke en skid fra jobcentret så gik selv ud og fandt steder jeg kunne komme i praktik bare for ikke at sidde hjemme og dovne den af. måske jobcentrene skulle få fingrene ud og giv dem en kost osv bare for at få dem ud.

• #6   22. nov 2015 jeg er delvis enig, men hvor skal disse mennesker på kh finde de job, ja de kan da altid arbejde gratis, men det er dælme da ikke ikke en god mulighed, da det på sigt vil skade arbejdsmarkedet. for så snart arbejdsgiverne finder ud af at de kan få mere gratis arbejdskraft, så er de der med det samme og så fyrer de nogle af deres lønnede medarbejdere for derefter tage gratis arbejdskraft ind.
    alt det lort med praktikker og arbejdsprøvninger osv er noget af det mest undergravende der er sket i dansk erhvervsliv i mange år

• #7   22. nov 2015 Det er 225 timer. De kan bl.a. tage et vikarjob, eller deltidsjob. Det vil kræve at de i snit arbejder 4,3 timer i ugen, hvis de virkelig ikke magter at arbejde mere end én dag ad gangen.

Nu kan jeg ikke tale for andre arbejdspladser, men de EGU'er, arbejdsprøvninger mm. vi tager ind, koster ikke nogen arbejdspladser, for de indgår ikke i beregningen af ansatte.

• #8   22. nov 2015 er enig i at dem der kan arbejde skal arbejde, så er den egentlig ikke længere.. Men de går altså også efter dem der er syge og på kh, det kan jeg så ikke se logikken i at de vil gøre syge mennesker mere syg.

• #9   22. nov 2015 Hvis du er syg kommer du i sygdomsopfølgning, med henblik på at få dig tilbage på arbejdsmarkedet eller lave en kvalificeret vurdering af hvad du kan. At sygdomsopfølgning i nogle kommuners optik så bare betyder "manuelt samlebåndsarbejde" er noget lort. Har været der.

Jeg synes ikke der som sådan er noget galt med, at man prøver at få folk i gang igen(også de som skal omskoles osv) problemet er som oftest de små røvhuller til skrankepaver der skal formidle reglerne.

• #10   22. nov 2015 Brian
    ved godt hvordan systemet virker og ja selvfølgelig hvis man kan omskoles og man kan arbejde bare en smule, så give jeg dig fuldstændig ret, helt klart... systemet er bare så ufattelig snæver synet med deres regler... kan fortælle dig så meget selvom man er syg pga kræftbehandling som egentlig kun giver en få måneder ekstra levetid så skal man ud og arbejde og ved det fordi de gjorde det ved min far

• #11   22. nov 2015 Sådan noget er jo også helt fucked.

Kommentér på:
225 timers arbejde

Annonce