{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oktan mega lavt i US??
  • #5   19. dec 2015 Du kan ikke sammenligne de tal, de er ikke opgivet i det samme.

• #6   19. dec 2015 De har mere Alkohol i deres, her er en fin test af de forskellige

https://www.youtube.com/watch?v=WOAyoCo3xXA

• #7   19. dec 2015 Oktan-tal i Europa = Oktan beregnet fra "ROZ"
    Oktan-tal i US = Oktan beregnet fra "PON"

ROZ = Research Oktan Zahl"
    MOZ = "Motor Oktan Zahl"
    PON = tværsnit af ROZ og MOZ

US Regular = 87-88 US Oktan
    US Midgrade = 89-90 US Oktan
    US Premium = 91-93 US Oktan

De fremhævede tal er den tilsigtede oktan men ikke nødvendigvs hvad du får.

Anyway... 'PON' vs. 'ROZ':

US Oktan 87 = EU Oktan 92
    US Oktan 88 = EU Oktan 93
    US Oktan 89 = EU Oktan 94
    US Oktan 90 = EU Oktan 95
    US Oktan 91 = EU Oktan 96
    US Oktan 92 = EU Oktan 97
    US Oktan 93 = EU Oktan 98

• #8   19. dec 2015 Stop lige jer selv. Det skyldes at vi EU måler oktantallet i "RON" metoden, og at de i USA bruger "MON". 91 oktan i USA svarer ca. til 98 RON.

• #11   19. dec 2015 Problemet er ikke så meget tallet, problemet er de tilsætninger der skal til for at nå der op. MTBE som blev tilsat for at f 98 oktan førhen blev forbudt.

• #14   19. dec 2015 Selvom vi har V-Power og lignende i Danmark, er det stadig noget ringere benzin end f.eks Aral benzin i tyskland.

• #16   19. dec 2015 Morten - Det er jeg udemærket klar over. Kører rally i fritiden, og bilerne går bare bedre på Arals 102 oktan end vores egen v-power.

• #17   19. dec 2015 Jeg ser indimellem tankstationer med "race fuel" smiley

Men motoren skal vel være kørt ind til det, der er vel ikke meget fidus i at hælde det på en alm. bil som er som den kom fra fabrikken.

• #18   19. dec 2015 Sådan rigtigt race fuel kræver en indkøring for at få det maksimale ud af det.

Så ja, hehe.

• #22   19. dec 2015 Morten -

Jeg kan også bruge tid til at slå op på google, og citere fancy kilder. Men i stedet taler jeg bare af egen erfaring. Arals 102 oktan lugter også som rigtigt racer brændstof, og ikke bare af almindeligt 95 blyfri som V-Power gør. Hvad de putter i af tilsætninger ved jeg ikke, men det giver bare en sundere forbrænding.

Og som du i øvrigt selv nævnte tidligere, så er oktan tallet ikke det vigtigste. Deres er tilfældigvis bare oktan 102, hvor v-power er omkring de 99. Men irrelevant i denne sammenhæng.

• #24   19. dec 2015 tak for svar gutter

• #27   19. dec 2015 Hvad med biler der er lavet som Ford og Saab til at køre på 80% ethanol? De kan vel justere tændingen langt op over de 103 oktan i nævner?

• #29   20. dec 2015 #25
    Det er som regel Ferrari, Lamborghini og lign. jeg ser holde ved "race fuel" pumpen. Også tunede Mustangs og Camaros.

• #31   20. dec 2015 Nogle bilmærker har ret heftig bankestyring med indlæring. Det kan håndtere det, selv om det er en sugemotor, man tryklader på.

Morten, har en kammerat, han havde en vectra c før, den skulle have noget vpower en gang imellem, gætter på det er fordi den har fyldt tabeller op med konservativ tænding pågrund af noget dårlig benzin(92-95)

• #33   20. dec 2015 I 2004 havde jeg en 2000 celica T23 som vi byggede turbo på, den kørte med den orginal tænding og brændstof, der var kun monteret minisquirt til og styre ekstra benzin.
    Når den kom ud fra vinterhi, kunne jeg mærke tabeller var nulstillet, der skulle den lige fyres af nogle gange, inden den trak rent.

• #34   20. dec 2015 Sunoco laver da racefuel med 130 Oktan så det findes. Problemet er bare at benzin over 95 oktan bliver progressivt dyrere at raffinere eller "forbedre" med additiver. Additiver hjælper kun til en hvis grænse og vi kunne som sådan sagtens få 130 oktan i standerne.... hvis folk ville betale merprisen.

• #36   20. dec 2015 Ja ok my bad. 104 blyfri og 118 med bly

Kommentér på:
Oktan mega lavt i US??

Annonce