4.077 visninger
|
Oprettet:
Isolering under værkstedsgulv {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Skal til at isolere mit værkstedsgulv på 150 kvm.
Har været hos den lokale trælast som fortæller der er 2 forskellige slags isolering til under gulvet.
Den "normale" og en der er bygget til at modstå større tryk, som de mente jeg skulle bruge under et værksted.
Er der andre der har isoleret under jeres værkstedsgulv? Og hvad har i brugt?
Regner med at skulle have 20 cm under.
Vil også høre om i har brugt normalbeton, flydebeton eller andet?
Håber i kan hjælpe.
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
Til ca 50m2 mener jeg ikke at prisen var voldsom i forskel
Og jeg bestilte flydebeton i en tykkelse af 120mm på hele gulvet, og selvfølgelig rio-net i det hele. se evt mit fotoalbum
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 402
Ja der findes forskelle typer det er rigtigt men men men. Så holder ligheden også op. Lad mig gætte den de sagde du skulle have var mørk/sort i forhold til den hvide polystyren. (Den tjener de mere på)
Der findes 6 styrkeklasser btw.
Det kan man skal kigge efter er hvad rummet skal bruges til. Ja værksted.
Men jeg vil mene du sagtens kan bruge den almindelig. Da den med ekstra styrke bruges hvor der køres med trucks hele tiden.
Hvis du vil være 100% sikker så ring til sundolit eller jacon. De kan svare dig.
Betonen er i klasse for sig. Der findes stort set alle typer beton som passer til ens formål. Noget til aggressivt miljø, noget til tungt transport.
Der kan man ringe til det lokale betonværk for at høre deres anbefalinger.
Men havde det været mig som skulle bygge værkstedet.
Så var der kommet alm polystyren i styrken S80
100mm Beton i styrken C20/25
Mvh Michael (Bygningskonstruktøren)
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 293
Vil 150 mm stadig være nok under og er der andre ting jeg skal tænke over?
nov 2006
nov 2006
okt 2003
Følger: 25 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 368 Svar: 3.528
nov 2006
Men det rigtigt at tykkelsen på nye huse os er 12.
Men vi har li lavet en hal til halm og der skal køre store lastbiler og gummiged rundt. Der støbte vi 12 og så lagde 150mm sundolit mx 250 i og det kan sagtens holde til det.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
Jeg plejer at få min lokale anlægsgartner til at bestille det - han kan nemlig få rabat - og få det så meget billigere at han på den måde tjener sin egen løn
Du skal bare sørge for at det er til at komme til med en alm. betonkanon m. transportør - skal der også pumpevogn til, løber det hurtigt noget mere op.
nov 2006
jul 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 293
nov 2006
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 402
Men derimod kommer mureren eller anden faggruppe frem, og siger at vi er alt for dyre men du skal bare gøre sådan og sådan, og så viser det sig måske (ikke sikkert men OFTE!) at lortet alligevel ikke kunne holde. Så kommer vi alligevel på banen når fejlen skal rettes, og så bliver det først og fremmest dyrt. Men siger bare tak fordi så er der mere arbejde til mig og mine kollega fremover.
Marco S.
Et råd vil være at tage kontakt til en rådgiver. Det kan være en tegnestue, ingeniør virksomhed. Eller anden rådgivnings virksomhed.
De penge du giver for det kan meget vel være givet rigtigt godt ud i sidste ende..
Hvis jeg eks. skulle til at rode og kloge mere i det, ville jeg tager ud til dig og se og skrive ned hvad der præcis skulle gøres og så i samarbejde med min ingeniør finde den helt rigtige løsning til dig.
Isolering under værkstedsgulv