{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Tilbagebetaling af forsikringsudbetaling {{forumTopicSubject}}

Jeg tegnede i sin tid forsikring hos et forsikringsselskab. Nogle år efter erhvervede jeg mig en motorcykel og tegnede derfor også MC forsikring i samme selskab uden problemer.

Da jeg så et stykke tid efter vælter på motorcyklen og det ender med en skade. Tager jeg kontakt til forsikringsselskabet. Det ender med en erstatning og jeg er sådan set tilfreds.. indtil der er gået et par måneder, og én jeg taler med, nævner for mig om jeg havde overvejet at flere selskaber har en tilvalgsforsikring man skal tegne for at få 100% af erstatningen udbetalt når man kører motorcykel. Dette har jeg intet hørt om, og det ender med at jeg går ind og læser i de generelle forsikringsregler på firmaets hjemmeside, og ganske rigtigt gemmer der sig en paragraf der siger at jeg kun vil få 50% af erstatningen udbetalt, hvis ikke jeg har en MC tilvalgsforsikring. Jeg er nu lettere frustreret, for da jeg tegnede mine forsikringer, sagde assurandøren absolut intet om nogen tilvalgsforsikring eller forholdsregler.

Jeg står nu i den situation, at forsikringsselskabet tilfældigvis har udbetalt 100% erstatning (hvorfor ved jeg ikke), men nu ved jeg ikke om jeg tør ringe ind og tegne MC tilvalgsforsikringen. Hvad nu hvis de opdager at de har udbetalt for meget? Kan de så kræve 50% tilbage? Dette er jeg selvsagt ikke interesseret i, da jeg ikke mener jeg er blevet rådgivet ordentligt da jeg i sin tid tegnede forsikringen.

Erstatningen blev indsat på en kreditorbeskyttet konto, men kan de så gøre krav på penge fra mine andre konti?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilbagebetaling af forsikringsudbetaling
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   5. jan 2016 Du ringer bare ind og forsikre en ny mc..
    1. Det er ikke dit problem hvis de har haft lavet en fejl
    2. Tror ikke de har lavet en fejl, da det ikke lyder korrekt at man skal betale ekstra for at få erstattet sine ting 100%... Lige meget om det er mc eller guldfisk smiley

• #2   5. jan 2016 Havde du mén efter MC skaden.? For det er kun der man kun får 50% hvis man ikke har MC dækning

Hvem er du forsikret hos.?

• #3   5. jan 2016 BG PIRAT.

Man skal have MC dækning på sin ulykkesforsikring hvis man kører knallert 45 eller MC, ellers er der kun 50% dækning ved mengradsskader.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #4   5. jan 2016 Hvis det er personskade, så er det ulykke der skal ind over også, som skal have ekstra skrevet ind, men som jeg tolker det, så er det kun mc erstatning..
    Og der burde der ikke være noget ekstra der skulle indbetales

• #5   5. jan 2016 Præcis

• #7   5. jan 2016 Det var min heltidsullykkes erstatning. Ved en mén grad på 5% fik jeg hele erstatningen, men har ikke tillægsforsikringen for at køre MC, da assurandøren ikke nævnte noget om det da jeg tegnede min MC hos dem. Jeg var altså ikke klar over at der overhovedet var en tillægsforsikring der skulle tegnes.

Men hvis jeg nu ringer ind og tegner en forsikring (skal have tegnet en bil forsikring nu her) og så samtidig siger at jeg også lige skal have den tillægsforsikring for MC.. så kan de jo se at der for nyligt er udbetalt en erstatning, hvor de har glemt at trække 50% fra.

Jeg havde på samme tid en mindre ulykkesforsikring i et af deres søsterselskaber, og de fangede min manglende tillægsforsikring. Denne forsikringssag blev først kørt senere. (Her kan man så spørge sig selv, om en ekstern tegnet forsikring må tage udgangspunkt i manglende tillægsforsikring på en anden aftale, men da det var et mindre beløb, har jeg ikke gjort noget ved det)

• #9   5. jan 2016 Du har ikke haft nogle person skader vel.? For så er ulykkesforsikringen ikke relevant, og det er her MC tillæget kommer ind.

MC'ens skader skal dækkes af MC'ens kasko og her er der ikke noget der heller tillægsdækning hvis man har fuld kasko.

Er du blevet opkrævet selvrisiko.?

• #10   5. jan 2016 Der skete personskade. Det er en erstatning for varigt mén jeg har fået. Det jeg er utilfreds med er, at jeg ikke er blevet oplyst om MC tillægsforsikringen som skulle tillægges min ulykkesforsikring, da jeg tegnede min MC forsikring..
    Men mit spørgsmål er egentligt om der er nogen der ved om forsikringsselskabet kan kræve penge retur efterfølgende?

• #11   5. jan 2016 Skift selskab hvis du kan få noget tilsvarende andet sted..

Kommentér på:
Tilbagebetaling af forsikringsudbetaling

Annonce