{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte fra propsikringer til automatsikringer
  • #2   24. jan 2016 fornemt ... takker

  • #3   24. jan 2016 Hvis du selv køber materialerne, og du ikke vil have noget billigt bras skal du regne med ca. minimum priser: (Yousave.dk)

    Eksempel:

    Schneider automatsikring 10a 1P+N: 130kr i alt
    -------------- --------------------- 16a 3p+N: 250kr i alt

    Normalt vil man også skifte til HPFI relæ, hvis det gamle kun er HFI

    Schneider HPFI relæ 40A 4P: 180kr

    Så kan der komme andre udgifter, hvis selve tavlen er porøs, eller hullet. Der må ikke være flækker, eller åbne huller i kassen, så vil en autoriseret sige at den skal skiftes, hvis han da ellers går efter retninglinjerne.

    Men hvis du går til en aut. får du ikke materialerne til de priser, så kan du godt gange prisen, med 2-3 stykker, så du kommer ikke langt for 1000kr, hvis det viser sig at alle sikringer, HFI og tavle skal skiftes.

    Mht. til grunden du vil skifte. Hvis det er fordi dine porcelæns sikringer springer i ny og næ, så skift endelig ikke til aut. sikringer, så vil det som regel blive meget værre, da de er meget mere følsomme.


  • #5   24. jan 2016 Hej
    0 kr
    Er slf DIY autoriseret installatør
    MVH Kp


  • #7   24. jan 2016 Ja, hvis dine smeltesikringer allerede er meget belastet, er det ikke altid en fordel at skifte til automatsikringer. Man kan dog få automatsikringer der er knap så følsomme, dog lidt dyre så. Men vælg en god kvalitet.

  • #9   25. jan 2016 #6 Ja, det lyder som en meget realistisk pris i Kbh. og omegn

    #7 Ja, det er korrekt. Den normale man bruger er type C. Man kan godt gå op i type D, som er en anelse mindre følsomme, men det ændrer ikke på at det som udgangspunkt, er en rigtig dårlig idé, at skifte til aut. sikringer, hvis man har problemer med at porcelæns sikringer springer, pga. ældre elinstallationer, som ikke var dimensioneret, til nutidens elforbrug. Idag, skal der være mindst to grupper bare i et køkken (som regel en lysgruppe, som godt må hænge sammen med noget andet, og så en gruppe kun til stikkontakter i køkken) Sådan lavede man det ikke førhen, så derfor kan man ikke bare bruge løs i et køkken, ved mange ældre installationer, som ikke er lavet til det.

    Nu er det jo svært at vide, om det er grunden til at OP vil skifte, da han som så mange herinde, laver en beskrivelse hvor man skal gætte sig til 80% af situationen, grundet manglende oplysninger, om hvorfor/hvad/hvem osv osv smiley


  • #11   25. jan 2016 Tommy A, hvis du nu skal fejlsøge på aut. mat sikringer, eller alm. skruesikringer for den sags skyld, så skal man stadigt skrue ledningerne af på gruppen, da der stort set altid sidder flere ledninger på hver fase, ergo er det ligemeget om det er aut. eller alm ;)) Er selv elektriker, og smed tavlen op da jeg købte hus for 9 år siden med aut. sikringer, har ikke en eneste gang været nede og slå nogle af dem op endnu ;))

  • #12   25. jan 2016 #11
    Hvis du laver en ny installation, så har du forhåbentlig ikke mere end et kabel pr. gruppe, så er det dælme en amatøragtig installation. Hvis det er gamle kabler, er du undskyldt smiley

    Og nej, jeg har heller ALDRIG haft en automatsikring der er slået hjemme ved mig, og det er lavet for 12 år siden. Hvis el installationerne, er lavet korrekt, og med nyere kabler uden overgang, af nogen art, er det kun monteringsfejl, eller underdimensionering der får sikringerne til at slå, de beskytter jo kablerne, deraf navnet "sikringer"


  • #13   25. jan 2016 Min egen er lavet med et kabel per gruppe, det er så også den eneste tavle jeg nogensinde har set det med, der er satme 7-8 og 9 kabler i alle grupper jeg roder i på jobbet, hvor ledningerne er lige til at trække ud osv. smiley Godt man ikke roder med det små pjat mere ;D

  • #16   25. jan 2016 Ja jeg er godt klar over, at man KAN trække flere kabler pr. gruppe, personligt gør jeg bare alt for at undgå det.

    Hvad er de to løse ledninger der stikker ned fra toppen til? Er det når du skal vågne om morgenen? smiley


  • #18   25. jan 2016 De folk der kører tre, eller flere kabler i underlag/forfradåser skulle have tæsk! Jeg skulle engang montere en hvor der var kørt tre stk. 7 leder, ned i en fuga række. Selvfølgelig kunne fjolset ikke selv få det samlet. En anden gang gik jeg i TRE uger, og borede huller i nye gipsvægge, fordi dem der havde trukket kablerne havde lagt dem forkert, så jeg skulle lige finde kablerne i 180+ lejligheder... Hver gang derefter har jeg set rødt, når folk ikke aner hvad de laver! smiley

  • #24   26. jan 2016 Hold da op. Man er væk et par dage og tråden fik sit eget liv smiley

    Mht folk der spurgte hvorfor jeg ville skifte, så har jeg en af 10a sikringerne der virker til at være en løs forbindelse i. Så tænker jeg at jeg lige så godt kan undgå at købe flere propper, og skulle skrue på, og gå på automat sikringer samt er hpfi relæ . det bedste tilbud jeg har fået indtil nu er på 1900 ex moms for nye sikringer og relæ


  • #26   26. jan 2016 Udskift fra propper til automatsikringer på 3x10a og 3x16a og udskift af HFI til hpfi relæ

  • #28   27. jan 2016 Det er et hus jeg bor i. Vaskesøjle har jeg skam, vaskemaskinen på kraft og kondenstumbleren på alm strøm. Kører fint!

Kommentér på:
Skifte fra propsikringer til automatsikringer

Annonce