{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.597 visninger | Oprettet:

Cupra vs. Andre biler {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Synes det kunne være sjovt at høre hvad andre med Leon Cupra har kørt imod.
Jeg kører selv i en 1P1 Leon Cupra med 321,5hk samt 459.2nm.

Har kørt imod
Mercedes E350 2009 (302hk)
Jaguar XJ coupé 3.0 v6 twin turbo (340hk)
SaabSaab 90> turbo (256hk)
BMW 330
Audi A3 1.9 TDi
Audi S5

og de fik alle baghjul smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cupra vs. Andre biler
  • #1   17. maj 2016 Kører dog ikke en Cupra, men en Sport-up 2.0 TFSI(BWA), med andre stempler og plejestænger og K04 lader - Kører dog stadig på "skåne"-software.

535d
    330d
    335i
    E500
    Audi S4 (V8)
    Audi A1 1.4 TSi
    Porsche 911-et-eller-andet
    Porsche boxter
    Civic type-R
    CRX med B18
    Det er lige dem jeg kan huske...

Har dog problemer med at få bid i de første gear, så der tager de fleste mig - har lige bestilt nye motor, pendulum mount og gearkasseophæng, fået monteret gearkasse med spær og hårdhedsjusterbar undervogn samt et sæt gadeslicks - Så må vi se om det kan hjælpe lidt på det. smiley

• #2   17. maj 2016 Har lige købt en cupra, og har endtil nu kun kørt imod et par helt "almindelige" biler, som selvfølgelig alle fik mega baghjul smiley
    Men, har også kørt imod en Mercedes c63 amg, som cupra'en imponerende nok også tog smiley

• #3   17. maj 2016 #2

Det må godt nok være en voldsom Cupra du har købt, siden den kan køre fra en bil der er godt 4 sek. til 100 km/t. smiley

• #4   17. maj 2016 Audi A3 1.9 TDi .
    Er det den kedelig med 105hk?.
    For den kan jeg sgu også køre fra i colten. Og den er IKKE nogen racer

• #6   17. maj 2016 Til gengæld, så har jeg kørt fra en 350+ hk Cupra i min chippet diesel BMW smiley

• #9   17. maj 2016 #2

Der er kun én situation, når en Cupra kan tage en C63 AMG. Det når Mercedes ejeren er igang med at stille sin p-skive...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   17. maj 2016 Jeg har kørt fra en Cupra på en Puch Maxi.
    Det ikke sikkert Cupra-ejeren vidste vi kørte om kap ind over marken, men jeg vandt ihvertfald smiley

• #12   17. maj 2016

profilbillede
  • #13   17. maj 2016 #7

Får man ikke ondt i tænderne af det? smiley

Forresten en lækker OPC du har, bare ærgerligt at den er så tilbageholdt af gearkassen,

• #15   17. maj 2016 Du er skam holdt tilbage af din manuelle gearkasse, det var det jeg mente smiley

Min 335D xDrive er opgivet til 4,9 sek til 100 km/t, ved dog ikke lige hvad det giver af tid efter chip. Men min kammerat, der har en OPC som din, dog en sedan. kan i hvert fald på ingen måde følge med.
    Har du prøvet at køre mod en Cupra med 300+ hk?

• #17   17. maj 2016 Det jeg siger er at du er begrænset at at du selv skal skifte gear, Tag min, den er 4,5 sek til 100 km/t, men ikke med 400 hk. Tvivler dog også meget på at du kan gøre det så hurtigt.

Men ja, på fugtig vej duer FWD ikke til noget.
    Men så snart sådan en Cupra har fat i vejen, så kan du ikke være med mere, du har trods alt ca. 400 kg mere at slæbe på smiley

• #19   17. maj 2016 #18

Nej, det kan den ikke.
    Prøv at undersøg hvor hurtigt en dual clutch gearkasse skifter. Så hurtigt kan INTET menneske skifte gear.

• #21   17. maj 2016 Han er ikke engang tæt på, ham i videoen.

• #23   17. maj 2016 Det har jeg aldrig påstået.
    Men du bliver nød til at læse hvad jeg skriver.
    Tag min 335D xDrive som eksembel, det er en dieselbil med 313 hk og den er 0-100 km/t på 4,9 sek. Kan du selv regne ud, hvad der bla. er med til at få den helt derned?

• #26   17. maj 2016 Lyder underligt Christian når en Jeep Grand Cherokee 6.4 V8 SRT8 -2012 med 470 heste klarer samme disiplin med stille stående start 5.0 sek rent 0-100..

Mange amerikanske biler bliver målt udfra den regel de må rulle 1 fod inden de accelererer hvilket givetvis giver en bedre 0-100 tid... om det er det der har givet det udfald du nævner skal være uvis. smiley

skal dog ikke sige med 100 % sikkerhed de data er 100 % korrekte , min står til 5.1 sek 0-100 , men blev med racelogic telemetry målt til 4.91 - 4.74 - 4.61 sek på 3 seperate forsøg..

• #28   17. maj 2016 ikke nemt at vide om bilen er standard , men den går da ihvertfald godt smiley

• #29   17. maj 2016 Hvad er det du ikke forstår Christian?

NEJ ingen i hele verden kan skifte en manual gearkasse lige så hurtigt som en dual clutch gearkasse. Hvorfor er det så svært at indse?

• #32   17. maj 2016 Dette er som at diskuterer med en dør.
    Du har jo absolut ingen forstand på biler.

Tror du forresten selv på at den Jeep er 0-100 km/t på 3,8 sek?

• #33   17. maj 2016 om så ayrton senna kom til jorden igen så pillede han ikke 1.2 sek af fabriksoplysningerne på 0-100 i nogen bil OVERHOVEDET hvis den står som da den forlod fabrikken ... hvis du virkelig tror en bil henter 1.2 sek på en udstødning og en god chauffør så du pænt blank smiley

• #36   17. maj 2016 Jeg har set videoen, jeg har tilmed også kørt sådan en M3.
    Hvilket er grobund nok, til at jeg kan fortælle dig, hvad jeg gør.

• #37   17. maj 2016 op af bakke.....

• #39   17. maj 2016 Ved du overhovedet hvordan en M-DCT gearkasse virker?

• #41   17. maj 2016 Hallo stop nu med den diskution, det var ikke det mit emne handlede om !

• #42   17. maj 2016 Nej, dit emne handlede om noget andet, men mindst lige så fjollet.

Og Christian, du har vist ikke så meget forstand på gearinger og hvad der er bedst.

• #43   17. maj 2016 Det sku da dig som er er fjols hvis du ikk kan respektere mit emne og søger en bestemt information fra andre cupra ejere

• #44   17. maj 2016 Nææ, det gør du ikke.
    Du kan få målt hvor hurtig din bil er til f.eks. 100 km/t og derefter sammenligne det tal med andre.
    Lad mig ikke skuffe dig, men du ligger et sted omkring 5,5 sek.

• #45   17. maj 2016 Martin, du giver BMW-ejere et dårligt navn (hvis du da ellers har een). Køb da en Audi! smiley

• #48   18. maj 2016 En Cupra er da meget sjov på motorvejen, men fra 0-100 kan de intet.
    Jeg er aldrig blevet pillet af en Cupra fra 0-100 i min TypeR.

Men lige strækninger er da også så kedelige, find en snoet vej eller en bane og vis, hvad du og din bil egentlig kan..

• #49   19. maj 2016 AL christians "viden" kommer fra youtube videoer.. Derfor han er så "sjov" at diskutere med.

Hvis en bil ikke larmer på en youtube video, så larmer den heller ikke i virkelighed.

Hvis en amerikaner kan kører 0-100 på 4 sek på youtube, kan alle gøre det

osv osv

• #51   16. jun 2016 Kørte mod en Ford Focus RS 2009 som var chippet igår og 1 og 2 gear lå vi side og om side, men 3 gear så trak jeg fra ham smiley

• #52   16. jun 2016 Sejt smiley men hvad er din BTG tid smiley

• #53   16. jun 2016 Har ikke kørt på bane i den smiley så det aner jeg ikke.. Men er sikker på at RSeren er hurtigere der da den er bygget til det smiley

Det sjove ved det dørtræks ræs, var at min kammerat altid har sagt at han ville rykke min Cupra og det var også før han fik den tunet og han har aldrig ville erkende min bil gik godt. Så vi fik det endelig afgjort igår og det var til min fordel smiley smiley

• #54   16. jun 2016 Daniel

Så skal den Focus vist have tjekket bremser, for de hænger da.

Du kan ikke simpelthen ikke køre fra en RS, især ikke fra stilstand.
    Deres forhjulstræk er i top 5, kæft de kan stå fast!

• #56   16. jun 2016 Vi lavede forskellige test igår for at være sikker.. Både stilstående, rullende start fra 1gear, rullende start fra 2gear og så kan i sige hvad i vil.. og ja den har godt grip og spær og bla bla bla.. Men ved i hvad, han fik sku baghjul alligevel.. Han kunne på ingen måde kører fra mig i 1 og 2 gear, faktisk så var jeg en lille smule hurtigere i både 1 og 2 gear men først i 3gear at jeg begyndte trække rigtigt fra ham smiley

• #57   16. jun 2016 Og nej hans bremser fejler ingenting..

• #58   16. jun 2016 Der er et eller andet der ikke passer.. Så kan du sige, hvad du vil!

Hvad farve var den og hvem var ejeren?

En bekendt har en RS med Revo stage1, hvor den laver 348hk og knap 520nm - de heste er hentet udelukkende på en almindelig software..

- Den du har kørt mod, er enten standard eller også fejler den noget!

• #59   16. jun 2016 Er egentligt ret ligeglad med hvad du mener eller siger.. Du var ikke tilstede så du ved intet.. Den er hvid og hans kammerat har en magentil med samme software og den kørte jeg også fra.

Hvorfor skulle jeg sidde og lyve om min oplevelse igår, giver jo ingen mening.. Men hvis du vil være bedre vidende så værsgo. Kan ikke bruge det til noget da jeg ved at jeg kørte fra dem igår og nej de fejler ikke noget udover at de ikke var hurtige nok

• #60   16. jun 2016 AHJ siger ikke du lyver, eller at du ikke trak fra ham, han stiller bare spørgsmålstegn ved om der er noget galt med FOrden, og det forstår jeg godt han gør, for det giver ikke mening, der må være en anden forklaring.

Jeg har kørt fra Ferrarier i en Integra, men det var ikke fordi Integraen er hurtigere, det er fordi at jeg var hurtigere... måske kunne fyren i Forden ikke køre bil....

• #61   16. jun 2016 som sagt så var der intet galt med bilen og manden kan kører bil. Bedre end mig selv, så der er intet der. Vi lavede som sagt forskellige tests og jeg var hurtigere, ikke meget men trak fra ham smiley og hans kammerat med samme bil fuldstændig magentil, var samme resultat

• #64   16. jun 2016 Hehe i må sku tro hvad i vil smiley Ikke mit problem

• #65   16. jun 2016 Ja du kan være ligeglad du kørte fra en person som ikke kunne køre bil smiley

• #66   16. jun 2016 RS'eren, den med 300 hk?

Siger I, at den er hurtigere i "race" imod de Cupra'er med 310+ hk?
    Er godt klar over, at RS'eren er skruet godt sammen - især ang. grip ...

Eller er det RS500, altså 350 hk?

• #67   16. jun 2016 Ja det er den med 300hk og opgivet til 5.9sek fra 0-100 Standard. Hans er så lige blevet chippet men der er bare smidt noget andet software i uden den er rullet ind på rullefelt så aner ikk hvor meget det har givet. Jeg har selv 321.5hk og 459.2nm

• #68   16. jun 2016 Fandme nogle hurtige vogne I knejter har nu om dage smiley

110 hk TDi her smiley

• #69   18. jun 2016 Altså¨hvis man tager udgangspunkt i de tal der er opgivet her i tråden, så vil Daniel faktisk godt kunne køre fra den RS.
    Selv hvis man tager disse tal:

En bekendt har en RS med Revo stage1, hvor den laver 348hk og knap 520nm - de heste er hentet udelukkende på en almindelig software..

Det man skal huske er at sådan en RS, vejer godt 150 kg mere end en Cupra. Så hvis ham med den RS ikke har haft ovenstående tal, hvilket han med næsten 100% sikkerhed ikke har, da den ikke er kørt ind på rullefelt.

• #70   18. jun 2016 De bliver jo sjældent kørt ind på felt når du køber en "Færdig software" som Revo jo laver.
    De tal jeg nævnte var bare det den var blevet målt til på et felt efterfølgende smiley

Jeg kan stadigvæk ikke se det for mig, en RS trækker som et godstog i forhold til en Cupra, synes jeg i hvert fald..
    Hvilket de ovenstående Cupra ejere jo endda også selv mener.

• #72   18. jun 2016 Det handler vel om chaufføren.
    Jeg havde i hvert fald ingen problemer med at få kræfterne i vejen, da jeg havde min gamle Leon.
    Men igen, sådan,en RS er godt nok tung.

• #73   18. jun 2016 Og dæk.
    Min gamle 850R med 346 hk og 540 nm kunne stå ok fast på nogen dæk, mens andre spandt rundt bare jeg kiggede på speederen.

• #74   19. jun 2016 Nemlig, dæk har ufattelig meget at sige.

• #77   19. jun 2016 Ja, folk spare penge de mærkeligste steder.
    Var for et par uger siden ude og prøve en Mazda 3 MPS med 350ish hk. Og hold da op, den kan godt nok smide kræfter i vejen sådan en.

• #78   20. jun 2016 Nu vil mene, at når man betaler 300-350 tusind for en 6 år gammel Focus, er det fordi man er vild med dens performance og man ved altså lidt om biler.

Sådan er det sgu ikke med de fleste Cupra'ere der kører rundt nu om dage. - Den bliver chippet også bliver der sat en billig gevindundervogn på, samt et sæt tunge fælge med discount dæk.

Der er altså forskel på disse 2 bilgrupper - sådan ser jeg det i hvert fald smiley

• #81   20. jun 2016 Jeg må indrømme at den nye RS ikke er mig, den gamle er tilgengæld lige mig!
    Den er simpelthen bare brutal, både i udseendet og dens væremåde på vejen. - Den nye er for kontrolleret, præcis som alle de andre nyere biler.

Hvis jeg skulle vælge én lige nu, blev det altså stadig den nye TypeR.
    Den ser åndssvag ud på billederne, men i virkeligheden er den utrolig flot og dens køreegenskaber er en klasse for sig.. smiley

• #82   20. jun 2016 Mødte en eller anden tosse i en ibiza turbo-et-eller-andet den anden dag...jeg kørte i en aygo 1.sløv...han ræsede rundt og kørte fuldstændigt hasarderet med en anden fyr og to tøser i vognen...han synes sikkert også han gav mig baghjul....men tror så også kun det var ham der mente vi kørte om kap overhovedet smiley

• #86   20. jun 2016 Drift mode er jeg ligeglad med, det får du aldrig brugt alligevel.

Jeg glæder mig mest til at se, hvordan den er op imod en TypeR.
    Svingegenskaber betyder alt for mig, derfor har jeg også den bil jeg nu har.. smiley

• #87   20. jun 2016 Jeg leder efter en fin Mk2 RS, ellers bliver det noget EVO X eller STi - de tre biler koster jo det samme..

• #89   20. jun 2016 Jeg er også mest til Subaru, men deres senere modeller (fra 07 og frem) kan simpelthen ikke måle sig med EVO, desværre.

Hvad der dog er fælles for dem begge, er deres discount kabine og generelt kvalitetsfornemmelse.

• #93   21. jun 2016 Ingen tvivl om at baghjulstræk er sjovere end forhjulstræk..

Men hellere forhjulstræk med en god undervognsgeometri, spær osv, end en bil med falsk 4 hjulstræk såsom Audi, eller baghjulstræk uden spær...

en GT86 ville ikke være så ringe smiley

• #96   21. jun 2016 Det er jo ikke permanent 4 hjulstræk som det var engang da Audi var verdensmestre i at lave 4 hjulstræk.

Problemet med deres Torsen er at når den ene aksel INGEN træk har, så bliver den anden aksel ikke nødvendigvis låst.

Se bare her:

Audi

www.youtube.com/watch?v=zmCgHdfyYl0

BMW

www.youtube.com/watch?v=cwbIW1Zma0U

• #97   21. jun 2016 Ydermere, så betyder deres motorlayout at den forreste aksel er placeret BAG motoren, og det giver dem også nogle meget kedelige og neutrale styreegenskaber (læs understyring, selvom de har 4 hjulstræk).

De er SUPER hurtige fra A til B på våd og fedtet vej, men det bliver aldrig en propper drivers car...

• #99   21. jun 2016 Det kommer an på hvad man lægger i sjovt..

Jeg synes bare det er sjovt at køre til grænsen så vidt muligt, så meget muligt af tiden, og hvis jeg skal finde grænsen i en 500hk bil der vejer 1000kg så kommer det til at gå udover kørekort temmelig hurtigt...

• #101   21. jun 2016 Tjah det ved jeg ikke, har ikk prøvet en Z06.. men det handler ikke om at det skal være nemmere, det handler bare om at det skal være muligt uden at man nødvendigvis er nødt til at køre 200km/t på landevejen...

Kommentér på:
Cupra vs. Andre biler

Annonce