{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.402 visninger | Oprettet:

Varmepumpe strømforbrug {{forumTopicSubject}}

Godaften alle.

Et lille rækkehus på 64 m2 2v. med varmepumpe.
Hvad koster det ca km året / mnd i strøm?

Det en mitsubishi muz-fd25vabh model.

Er ikke meget inde i det, og vil nødig stå med en kæmpe el regning når den falder og få et chok hvis det for dyrt.

ud over pumpen er der også el radiatorer.

husets varmekilde er el på bbr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmepumpe strømforbrug
  • #1   22. apr 2016 Er fet luft til luft eller luft til vand varmepumpe?

• #2   22. apr 2016 luft til luft mener jeg

• #3   22. apr 2016 Py det ka bliv lidt dyrt. Men du ka se hvor mange kwh den bruger på den så ka du bar regne på det

• #4   22. apr 2016 .

profilbillede
  • #5   22. apr 2016 Gå til el-selskabet og hør hvad de sidste par års regninger har været på, kan man godt, og det smart at gøre.
    Mitsubishi laver gode pumper, de er blandt de bedste, det er COP værdien der er interessant, den fortæller hvor mange gange du får el tilbage for hver direkte givet ud kr,-
    1:4 er fint

• #6   23. apr 2016 Vi har el-varme.men bruger aldrig radiatorerne, lige nu er der fyret op i brændeovnen.
    Pris med radiatorer 1ste hele år, kr 24.000,- nu vel omkring 10.000 med en knægt på 5 år oven i.

De dårligste pumper ligger 1:2.5 men de sælges med højere afkast på typemærket, men det er nogen svindelfirmaer fra østen som står bag dem, og man må jo stole på det der står på CE mærket osv. Nogen af dem bliver solgt gennem danske auktionsfirmaer, de oplyser en COP værdi på 1:4 cirka, men de er meget ringe.

• #7   23. apr 2016 tak for svar.

vil pumpen ku varme huset op? trods alt 2 plans 2 værelses på kun 64 m2.

udlejer siger 2 mennesker ca 1000kr om måneden i strøm (el vandvarmer også).
    jeg kun 1

• #8   23. apr 2016 COP værdien på den du har der var 5.33, da den var ny, og det er ok. Men idag bruger man SCOP værdien istedet for COP værdien, da COP værdien, er for afhængig af de tal fabrikanten giver, og den tager heller ikke højde for vejrskifte osv. Du skal nok regne med en SCOP værdi på ca 4.5 på den der, dvs at den kan afgive i omegnen af 2700W varme, når den optager 600W el. El koster i runde tal 2 kr pr. KW, så den koster ca 1.20kr pr. time den kører. Jo ældre den bliver, så må du forvente at SCOP værdien falder med årene, og den derfor bruger det samme strøm, for at afgive mindre varme.

• #10   23. apr 2016 Vi kan jo ikke svare på hvad det vil koste...

Nogen mennesker skal have 24 grader i huset hele året rundt, nogen har slet ikke varme på om sommeren, og andre har et helt andet forbrug..

Du må jo selv vide hvad du selv kræver af varmegrader, og om du er meget kuldskær...

• #11   23. apr 2016 Er typen der i den kølige ende ift hvor varmt man vil ha det

det var også mere et slav på tasken. om jeg kommer til at sidde med en strøm regning på 1000kr om måneden eller 4000

• #12   23. apr 2016 Hej
    Har selv haft et 1 1/2 plans hus på 136 m2 som blev opvarmet med 2 Panasonic VP. fra årgang 2000 !
    det kostede ca. en 1000 kroner om måneden hele året i strøm så længe ude temperaturen var over minus 10 grader (under så er VP uøkonomisk)
    polobjørn

• #13   23. apr 2016 Som jeg skriver; Spørg el-leverandøren i det område, hvad der er betalt om året de sidste par år, det er det eneste relevante, alt andet er rent gætteri.

• #15   23. apr 2016 Tak for svar. det vil jeg gøre Allan.

ja det vist ca 0.50 kr i rabat pr kwh alt over 4000 kWh

• #16   24. apr 2016 Kan sige at jeg fik oplyst en el-regning af udlejer der lød på godt kr 1.000,- men den endte i 2.000,- og det gav den forrige lejer også, og det ville jeg have kunnet tjekke, men gjorde det ikke, desværre.

Kommentér på:
Varmepumpe strømforbrug

Annonce