{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

CO2 svejser lukker CO2 ud {{forumTopicSubject}}

Hej der ude smiley

Jeg har en megatronic 180x co2 svejser som desværre lukker co2 ud med det samme man tænder for den... Har målt fra svejser hovedet og ned og det virker fint. Det ligeså snart den får strøm lukker den magenet ventilen op.... Nogle der har prøvet det samme eller kender noget til sådan en??

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CO2 svejser lukker CO2 ud
  • #1   23. jun 2016 det er sikket en krotslutning på ledning der går ud til håndtaget

    eller en kortslutning i/eller ved kontakten

    er det med løs slange,
    kan du afmontre den og se om den stadig gør det

    ellers pile ledning fra som går ud inslangen til kontakten


  • #3   23. jun 2016 Jeg har haft pillet hele slangen af hvor den stadig gør det ?? Jeg har målt på kablet og der er ikke kortslutning men der er gennemgang.

  • #7   23. jun 2016 Det er en automig 180x har haft hele slangen af og der lukkede den stadig gas ud... Kontakten virke som den skal.. Og magnet ventil hænger ikke den får bare fast strøm hele tiden så tror måske det er noget i printpladen der er defekt...

  • #10   23. jun 2016 Ja den er styret af det stik...

  • #12   24. jun 2016 Det er et 9 bens stik... Ja det kan den og det køre som det skal smiley

  • #13   24. jun 2016 Har du nogle ide???

  • Bjarne S
    Bjarne S Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 19
    #14   25. feb 2022 En transistor, triac eller kondensator i printet er kortsluttet- få målt printet i gennem hos en tekniker og få skiftet den døde komponent(er) ud- er billigere end et nyt print, og garantien bortfalder sansynligvis på et nyt, hvis du ikke er autoriseret montør- der er visse kondensatorer med en "udløbsgaranti"- dvs begrænset levetid afhængig af kvalitet-MVH ps-Du har tjekket at det ikke bare er ventilen der hænger eller bare for billig?

Kommentér på:
CO2 svejser lukker CO2 ud

Annonce