{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.245 visninger | Oprettet:

Vask af indpakket bil {{forumTopicSubject}}

Hej bag jeg har for nogle måneder siden overtaget en bil der pakket ind i folie, og når jeg vasker den er det som at alt skidtet ikke bliver skyllet af og det irriterer mig, jeg gør det på samme måde som med min gamle som havde "almindelig" lak... Nogen der har nogle tips eller ved om der er noget specielt når man vasker på sådan noget foile


På forhånd tak smiley og god weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vask af indpakket bil
  • #1   6. maj 2016 Du skal købe en taxa vask, den er uden lakforsegling, mv.

  • #2   6. maj 2016 Glemte at nævne jeg som regel vasker i hånden

  • #3   6. maj 2016 Ja jeg er selv en af dem der har folie på bilen og har haft det i snart 2 mdr og jeg har indtil nu kunne nøjes enten med den billigste vask i vaskehallen eller ved bare at vaske den i hånden vha el alm bøste beregnet til bilvask og enspand sæbevand.

  • #4   6. maj 2016 Noget af det absolut dummeste du kan gøre med en bil generelt og især en wrapped bil, er at smide den i en vaskehal. De børster gør mere skade end gavn og hvis du er rigtig uheldig, kan de rive folien op ved samlepunkterne.
    Hvis du vasker i hånden har du så en højtryksrenser?
    Jeg starter altid med at skylle bilen godt af med en højtryksrenser (og være ekstra varsom ved samlepunkterne). Herefter kan du begynde at skumme den ind, men sørg for at bruge pH neutralt auto shampoo uden voks i. Mat folie skal forblive mat - derfor skal det ikke have voks, lakforsegling eller lignende!
    Det er bedst at bruge en vaskehandske. Enten en lammeskinds- eller en mikrofiberhandske. Efter du har vasket i hånden og skyllet bilen ren, så benyt mikrofiber klude til at tørre overskydende snavs og vand af med. Husk at gøre dem lidt våde, da de så absoberer langt bedre, end hvis de er tørre.
    = Ren wrap, ren bil.


  • #5   6. maj 2016 Sådan noget pjat!

    Hvis ellers folien er lagt korrekt, falder den ikke af i vaskehal.

    Borset fra det, er din forklaring om vask af bilen helt efter bogen, hvis ikke man ønsker at benytte vaskehal. Husk dog på at enkelte kommuner forbyder vask af bil i indkørslen.


  • #6   6. maj 2016 Tåler folie affedtning?
    Det er godt mod skidt der sidder ekstra godt fast efter en vinter.


  • #7   6. maj 2016 Tusind tak for hjælpen, det prøver jeg at gøre helt efter bogen med høj tryksrenser, og det er lavet rigtigt dårligt, desværre ikke mig der har fået det lavet men sådan er det. smiley

  • #9   6. maj 2016 #4
    den holder ikke med folieret bil ikke må komme i vaskehal.....

    har gennem de sidste +15 år kørt med biler der folieret og kører i et firma hvor der er +100 biler der 95% af dem er pakket i folie og ikke så meget som en eneste bil hr nogen sinde mistet folie i en vaskehal.


  • #10   7. maj 2016 Når man tørre en bil ved håndvaskning så ligger men microfiber håndklædet flat på bilen og trykker let med begge hænder ikke noget med at hive den over lakken for så riser du den og husk at have et vaske gitter i spanden med vand så din vaske handske ikke kommer ned i bunden til alt skittet og så bruger men aldrig en børste på lak eller ander dele da de gør mere skade end gavn

  • #12   7. maj 2016 Morten det helt rigtigt men man skal stadig passe på med børsten da den samler en masse skidt og små sten

  • #13   7. maj 2016 Morten>> "En til rent vand og en til at skylle klud/handske/børste"

    Du mener en med rent vand til at skylle hanske og en med sæbevand!!

    Jeg har brugt 2 spandesystem med gritguard i 3-4 år. Meget effektivt.
    Sidste år brugte jeg så kun en spand, også med en gritguard. Og det var lige så effektivt. Så ikke en vaskeridse.
    Det vigtige er hvad man vasker med. Kun microfiber eller lammeuld kommer i kontakt med min lak.
    Børster, svampe, vaskeskind er bandlyst.

    Højtryksrenser og skumlanse er også et must når man vasker bil i hånden.


    profilbillede
  • #15   7. maj 2016 Heh, for mig er rent vand, vand fra hanen. smiley

    Det kan den sikkert. Men jeg nyder at bruge 2-3 timer på hver bil hver weekend, året rundt. Det ville jeg ikke kunne undvære.


  • #17   7. maj 2016 Det er et must i fast forhold, og med barn. At være i sin egen verden mindst en gang om ugen smiley

    Hvad flår du ned?


  • #19   8. maj 2016 vaske halle er nu ok men det kan ikke slå en håndvask vis man ved hvad men laver
    https://youtu.be/PZjWkB_q2lE


  • #21   8. maj 2016 hehe det rigtigt nu har jeg selv arbejdet med at klar gøre biler så jeg griner af dem der tror de ved hvad de laver

Kommentér på:
Vask af indpakket bil

Annonce