599 visninger
|
Oprettet:
Hvilket tv skal jeg vælge?? {{forumTopicSubject}}
Har idag været ude for at købe tv - men kom alligevel lidt i tvivl..
Valget stod egentlig på Samsungs 55" 7005, men så fik vi øje på LG's 772v2 i samme størrelse.. Kunne faktisk bedre li' fjernbetjeningen på denne model, da den virkede nemmere at bruge til internettet..
Dog kan Jeg ikke finde nogle anmeldelser på f.eks. flatpanels.dk
Hvad ville i vælge og hvorfor.. Lyd er underordnet da vi kommer til at kører den over evt. Soundbar/reciever..
Tak..
jul 2013
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 126
Og den er langt bedre end Samsung, (Som jeg også har haft i 7 Serien)
Smart tv delen fungere langt lang bedre, og mere stabilt.
Det ENESTE problem jeg har oplevet med min var at jeg skulle skifte Batterier i fjernbetjening
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 24 Emner: 287 Svar: 1.387
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 11 Svar: 172
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 8
Er af den overbevisning at Phillips TV er fantastiske. Er også helt vild med deres baggrundsbelysning der ændrer farve alt efter hvad der sker på skærmen.
jun 2013
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 58
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
Hold dig til Panasonic, LG og visse sony er også okay billede.
Glem smarttv, 3D osv.. Google Chromcast eller Appletv er alligevel bedre end det tvet har indbygget.
Heldigvis skriver du at du er ligeglad med lyden, da du bruger noget andet.
Panasonic putter altid skod højtalere i deres, for at bruge flere penge på et bedre panel. Og det er vel det man ønsker i et tv!!
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 1.658
Er en VW UP så også den bedste bil, over alle andre biler??
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
Hvis vi tager udgangspunkt i de to modeller du vælger, ville de fleste/alle filmfanatikere vælge Samsung'en
LG's LCD skærme har et grundlæggende problem med at vise helt sort, og det er ret tydeligt hvis du ser film i et mørklagt rum.
Det er pga. LG bruger deres egen IPS teknologi, som har nogle problemer, m. bla. IPS glow, som "brænder" igennem det sorte. Hvis du skal have ordentligt sortniveau på et LG tv, skal du op i deres OLED tv, men de har så nogle andre problemer såsom burn in, som den ældre Plasma teknologi også havde. OLED bliver nok først rigtigt godt, her indenfor de næste par år.
Samsung's 7005 er klart bedre billedemæssigt, end LG 772, da de bruger det langt mere populære VA panel. Sortniveauet, er simpelthen betydeligt bedre, og det gør at billedet, bliver meget pænere, da sort er ekstremt vigtigt, på et stort film tv. Hvis du aldrig ser film, er det mindre vigtigt, men dog stadigvæk noget man skal tænke over, der er masser der har sendt deres IPS skærme tilbage, pga. de ting jeg nævner.
Og jeg har selv to LG pc skærme, og telefon, så har intet had til mærket, men der er sortniveau, heller ikke så vigtigt som på et tv.
LG's mellemklasse tv'er, er altså sjældent gode nok billedemæssigt, hvis du sammenligner med Sony, Panasonic eller Samsung.
Jeg kender en MASSE detaljer om de fleste modeller, men det vil tage for lang tid at komme ind på dem.
De to tv'er jeg vil råde dig til at vælge imellem er enten det Samsung 7005, som du selv refererer til, eller også skal du kigge på Panasonic's CX700/CXC725, som er i samme prisklasse. Lad være med at kigge på CX740/CX750, hvis du falder over det, da de to modeller også bruger det omtalte IPS panel, med samme problemer.
Og til dem der nævner hz (hertz), alle paneler idag, i tv der bliver solgt, er native 100hz paneler, eller 200hz på de virkelig dyre modeller. Eller 50hz, hvis man virkelig køber noget billigt skrammel, uden viden om tingene.
Alt det med 600hz, 800hz, 1000hz, 2000hz bmi osv, det er RENT salgstricks, de tal er fuldstændig ligegyldige for tv'et, for det refererer til billedebehandlingsforbedringer, og i 98% af tilfældende, skal alt det slåes FRA alligevel, for at få det bedste billede, så glem alt det snak om hvor vigtige de salgs hertz er, det er noget sludder.
Held og lykke med det
Hvilket tv skal jeg vælge??