{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.215 visninger | Oprettet:

Uenig med taksator . {{forumTopicSubject}}

Er lige blevet ringet op af taksator, og han mener at min bil er fuldstændig total skadet og aldrig kommer ud at kør igen .

Han vurderer min bil til 190 tusind . Hvilket jeg synes det er alt for lavt, i forhold til markeds prisen .

Hvad vil i vurder min bil til ?

Info om min bil
Vw scirocco 2,0 tdi DSG 140 HK. 2009, km 138,000 . Xenon. Læder kabine, multi rat, stor vw navigation . Sensor hele vejen rundt, kurv lys, regnsensor .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uenig med taksator .
  • #1   12. maj 2016 Den eneste diesel med dsg gear jeg kan finde er
    http://www.dba.dk/biler/biler/maerke-vw/modelvw-scirocco/automatgear/braendstof-diesel/

• #2   12. maj 2016 Du kan vel altid bare bede dem om at få en tilsvarende bil? Kan man ikke?
    I så fald vil det jo nok gå op for dem hvor mange penge til forskel der er, og hvor lavt de prøver at "sælge" den.

• #3   12. maj 2016 Jeg må sige, jeg umiddelbart er enig med dig i, at det lyder billigt. Jeg havde troet, den skulle ligge 20-30.000 kr. højere. Ikke fordi det er den type bil, jeg har fulgt prisen allermest på, men ...

Det er klart, du ikke skal forvente at få de kr. 300.000 for den, som den model koster, du har fundet, da den er 2 år nyere, men omvendt lyder det vildt, hvis der skulle være stor forskel.

• #4   12. maj 2016 Modellen du finder er 2 år nyere, 170hk udgave og har gået færre km, så den vil være noget dyrere. Derfor synes jeg nu stadig det lyder lidt billigt for din. Prøv at diskuter lidt med taksator og se om du ikke kan få den lidt op i værdi

• #6   12. maj 2016 Jeg har aldrig forstået at folk hader f.eks P-vagter og politibetjente. Men taksatorer derimod er tæt på at være jordens mest nederdrægtige mennesker. Deres kunder betaler troligt til forsikringsselskabet hele deres voksne liv og når de så har brug for dem, så bliver de snydt for tusindevis af kroner, oftes uden at have nogen form for skyld.

• #7   12. maj 2016 Sig dette til taksatoren:
    Fortæl ham at du kender godt til forsikringernes tricks, om at give et meget lav værdi på din bil, og udemærket klar over at han gøre dette mod dig. Det plejer at give dem en bedre tone i forhold til vurdere bilens værdi.
    Fortæl dine argumenter for at din bil er mere værd, bl.a. har den mere udstyr end forhold til de andre biler, og derfor ligger langt højere end 200.000 kr.
    Start med at få ham højere op, før du udtaler omkring hvor meget du ønsker for din bil.
    Gentag flere gange at du kender til tricksene, og han skal være mere realistisk med værdien af bilen.
    Hvis han f.eks. er gået 20-30 op, så siger du, at du ønsker 250.000 for bilen og pres ham yderligere...
    Giv endelig feedback med hvordan det er gået
    Bilen er ca. 230.000-250.000 kr værd, da den har udstyr..

• #8   12. maj 2016 Jeg havde nok lige forventet 250 tusind,
    den jeg linker til er 2 år nyere og kørt 50tusind km mindre, men jeg har tilgengæld meget mere udstyr end ham. Har også fortsæt ham at jeg forventer 250 mindst, så sagde han at der ku komme en mand ud og vurderer min bil osv, og det vil tage 3/4 måneder, og det gider vi ikk bøvle så lang tid med sagde han så

• #9   12. maj 2016 Hans "vurdering" passer lige med den eneste som er til salg i Bilinfo, når der bliver reguleret for km, men så glemmer han jo lige DSG osv.

• #10   12. maj 2016 Det bare noget han siger for at presse dig.
    Køb en skrotter bil i mens, det er det værd at vente 3-4 måneder, hvis der er ca. 50.000 kr. at hente. Jeg tvivler på at der vil gå så langtid, og mener at det er noget han siger, for at få dig ned i pris.
    Men gør som ovenstående, og sig du har en masse kammerater og familie der er blevet udsat for det, og at du ikke gider det samme cirkus, og at du er ligeglad med hvor lang tid det tager smiley så skal det hele nok gå

• #11   12. maj 2016 PB sendt, sig lige til hvis du kan bruge det til noget

• #12   12. maj 2016 tast den i på bilpriser

pris ca. 235.000 - 240.000 med ca. 70.000 i ekstraudstyr

• Mogens F
    Mogens F Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   12. maj 2016 Det skulle vel aldrig være Torben Therkildsen ??

• #15   12. maj 2016 Taksator er da ganske urimelig. Skulle min, som er på gule plader være til salg hos forhandler ville den koste 240-250.000, regn som minimum 250.000 da din jo er hvidpladet.

• #16   12. maj 2016 Hvad plader er der på den?? Synes de fleste er papegøje eller gule
    det er ret væsentligt for at vurdere den

• #17   13. maj 2016 En af mine kammerater fik faktisk et ok godt bud på hans totaltskadede bil af taksatoren. Men da pengene så skulle til og udbetales så øjnene forsikringen så chancen for at sulte sagen og spise ham af med mindre end taksator havde sagt...

• #20   15. maj 2016 Det er en van

• #22   15. maj 2016 Læs nu hvad jeg skriver Morten

Eller er du stadig sur over din bil rent faktisk er langsommere end en Tesla ?

• #24   17. maj 2016 Vi fortsat ikke blevet enig om noget, så jeg har klaget til min forsikring, og sagen er blevet sendt videre til overtaksator . Han mener at den på markedet er sat alt for højt, og det er sådan set den eneste han kan sammenligne med der har dsg. Og han har så snakket med profesionelle som vurderer min bil til MAX 190 tusind .

• #26   17. maj 2016 Det sagde jeg også, men det ku han ikk, fordi der ikke er nogen på markedet

• #29   17. maj 2016 Sandjensen i Silkeborg vurderede den til 220, hvis de sku købe den af mig

• #34   20. maj 2016 Hvid pladet .

• #35   20. maj 2016 Har nu snakket med overtaksator . Han vurderer den til 210.000 . Stadig ikke enige . Så der vil komme en skønsmand og vurderer min bil .

• #36   20. maj 2016 Tja, jeg vil nu ikke mene, han er LANGT fra med de 210.000 kr., må jeg indrømme. Men jeg ville have gættet på 10-20.000 kr. mere smiley

• #38   20. maj 2016 Det lyder som om, du har en lille personlig vendetta mod forsikringsselskaber, Sørbæk. Har du haft en dårlig oplevelse selv engang? smiley

• #40   20. maj 2016 Det lyder da ellers som en dårlig oplevelse ud fra dit synspunkt.

Men ja, selvfølgelig skal de være fair. Det er jeg ikke det mindste uenig i. Men jeg vil så også mene, at det nuværende bud er i hvert fald 95 % fair og ikke helt i hampen. Det var det første bud til gengæld.

• #42   20. maj 2016 Rolig nu. Ingen grund til alle udråbstegnene smiley

Men trådstarter er jo i en lidt vanskelig situation med argumenterne, eftersom der ikke er andre på markedet, der ligner. Det gør jo, at man ikke har direkte argumenter for, hvorfor det ene skulle være rigtigt frem for det andet.

• #44   21. maj 2016 Sidste bud fra overtaksator er på 215,000, de sidste 5000 vil han byde mig istedet for at sku betale for skønsmanden . Takkede pænt nej, første gang jeg har en sag med forsikring igang .

Jeg går gerne videre med sagen, da jeg har snakket med flere forhandler omkring værdien på min bil ..

• #45   21. maj 2016 Har du fået noget på skrift fra forhandlerne ?

• #46   21. maj 2016 Nej, har man mulighed for det ?

• #48   21. maj 2016 Nogen der ved hvordan en skønsmand vurderer værdien på bilen ? smiley

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #50   21. maj 2016 #48

98% af gangene kommer de med samme eller lavere vurdering end forsikringsselskabet (efter selskabet har lavet en revurdering/klagebehandling). Jeg er helt overbevist om at der ikke er mere at komme efter for dig.

Husk på det ikke er et spørgsmål om hvorvidt du kan købe en tilsvarende bil, men hvilken værdi den repræsentere.

Hvilket selskab er det?

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#53   22. maj 2016 #52 Det kender du tydeligvis ikke noget til.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#55   22. maj 2016 #53. Det er ikke et spørgsmål om hvem der betaler, men hvem der udpeger syns- og skønsmanden. Taberen betaler som udgangspunkt i sidste ende.

Meget ofte (for ikke at skrive altid) beder parterne i fællesskab autobranchendanmark e.lign. om at udpege en skønsmand. Skønsmanden kender ikke til tvisten på forhånd. Skønsmanden er ikke noget man vælger efter velbefindende.

Det siger sig selv, at hvis skønsmanden ikke er uvildig, så har afgørelsen ikke retskraft.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#57   22. maj 2016 #56

Hvordan udgiften til syn- og skøn fordeles, fremgår af aftalen. Typisk i forbruger sager, forholder det sig som følger.

Er vurderingen den samme eller lavere end det selskabet har budt, deles udgiften til syn- og skøn mellem selskab og kunde.

Er vurderingen af bilen højere, betaler selskabet hele udgiften.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

#59   22. maj 2016 #58 Der er ikke noget officielt sted du kan se sådan noget (skriver på baggrund af erfaring), og så alligevel. På ankeforsikring.dk kan du finde en masse sager hvor kunderne klager over værdien efter en skade. Du kan prøve at se, hvor mange gange kunden får medhold.

• #60   9. jun 2016 vi blev enig om 225.000 , også afsluttede vi sagen

• #61   9. jun 2016 Det kan man vist heller ikke klage mere over, så smiley Men det viser så også, som de fleste af os mente, at den første pris var alt for lav. Det kan åbenbart godt betale sig at kæmpe lidt.

• #63   9. jun 2016 man skal self kæmpe for sin sag, ellers når man ikke langt

Kommentér på:
Uenig med taksator .

Annonce