1.534 visninger
|
Oprettet:
Ejendomsmægler elev/trainee ? {{forumTopicSubject}}
Hej
Går med tanken om at blive ejendomsmægler, så ville høre om der var nogen herinde der kunne hjælpe med et par spørgsmål jeg har..
Så vidt jeg har læst mig frem til kan man blive ejendomsmægler både med og uden en finansøkonom, er det rigtigt eller helt ved sidem af ?
Nogen der evt. Kunne fortælle om fordele/ulemper ved de forskellige uddannelsesmetoder ?
Jeg har selv en 3årig HHX uddannelse, som ifølge nogen steder skulle være nok til at kunne få en elev/trainee plads..
Er det nemmere at finde en elev/trainee plads med en finansøkonom eller er det, det samme ?
Håber nogen kan hjælpe
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Er det ikke sådan indenfor mange brancher? Man slæber sig igennem lorteopgaver, til en lavere løn, for at optjene striberne på skuldrene.
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 123
Som Carsten skriver tror jeg det er ligegyldigt hvor man arbejder så skal man arbejde sig op
Er der andre med input så skriv gerne
feb 2005
Følger: 33 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 103 Svar: 1.700
Din løn vil ca. svare til en normal elevløn.
Er du "heldig" har du måske en løn på 10.000kr. før skat og så får du 500kr. når der bliver solgt et hus i forretningen. Så kan du jo håbe at de andre mæglere får skudt nogle af...
Du kan også komme ud for at få en løn på 10.000kr. og så får du en lille beskeden sjat penge når du sælger et hus... Så er pengene sgu lidt mindre
Du skal også være indforstået med manglende fritid. Kunder der ikke respektere at du har et liv ved siden af jobbet... Din telefon kan ringe kl. 22.30 fordi de liiiiige har et spørgsmål...
Du har bestemt ikke fri i weekenderne, helligdagene eller på nogen anden måde fri hvor andre har det...
Ud over lønnen, så gælder punkterne i øvrigt også når du er færdig som elev/traniee...
Når det så er sagt, så er der også mange mega fede ting ved jobbet som mægler!
Er du dygtig, så kan du skovle penge ind...
Du vil opleve et kæmpe sus når du sælger en kæmpe kasse til 6 millioner.
Du vil elske det psykologiske spil mellem dig og kunden.
Nu siger jeg en sætning der giver mig bræk i munden...
At være mægler er ikke et job, det er en livsstil og det skal du være indforstået med...
Min slut kommentar... Spar på slikhåret og vis dit virkelige jeg... Det skaber troværdighed og det giver dels bedre salg, men også tilbagevendende kunder....
Ejendomsmægler elev/trainee ?