rute til gardasøen {{forumTopicSubject}}
Goddaften
Turen går til Gardasøen på fredag, med ankomst lørdag. Da det er vores første tur til italien i bil er der ikke den store erfaring at trække på mht valg af rute. der findes en del emner om det på google, men kan samtidig se på tidligere forumemner herinde at der er er del herinde der har en masse erfaringer med det.
den rute jeg får frem når jeg taster gardasøen ind på ruteplan siger vi skal blive på A7´eren hele vejen ned gennem tyskland, men når jeg bruger fx FDMs ruteplanner viser den jeg skal tage A7 og dreje af og køre over nürnberg og münchen på A9.
som vi kan læse os til skal vi køre om aftenen natten i tyskland for at undgå de værste traffikpropper, så vi regner med at smutte afsted ved en 17 tiden.
så for at få formuleret et spørgsmål.. blive på a7 hele vejen eller gøre som fdm anbefaler??
vi går forresten efter at tage turen i et stræk
vi har desuden købt motorvejsmærkat til strækningen gennem østrig, men hvad vil i anbefale mht betalingsvejene i Italien? vi har egenligt bare tænkt os at betale i bommene, men er det at skyde sig selv i foden rent tidsmæssigt mht kø?
på forhånd tak
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Kører du Fredag, eller Lørdag laver du dit livs største brøler... Lige netop i år, er det sådan at alle delstater i tyskland, enten STARTER eller SLUTTER ferie, i den samme weekend.. nemlig weekenden i uge 28..
det betyder SYGT SYGT meget trafik på vejene, selv om natten. Kombiner det med rigtigt meget vejarbejde på A7 i denne tid...Så forebered dig på helvede på jorden...
Normalt ( og jeg kører ruten 2 gange om måneden) så er turen til Verona (Gardasøen) nemmest, hvis du holder dig på A7 hele vejen, og kører over Fernnpass, for så at køre til Insbruch, og derfra Brenner, Bolzano og så Verona..
Men insisterer du på at køre fredag, så vælg at køre til Rendsburg, følg 210 til Kiel. Derfra 404/A21 ned til den rammer A24. og derfra mod Berlin.til du kan komme på A10, og derfra er det bare ned på A9. Det er godtnok små 200km længere. Men knap så tæt trafik
Men kom tidligt afsted, så du er forbi München før kl. 06.. ellers går det HELT galt.
Eller gør som jeg gør, og kør Torsdag, og undgå alt trafikken.. (eller det meste)
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
Jeg kørte en torsdag kl 21 og mødte stort set ingen trafik. jeg satte adressen ind på min gps og kørte den vej den viste mig
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 2.984
Wait for it.....
Kør mod syd....
rute til gardasøen