{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Førstegangs Campist - Køb af Campingvogn. {{forumTopicSubject}}

Godaften derude!
Overvejer kraftigt at købe mig en brugt campingvogn, for at se om det var noget for os. Men må indrømme jeg er lidt grøn på det område.
Umiddelbart tænker jeg at kaste max 20.000 .- efter en brugt vogn, for at se om det overhovedet er noget man gider, men samtidigt skal det jo heller ikke være noget lort, men udfra hvad jeg har set på, syntes jeg det ser fornuftigt ud, det man kan få i den prisklasse.

Men hvad skal man gå efter? Jeg tænker jo Hobby, Adria, Dethleffes, LMC, Kabe som nogen fornuftige mærker. bl.a Hobby, syntes jeg man kan få meget i den prisklasse.

Hvad skal jeg kigge efter? Er godt klar over fugt er en stor dræber inden for campingvogne.

Kom gerne med inputs, både godt og dårligt hvad der skal kigges efter, og hvad man skal holde sig fra smiley
God weekend!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Førstegangs Campist - Køb af Campingvogn.
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #1   30. apr 2016 Kan du ikke låne en af en ven eller familie først nu du vil se om det overhovedet er noget for dig/jer.

• Kenneth N
    Kenneth N Tilmeldt:
    okt 2015

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 84
    #2   30. apr 2016 LIge meget hvad mærke du køber så gør dig selv den tjeneste at ofre den fugttest, det kan spare dig for mange ærgelser senere hen, og jeg plejer selv at betale for den, så kan man nemlig med god samvittighed sige pænt nej tak hvis den ikke lever op til forventningerne.

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #4   30. apr 2016 Du kan også vælge at leje en som allerede er opsat på campingpladsen. Det er noget billigere og så kan i koncentrere jer om camping istedet for opsætning. Så kan man vente med at købe til næste sæson..

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.381
    #5   30. apr 2016 Jeg har købt og solgt lidt forskelligt, indenfor de sidste par år, de fleste til under 10.000 kr.
    Jeg oplever ikke den store forskel i kvalitet, når vi er nede i det prisleje.
    Den største forskel er mest designet, når vi bevæger os fra 70'erne og op til 80'erne, både indvendigt og udvendigt.
    Vil du bruge 20.000 kr, får du nemt en 90'er vogn.
    Glem fugttest. Bare hav øjne og fingre med dig, når du kigger.
    Tjek udvendigt bund, om den er blød. Ofte hjørner eller ved døren.
    Indvendigt tjekker du alle hjørner, både bund og top også de svært tilgængelige steder, taglemmen kan også være udsat.
    Føles bunden blød når du går rundt i vognen.
    Fronten er også et sart sted med fugt. Har haft et par stykker hvor hele fronten skulle skilles ad og det kan være et større arbejde.
    Så vidt muligt, tjek om vand, gas og el virker.
    Mange vogne kører med gamle dæk. Se datoen.
    Virker håndbremsen, er der stålwire til nødbremsen, revnede ruder.
    Nogen af tingene er småting, men det skal stadig afspejles i prisen.

• Gert H
    Gert H Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Svar: 14
    #6   30. apr 2016 Gør dig selv den tjeneste og gå ind på et seriøst campingforum, google er din ven.
    Herinde fremhæves hvad folk selv kan li´. Og kritiseres mærker som måske den dumme nabo har. Du får ikke et reelt svar.

--rettelse, nr. #5 Rasmus, gode råd du kom med.

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #7   30. apr 2016 Skulle lige hilse at sige at det kan være en meget værre børnehave i et campingforum. Mærkeloyaliteten bliver ikke mindre, bare fordi alders gennemsnittet bliver ældre.

• #8   30. apr 2016 Fin en campingplads hvirnde lejer campingvogne ud og tag på en ferie til dem inden i køber.
    Så kan inde om et glasfiber skur med køjer noget for jer.

• #9   30. apr 2016 jeg bord ca 150 dage i min Campingvogn som rejsemontør..
    det er en lille Burstner fra 1994.. den er temmelig lys i farverne hvilket jeg syntes er rart..

i Januar boede jeg i Gråsten med minus 13 grader og sne storm.. der var der ingen problem med at holde 22 grader inde i vognen..

• #10   30. apr 2016 Tak for gode svar Gutter. smiley

Kommentér på:
Førstegangs Campist - Køb af Campingvogn.

Annonce