{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.964 visninger | Oprettet:

GLS aflevering.. {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Har flere gange bestilt dele til levering, og får altid en sms med at der ingen var hjemme på et givent tidspunkt, og pakken kan hentes der og der...

Nogen herinde der ved hvad deres strategi er?

Fair nok jeg skal hente pakken gls,men så lad da være med at lyv om at i har været på adressen!

Har prøvet at bestille fra usa også,og på deres sider står de leverer pakken til døren.
Har været hjemme på det påståede tidspunkt, men har aldrig set en gls-bil.

Ja jeg har forsøgt hos gls men fik intet svar.

Syntes bare det er unfair konkurrence hvis de så bare lader som om de leverer, og sikkert tjener penge på det.
Skal lige siges det er sket 6 gange og på 3 forskellige adresser i forskellige kommuner, så det er næppe tilfældigt.
Nogen der kender til det?

vh Den Undrende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GLS aflevering..
  • #1   2. jun 2016 Har fået rigtig mange pakker fra GLS og har ikke oplevet det fra dem, har der imod tit oplevet det med PostDanmark, og selv om jeg er tilmeldt flex levering(eller hvad det nu hedder) skal jeg stadig vente til dagen efter fir at få pakken.

• #2   2. jun 2016 GLS i en nøddeskal... Jeg har ikke oplevet at de ikke møder op på adressen, men har oplevet så meget andet så det vil ikke komme bag på mig.

GLS ansætter jo ufaglærte chauffører der giver en fuck for deres arbejde. Størstedelen kan ikke engang snakke et forståeligt dansk og deres håndtering af pakker er under al kritik. Har set GLS-chauffører som både smider og sparker til pakker.

• #3   2. jun 2016 Lav en fuldmagt til dem så får du en klistermærke med streg kode på, så stiller de pakken der hvor du skriver de må, når du ikke er hjemme.

• #4   2. jun 2016 Fik ingen svar på mail sendt til gls,og da jeg ringede fik jeg at vide det var chauføren der begik en fejl.
    Nu er det så 5'te gang det sker på forskellige adresser,gls chaufføren har jeg hilst på,flink normal fyr , intet der.
    Så nu tænker jeg det er en bevidst strategi der ligger bag, altså man lover levering til sælger af en vare,går lidt under i pris på det, og unlader at levere en vis procentdel af varene til køber, for derved at holde omkostningerne nede. Hvis så sælger klager kan de sige"..se vi har været på adressen". Og hvis køber klager er det David mod Goliath.
    Jeg er bare træt af den mentalitet generelt... næste skridt er forbrugerstyrelsen.

• #5   2. jun 2016 bruger så vidt muligt kun GLS, det er nemt at hente pakkerne, og få timer efter at du har været på adressen, det er nemt at sende, og de er hverken bedre eller dårligere i deres håndtering af pakkerner.

• #7   2. jun 2016 Nemt og hurtigt så får du altid dine pakker.

profilbillede
  • DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #8   2. jun 2016 LilleDan - så du påstår at faglærte chauffører er bedre og går mere op i deres arbejde? Det var da pænt.

• #9   2. jun 2016 Fuldmagt er fint nok, så bliver det næste vel bare at de påstår de har lagt pakken?
    Synes bare ikke det er i orden at lyve om at de har været på adressen. Mener det er en glidebane i forhold til hvad man finder sig i som kunde.
    Netfirmaerne indgår tit aftaler med en bestemt leverandør, og vælger nok tit den billigste, i det seneste tilfælde står der "levering til døren med Gls" ,så de lyver altså både for firmaet og for modtageren...
    Men lyder til det kun er mig der synes det er underligt, om ikke andet går jeg videre med det.. i hører nærmere.!

• #11   2. jun 2016 Oplever det med både postDanmark og gls. Så gider ikke spilde mine penge på det mere bestiller bare til afhentning i brugsen nu.:)

• #12   2. jun 2016 har aldrig problemer med gls det er det bedste jeg kender post.dk er de værste de kommer aldrig med pakker mere kun når de selv synes det passer og de er altid åbnet eller kørt over

• #13   2. jun 2016 gls har det samme problem som ups og postdanmark har, kommer meget an på hvor presset de er den pågældende dag ens pakke er til omdeling. og lige så tit gør det sig gældende at deres chauffør er alt for hurtig de forskellige steder.

• #14   2. jun 2016 Ok. Så det lyder til det er lige ringe hele vejen rundt. Postdanmark er fantastisk mht service her hvor jeg bor, så det må svinge meget..

• #15   2. jun 2016 Jeg kan absolut ikke anbefale at lave en sådan fuldmagt! Jeg har før prøvet at miste en relativt dyr pakke af den grund. Jeg var hjemme hele den pågældende dag, men fragtfirmaet påstod, at de havde været der og leveret den. Sandheden var så, at chaufføren tilsyneladende har stjålet pakken.

Konklusion: Jeg giver ALDRIG nogensinde fuldmagt til en fragtmand på den måde igen.

Det skal siges, at det ikke lige var GLS, men princippet er det samme. Det er jo ikke firmaet, men chaufføren, den er gal med. Og der er desværre bare engang imellem en svag sjæl...

• #16   2. jun 2016 Har også oplevet det før. Hvis du selv har mulighed for at vælge fragtfirma, så kan jeg kun anbefale FedEx. Der får du en mail et par dage før, hvor du kan vælge hvilken dag du vil have pakken og hvornår på dagen. Du kan også vælge at de må sætte den, og du kan skrive at de f.eks. må sætte den i carporten. Virker rigtig godt

• #17   2. jun 2016 Jeg har kun gode erfaringer med både GLS og DHL. Det halter mere med PostDanmark.

PS. denne tråd skulle også have været afleveret i Off Topic smiley

• #18   2. jun 2016 Grunden til mange ufaglærte chaufføre er de ofte elendige arbejds vilkår, det er et meget elendigt betalt job så hvem vil tage en uddannelse for dette?

Ved brug af fuldmagt, der SKAL chaufføren møde op på adressen da der er stregkode på pakken så den skal scannes som leveret til droppoint og inde ved firmaet kan de se hvis ikke den er blevet brugt, dvs at den eneste mulighed de har for at snyde er at skrive under selv men denne mulighed har de lige meget hvad og den lugter jo lidt når en kunde ringer og klager med info om at have en droppoint som ikke er blevet brugt og varen ikke er ankommet.

Nu kender jeg ikke deres system men ved vores ( 3D) der kan vores biler spores via pda så inde på kontoret kan de se hvor vi er og hvor vi har været de forskellige tidspunkter.

• #19   2. jun 2016 René K
    uanset vilkår og ringe løn, så kan man som kunde godt forlange at pakken bliver afleveret som aftalt.

• #20   2. jun 2016 RM, helt enig og det var heller ikke hvad jeg mente med det.

Det var blot lilledan som klagede over brug af ufaglærte chaufføre og kom blot med en begrundelse til hvorfor de/vi er ufaglærte chaufføre.

• #21   2. jun 2016 snakkede for et stykke tid siden med en gls chauffør, hans løn er nu forholdsvis god, han har godt og vel 17.000 udbetalt, det er da ikke ringe eller dårlig løn.

• #22   2. jun 2016 De kan jo også bare køre til adressen, scanne stregkoden og sige, de har afleveret den - og køre med pakken igen...

• #23   2. jun 2016 ifølge reglerne, dem de har ved ups f.eks da skal man vente 3 min når man har ringet og banket på, åbnes der så ikke så bliver de omdelt næste dag eller afleveret ved en forhandler de har en aftale om det (pakkecenter)

• #24   2. jun 2016 Hvis man har en ordentlig røvfuld fradrag, kan 17.000 kr. i øvrigt være en umådeligt dårlig løn... smiley

• #25   2. jun 2016 Én ting er regler - en anden ting er kontrol af, om de lever op til det. Der er ingen beviser for, at der er ventet 3 min efter at man har banket på.

• #26   2. jun 2016 kender ikke til hans fradrag men mener stadig det er en god løn

• #27   2. jun 2016 RM, spurgte du så også hvor mange timer han arbejder? For at få 17-18.000 udbetalt som jeg har i de mere stressede perioder, der arbejder jeg omtrent 230-240 timer plus ca 70 timers kørsel oveni som jeg ikke får løn for... Tvivler på at der er ret mange som arbejder 300 timer for 17.000.

Til tider er jeg kommet hjem efter kl 23 for at stå op kl 3:30 igen og møde kl 5 fredag morgen. Yderligere så har jeg weekend fra ca kl 19-21 stykker fredag på trods af at jeg møder kl 5.

Bay, så tager man dælme også noget af en risiko da der sagtens kan være nogen hjemme så man kunne let blive opdaget i at gå ind i f.eks garagen med pakken og så komme ud igen med den. Men ja den eksistere da.

• #28   2. jun 2016 Og det var med et fradrag på 5400 at jeg havde den løn i højseason sidste år.

• #29   2. jun 2016 Han arbejder fra 6 morgen til 17/18 aften er senere i vinterperioden.

• #30   2. jun 2016 Så er han stadig over de 200 timer uden at det er vinter periode.

Der er mange jobs som giver ca samme løn men til langt færre timer.

• #31   2. jun 2016 Han lever godt nok af det og brokker sig ikke, det er noget han kan li.

• #34   2. jun 2016 Det er chaufføren og ikke fragtfirmaet som vinder på at kunne levere de fleste pakker i en pakkeshop eftersom chaufføren ( de selvstændige) får en hvis pris pr stop de levere til og muligvis også pr pakke nogle steder så jo flere pakker i timen, jo bedre er lønnen smiley

• #35   2. jun 2016 Vores GLS pakkeshop har åbent til kl. 22. Det passer mig fint smiley

Det er værre med nærmeste PostDK butik. Den lukker allerede 17.30. Her kniber det med at nå hjem...

• #37   2. jun 2016 Du skal nok ikke satse på en lavere pris for at få fragtet varer medmindre chaufføren får samme antal kunder eller flere samt et mindre område at køre i.

Læser folk mellem linjerne eller skriver jeg på en måde så det let misforståes siden du skriver som du gør Daniel R eller misforstår jeg din attityde ?

Jeg rettede blot på din udtalelse omkring hvem det er der tjener mere på det og ikke hvad der gør det lettere.

• #38   2. jun 2016 Det er jo rigtigt nok, som Daniel siger, at hvis der kun skal afleveres i pakkeshops (et firkantet eksempel), så vil omkostningerne være lavere ved at levere pakker. Er omkostningerne lavere, bør det - alt andet lige - give plads til lavere priser.

Men jeg er da godt klar over, at når man nu kan sende en pakke for... Hvad er det? 40 kr. eller sådan noget? Så er der ikke meget mere at give af, trods alt.

• #39   2. jun 2016 Selvfølgelig, det giver også som jeg nævner samme antal kunder men et mindre område at køre i. På denne måde kan chaufføren nå flere pakkeshops ( hvis pladsen bagi firmabilen tillader det) og på den måde tjene det samme som før eller mere samtidig med at kunden kan få fragtet sin varer til en mindre pris.

At det så kan resultere i færre jobs pga brugen af antal chauffører falder, er så en anden del smiley

• #40   2. jun 2016 Man skal ikke holde liv i jobs, som ikke er nødvendige og som kunne have været skåret væk smiley

• #41   2. jun 2016 Både og, mange jobs kan erstattes med robotter.

Firma'er som f.eks provisions media som kun lever af at ringe til kunder og sælge abonomenter og lignende kunne spare deres kontor væk da de ansatte egentligt kunne arbejde hjemmefra.

På et plukkeri lager kunne en robot let erstatte de ansatte da den let kan programeres til at lægge varer på plads lige så vel som at plukke dem når de skal videre.

På denne måde får vi hurtigt ryddet rigtig mange arbejdspladser og dk vil ende som et fattigt land når der ikke er så mange ude i arbejds markedet og tjene penge og betale skat.

• #42   2. jun 2016 rene k
    alt kan desværre erstattes.

• #45   2. jun 2016 #43
    proceduren i de tilfælde i dk er da bare og flytte en afdeling eller to til udlandet hvor arbejdskraften er det billigere end i Danmark.

• #46   2. jun 2016 Daniel R, robotter koster jo også en del lige så vel som alt indimellem for at kunne få robotterne op at køre så den del som virksomheden betaler mere er ikke nødvendigvis lige så stor som hvad de ansatte betaler tilsammen i skat.

• #48   3. jun 2016 Lyder som endnu en tråd der ender med at det er invandrenes skyld...

• #49   3. jun 2016 Just kidding...
    Undrede mig blot over hvorfor Gls gentagne gange lyver om at ha været på min adresse..?

• #51   3. jun 2016 Al z
    Hehe , ja en af gangene smed de også en seddel ind uden at ringe på..?!?!?!
    Jeg mener, så kunne de jo ligeså godt aflevere pakken..!
    Forstår det bare ikke..

• #52   3. jun 2016 Har du spurgt om de evt. kan tjekke bilens GPS? Jeg ved at andre speditører, har mulighed for at tjekke dette i deres distributionsbiler. Såfremt det er muligt, ville det jo bekræfte påstanden.

Endvidere er jo også vigtigt at pointere her, at speditøren (GLS), som udgangspunkt intet har ud at lyve for dig, da de med al sandsynlighed har en fragtaftale med din afsender, som de naturligvis har i sinde at opfylde. Såfremt at godset ikke forsat ikke dukker op, har du jo mulighed for at reklamere til din afsender (som jeg antager er fragtbetaler) og få erstattet værdien af din vare iht. hvad I har aftalt.

Personligt har jeg kun gode oplevelser med GLS, men jeg benytter mig så også kun af deres pakkeshops.

• #54   4. jun 2016 Daniel R
    ift hvilken løn man lige går til som chauffør, så er det ikke det, man altid skal forholde sig til. personligt så ville jeg hellere arbejde som chauffør igen fremfor og stå inde på fabrik.
    priserne der køres med i den branche, er alene pga den store konkurrence som så har banket priserne i bund. det omvendt udgør jo så desværre også den mindre løn til chaufførerne.

Kommentér på:
GLS aflevering..

Annonce