Spørgsmål ang. maskinmester udd. {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
Jeg går og tænker på at læse til maskinmester start 2017 og tænker der er et par stykker herinde der har gået samme vej i tidernes morgen og kunne give et par fif og råd
Først og fremmest:
Hvor meget tid skal man regne med at bruge på lektier i hverdagen og hvor krævende er uddannelsen generelt? Ved godt det kommer an på hvem man er, men har man tid til at ånde bare en gang imellem?
Hvad gjorde folk med økonomien - SU er jo lidt langt fra den normale indtægt jeg har haft - Arbejdede folk ved siden af eller skal jeg forvente at opsparingen skal på overarbejde hvis ikke jeg kan klare mig på SU?
Hvad for en skole er bedst Kbh eller Århus? Har begge to i overvejelserne.
Har en baggrund som mekaniker men har været ude for faget nogle år og er 29 når jeg starter, bare til dem der evt ville spørge.
Og jeg er nok lidt langsom om at svare da jeg pt. er i Asien, men alle svar og generelle råd vil blive modtaget med kyshånd
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Jeg kunne nå og lave alt i hverdagene stort set, og brugte weekenderne på at slappe af som regel..
Men igen kommer an på hvem man er osv, der er dog meget læsestof og interessere det dig ikke, så glem det..
Af dem jeg gik med der dumpede, var ene og alene manglede indsats i timerne og lektierne..
Af penge havde jeg sparet 100 kg op, og arbejdede på mit gamle job i ferier, så et gik okay, havde bil osv..
Skal ikke kunne sige om Århus eller Kbh er bedst, det jo nok smag og behag, jeg gik i Frederikshavn og var fuldt ud tilfreds..
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 296
Min lillebror har gennemført udd.... Jeg vil sige du skal regne med at bruge en stor del af fritiden på det. 3-7 timer dagligt udover skematimerne. Mht økonomi så arbejdede jeg fast hver weekend til at supplere SU. Også handler det om at bo billigt og nøjsomt... Så kan det lade sig gøre. Men man kan også tjene en noget federe løn. Så hæng du bare i, så skal det nok lykkedes.
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 296
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
Spørgsmål ang. maskinmester udd.