{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.280 visninger | Oprettet:

Charbroil gasgrill - kan man grille u. infrarød? {{forumTopicSubject}}

Har købt sådan en grill - har ikke meget forstand på grill'er så tænker den er fin at starte med.

Men er der nogen der ved om man kan fjerne de infrarøde plader/elementer og bare grille uden dem som man gør på en mere traditionel grill?
Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne, men kan ikke finde noget om det i manualen el. på google og vil ikke allerede ødelægge grillen.

Det fungerer fint med de plader i, men til nogen ting tror jeg det vil være bedre uden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Charbroil gasgrill - kan man grille u. infrarød?
  • #1   19. jul 2016 de plader er der "kun" for at undgå at fedtet der drypper ned ikke antænder, og for en mere jævn varme fordeling, at lad du blot dem sidde, smiley

• #2   19. jul 2016 Det er netop den jævne varmefordeling jeg gerne vil undgå?

Og det med fedtet giver nok det samme da der alligevel er fyldt m,ed huller i de plader. Der står at det er de plader der giver den infrarøde effekt, så hvis det er deres eneste formål vil jeg gerne prøve at se hvordan det fungerer uden smiley

• #3   19. jul 2016 Hvorfor undgår den jævne fordeling? Men mon ikke du kan tage dem ud hvis du lyster. Ellers må du have en kul grill,

• #4   19. jul 2016 Hvorfor vil du have mindre jævn fordeling af varmen?

Det gør intet negativt for din madlavning.

Det er lidt det samme som at sige "kan jeg ikke bare undgå at min sovs smager af noget ved at undlade salt?"...

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 728
    #5   19. jul 2016 hvis dit rotesseri skraber på fjerner du dem da bare, ellers er der bare mindre rengøring nedeunder ved at lade dem sidde smiley

• #6   19. jul 2016 Fordi når varmen fordeles så meget som den gør kan det være svært at grille fx grøntsager ordentligt. Kødet får heller ikke den brændte smag af flammer og kan nogen gange virke mere kogt end grillet

• #7   19. jul 2016 Er det ikke bare fuld gas og få god temp på, smagen af "grill" kommer efterhånden som du får brugt grillen og der er lidt der bliver brændt af på de omtalte plader.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#8   19. jul 2016 vi har ingen problem på vores med IR plader (t46) fuld hammer på grillen i 15min (så har den nået omkring de 350/400 grader under risten), så er det ingen problemer at få grillmærker når man smider ting på.

Da det ikke er kulgrill er det dog mere begrænset med "grill smag", men bare lad vær med at gøre den sirligt rent.
    Hvis den er helt ny, lav nogle nakkekoteletter, stegt flæsk og andet som rigtig kan svine den til - så er smagen af grill der smiley

• #9   19. jul 2016 Har også en Charbroil og problemet er at den bare ikke kan blive ordentlig varm. Hvis jeg har plader i min kommer den under ingen omstændigheder over 150 grader oppe på støbejernsristene.

Jeg har fjernet pladerne i min og det giver meget mere direkte varme. Det betyder at hvis det ikke blæser så kan jeg få 250 grader og en god flamme-smag.

Problemet er gasregulatoren der ganske enkelt er for lille til grillen. Jeg har undersøgt det meget (har haft min i 2 år nu) og man kan få en justerbar regulator. Sådan en planlægger jeg at købe inden sæsonen slutter og så prøve med for at se om jeg kan få noget mere varme på.

Jeg har prøvet at lave helstegt kylle med plader i og den blev stort set dampet / kogt. Uden plader bliver den super lækker.

Men for at grille en god pølse eller især en steak som jo skal have høj varme ved kort tid så skal der mere power på svinet..

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#10   19. jul 2016 I skulle ikke sidde med en <29mbar regulator og ikke 30/31mbar? og den er trykket ordentlig på flasken?

Lyder godt nok mærkeligt, jeg har godt 320-330grader i rummet (målt med pt100 føler i rotesseri hullet - hvilket ca er midten) når den får fuld hørn på 4 brændere. og det er med IR plader, godt 380 uden IR plader nok grundet mere direkte varme - selvfølgelig står den også i læ, den er noget vindfølsom ellers.

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#11   19. jul 2016

profilbillede
  • #12   19. jul 2016 Altså jeg får nemt min op på 300-350 grader så varmen mangler skam ikke, men det er bare den direkte varme fra flammerne jeg savner.

Som R U H skriver kan jeg godt frygte at fx en kylling bliver mere kogt en grillet når IR pladerne er i.

Men jeg kan høre at der er andre som griller uden disse plader i, så det tror jeg også jeg vil eksperimentere med.

Til info er min regulator 29mbar

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#13   19. jul 2016 kan man sagtens, chance for "brand" er bare størrer med det som drypper ned (fx hvis du har prochetta eller ribenesteg og andet fed)
    Ihvertfald hold flasken udenfor grillskabet når du laver disse ting uden at have IR pladerne på.. smiley

• #14   19. jul 2016 Min er også en 29.

Lidt flammer gør ikke noget og når jeg ønsker indirekte varme på eks flæskesteg plejer jeg at slukke blusset direkte under den så den kun kører på 1 eller 2 blus. Man kan få trinløs regulator, sådan en vil jeg gerne have.

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #15   19. jul 2016 R H U > Har du prøvet at fugte gummipakningen på gasflasken inden du sætter regulatoren på og selvfølgelig sørge for at den sidder ordentligt på. Jeg oplevede det samme med temperaturen som dig, men det hjalp og nu kører den fuld skrald igen.

• #16   19. jul 2016 Hov og jeg har ikke fjernet beskyttelsespladerne fra selve gasrør det tror jeg er farligt at gøre..

• #17   19. jul 2016 Bøf Jeps har også prøvet med opvaskemiddel (så skummer den hvis den er utæt).

• #18   19. jul 2016 Har lige fået et svar fra Charbroil i USA. De skriver at man under INGEN omstændigheder må fjerne ir pladerne. Det giver både en lavere varme og risiko for brand da grillen udelukkende er designet til at blive brugt med pladerne i

• #19   19. jul 2016 Det vil jeg skide på, de Amerikanere går med solcreme, kasket, solbriller, airbags, pakket ind i vat og med både livrem og seler. De har skilte om at man ikke må tørre kæledyr i mikroovnen, at man ikke må trække vejret under vand i svømmehallen osv.

Min IR plader forbliver AF og sådan er det. Når jeg får min nye gasregulator kan det være jeg prøver dem igen..

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

#20   19. jul 2016 tankevækkende er at amerikanerne gerne må have 10kg's flasker under grillen, hvor 5kg er max i danmark smiley

men du kan bruge den uden pladerne, bare vær opmærksom på evt brand

• Tommy T
    Tommy T Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #21   22. jun 2017 Kan det passe min grill en charbroil performance 330 max kan nå 225 grader på fuld skrue og 175 på 2 blus

• B Ø F
    B Ø F Tilmeldt:
    jul 2015

Følgere: 1 Biler: 1 Svar: 105
    #22   22. jun 2017 Fugt gummipakningen på gasflasken inden du sætter regulatoren på.. Det hjalp mig da jeg selv kun opnåede disse temperature..

• Chris K
    Chris K Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #23   24. apr 2018 Jeg har samme problem.
    På fuld skrald får jeg 150grader selv efter 20-30 min.
    Hvis jeg fjerne en af pladerne kan jeg kæmpe mig op i nærheden af 180 grader.

Har prøvet at fugte gummipakningen på gasflasken.
    Har spændt efter og tjekket for utætheder.
    Har prøvet at tænde gassen først og vente 20-30 sekunder før jeg tænder blusset.

Ved ikke helt hvad jeg kan prøve andet end at melde falit på projektet.. Nogle forslag?

Kommentér på:
Charbroil gasgrill - kan man grille u. infrarød?

Annonce